Nominaties Financial Marketing Award 2011 bekend

NDFM 2011

ABN Amro, SNS Bank en Triodos Bank zijn genomineerd voor de Financial Marketing Award 2011. De finaleronde vindt plaats tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing van 1 december in Utrecht.

De genomineerden zijn ieder al winnaar in hun eigen categorie. In de categorie ‘introductie van een nieuw product/dienst/concept’ is dit ABN Amro, in de categorie ‘herintroductie/herpositionering van een bestaand product/dienst’ gaat het om: SNS Bank en in de categorie ‘marketingactie/campagne gericht op de vergroting van marktaandeel’ gaat de nominatie naar Triodos. Op 1 december maakt de jury de overall winnaar bekend.

ABN Amro lanceerde deze zomer de app Mobiel Bankieren voor iPhone en iPad. In de eerste 24 uur na lancering werd de app ruim 12.000 keer gedownload en werd hij 275 keer gewaardeerd met gemiddeld vijf sterren in de App Store. Inmiddels is de app ook voor Android gelanceerd en begin november voor BlackBerry. De app is nu al ruim 320.000 keer gedownload en bijna 1600 keer gewaardeerd met een gemiddelde van 4,7 sterren. Jessica Niewierra, directeur Internet & Mobiel ABN AMRO: “Iedere app is anders en persoonlijk. Dat is uniek in de markt. Daarnaast zorgt het visuele aspect ook voor een ongekend gebruiksgemak. De app is zo ontworpen dat de besturing intuïtief is en de combinatie met het visuele aspect maakt de app nog gemakkelijker voor de gebruiker. We verwachten dat het mobiele gebruik dit jaar het gebruik van internetbankieren gaat overtreffen.”

Triodos Bank introduceerde in het najaar van 2010 het thema: ‘Volg je hart. Gebruik je hoofd. Triodos Bank’. Roel Welsing, hoofd marketing: “Een bijzondere toon voor een bank, die we doorvoeren in opiniërende en agenderende campagnes – die de cultural creative telkens weer weet te raken. Uitingen als ‘Laten we van fair trade een pleonasme maken’ en ‘Na olie komt zonneschijn’ leiden tot levendige discussies op Twitter en andere social media. Ook de actie waarbij Triodos Bank de tickertapes van Nasdaq en Thomson Reuters in New York overneemt, met vervreemdende teksten als ‘Happiness up, Greed down’, is een groot succes. Het resultaat: er staat een moderne, zelfbewuste bank, die stevig door blijft groeien. Ook dit jaar verwachten we een stijging in het aantal klanten met meer dan 15 procent.”

SNS Bank heeft in 2007 veranderingen ingezet, waarbij de roots van de bank het vertrekpunt zijn. Arie Koornneef, directeur Marketing: “Aan de basis stond de visie dat de mogelijkheden voor banken om te concurreren op prijs en product beperkter werden. Dit betekende dat de bediening van de klant zich steeds meer zou moeten richten op distributie en servicemogelijkheden. De bank die snel, simpel, tegen lagere kosten en via een mix van kanalen, een goed assortiment én goede dienstverlening de klant aan zich weet te binden, legt een gezonde basis voor de toekomst. Met daarbij de gedachte dat ook het ‘menselijke gezicht’ bijzonder belangrijk is.”

De jury van de Financial Marketing Award 2011 bestaat uit voorzitter Roland van Kralingen (Innoa), Cornelie van Bergenhenegouwen (Stichting toetsing verzekeraars), Willem Lageweg (MVO Nederland), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing), Matthijs Mons (IG&H) en Ruud Dekker (For All Finance). Missie van de jury is een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van het marketingvak in de financiële sector en marketeers bewuster te maken dat zij een belangrijke rol kunnen spelen om het vertrouwen in de sector te herstellen. De vernieuwde en aangescherpte Financial Marketing Award ondersteunt deze missie door excellente praktijkvoorbeelden uit de financiële sector in de schijnwerpers te zetten. De casussen worden beoordeeld op innovativiteit, effectiviteit, originaliteit, onderbouwing, executiekracht, communicatie en het resultaat. Tevens dienen de marketingcasussen een bijdrage te hebben geleverd aan een duurzaam herstel van vertrouwen in de financiële sector.

De zeventiende editie van de Nationale Dag Financiële Marketing vindt op 1 december plaats in De Fabrique te Utrecht. Deze enige vakdag voor financieel marketeers is een initiatief van VVP, Tijdschrift voor Marketing, NIMA, For All Finance en IG&H Consulting & Interim. Het congres wordt al jaren bijzonder goed gewaardeerd door de bezoekers (marketeers, commercieel management en algemene directie) van financiële dienstverleners. Dit jaar is het thema ‘Step out of the crowd’. Sprekers onder meer: Paul Geraeds (marketing directeur Center Parcs Europe Group), Chris Kersbergen (Global Head of Brand Activation & Identity ING), Christian Bouter (Bouter & De Boom), Jan van Lierop (Figlo), Diederick van Thiel (eyeOpen), Mario Bakker (Obvion), Martin Hersman (Nu.nl) en Raymond van de Klundert (Kluun voor intimi). Meer informatie: www.ndfm2011.nl

 

 

Reactie toevoegen

 
Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

Knab houdt opgaande lijn vast in 2015

In 2015 zag Knab, onderdeel van Aegon Bank, het aantal klanten met 98 procent stijgen tot 81.394. Financiële jaarcijfers publiceert de bank niet. In november...

Fma-jury krijgt cadeau van de afm

Fma-jury krijgt cadeau van de afm

AFM-voorzitter Merel van Vroonhoven blijft in dialoog met de jury van Financial Marketing Awards om verandering in de sector verder vorm te geven. Dit zei Van Vroonhoven...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

Tom de Bruyne en Paul Turken op 21ste marketingvakdag

Tom de Bruyne en Paul Turken op 21ste marketingvakdag

Heartful Marketing is het thema van de 21ste editie van de Nationale Dag Financiële Marketing van De Baak, NIMA en VVP. Tom de Bruyne en Paul Turken geven deze...

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

Jury fma zoekt marketinginitiatieven met impact

De nieuwe jury en de Spotters van de Financial Marketing Award 2015 zijn op zoek naar nieuwe marketinginitiatieven waar de samenleving en de sector duurzaam mee...

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Ndfm: ja maar, wat als het wél kan

Verandering komt altijd van binnenuit. Dat geldt ook voor financiële marketeers. Als je diep van binnen kijkt, wat wil je dan veranderen? Op welke daden zou...

Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

Shortlist Financial Marketing Award 2014 bekend

De jury van de Financial Marketing Award heeft een voorlopige shortlist samengesteld van acht cases die meedingen naar de Financial Marketing Award 2014. Deze award...

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en VPRO Tegenlicht winnen Financial Marketing Award

Qoin en de redactie van VPRO Tegenlicht zijn op de Nationale Dag Financiële Marketing in Amsterdam uitgeroepen tot winnaars van de Financial Marketing Award...

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

Vier genomineerden Financial Marketing Award 2013

De jury van de Financial Marketing Award heeft uit een shortlist van tien cases er vier genomineerd: Qoin, Dela, Kroodle en the Moneyer. De award wordt op 3 december...