Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

smartphones

Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB..

Volgens de ANWB geeft  88 procent van de Nederlandse automobilisten toe weleens een overtreding te begaan.  Uit het onderzoek blijkt dat 65-plussers vaker overtredingen begaan, maar ook dat hun overtredingen meer divers zijn. Jonge automobilisten tot 25 jaar kunnen met name worden betrapt op te hard rijden, telefoneren en door rood rijden. Zo geeft een kwart van de jongeren aan de smartphone te gebruiken achter het stuur, tegenover 4 procent van de ouderen. Senioren parkeren vaker op een plek waar dat niet is toegestaan, rijden met een glaasje te veel op en dragen niet altijd hun autogordel.
Uit het onderzoek blijkt verder dat ruim 95 procent van de automobilisten, ongeacht leeftijd, zich ergert aan het rijgedrag van andere weggebruikers. Grootste ergernis is hard rijden, terwijl 80 procent aangeeft dat zelf ook wel eens te doen. Bumperkleven en onnodig links blijven rijden zijn de volgende grootste irritatiebronnen. Verder geldt dat jongeren zich twee keer zo vaak ergeren aan langzame rijders dan de 65-plussers.

Reactie toevoegen

 
Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks Verzekeringen heeft ruim 1,5 miljoen Nederlanders bereikt met een eenvoudige social media actie 'Mijn Eerste Auto'. Via een speciale Facebook-pagina konden...

Anwb ontwikkelt polis elektrische auto

Anwb ontwikkelt polis elektrische auto

De Anwb wil een groep elektrische rijders bij elkaar brengen om ervaringen met e-mobiliteit te delen en om samen een passende autoverzekering en pechservice te ontwikkelen....

"reisverzekeraars keren mager uit na diefstal smartphone"

"reisverzekeraars keren mager uit na diefstal smartphone"

Independer constateert dat reisverzekeraars mager uitkeren na diefstal van een tablet of smartphone. Volgens Independer geeft 92 procent van de reisverzekeraars...

Klantcontact intermediair weinig via social media

Klantcontact intermediair weinig via social media

Uit een onderzoek van Anva blijkt dat het merendeel van de assurantiepersonen weliswaar actief is op social media, maar deze (nog) niet massaal inzet voor klantcontact....

Anwb beste online aanbieder autopolissen

Anwb beste online aanbieder autopolissen

Anwb zegt de koppositie van Independer.nl te hebben overgenomen als beste online aanbieder van autoverzekeringen. Dit blijt uit de Web Performance Scan die WUA in...

ASR lapt defecte smartphones voortaan standaard op

ASR lapt defecte smartphones voortaan standaard op

Na een geslaagde pilot gaat ASR defecte smartphones, tablets en laptops voortaan standaard laten beoordelen door reparateurs, in plaats van direct een schadevergoeding...

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Drie baanbrekende social media innovaties staan op 1 december 2011 tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing in de spotlights van de 'pecha kucha' contest...

Verzekeraars lopen achter met social media

Verzekeraars lopen achter met social media

Nederlandse verzekeraars lopen achter bij het inzetten van social media in vergelijking met andere bedrijven, banken en buitenlandse verzekeraars, aldus onderzoek...