Ohra: heel weinig Nederlanders hebben vrije zorgkeuze

Maurice Koopman Ohra 2016

Slechts 8 procent van de Nederlanders heeft een volledig vrije zorgkeuze, zo blijkt uit onderzoek van CustomerMatch in opdracht van Ohra.

Ruim 80 procent van de ondervraagden geeft aan dat vrije keuze van zorgaanbieders een zeer belangrijk aspect is van een zorgverzekering. Ook de zekerheid dat er achteraf geen extra rekening op de deurmat valt is voor deze groep essentieel. In werkelijkheid heeft slechts 8% van de Nederlanders een zorgverzekering die de kosten van alle zorgverleners in Nederland vergoedt, een zogenaamde zuivere restitutiepolis.

Er is meer onduidelijkheid over zorgverzekeringen, blijkt uit het onderzoek. Zo weet bijvoorbeeld 62% van de ondervraagden niet hoe zij verzekerd zijn: via een budget-, natura-, restitutie- of zuivere restitutiepolis. Met een zuivere restitutiepolis mogen consumenten zelf hun zorgverlener kiezen zonder kans op bijbetaling. Met een restitutie-, natura- of budgetpolis is dit niet het geval.
Ohra zegt bewust te kezen  voor het standaard aanbieden van een restitutiepolis en dus volledig vrije zorgkeuze zonder kans op bijbetaling. "Veel mensen kiezen hun zorgverzekering vooral op basis van prijs, maar vergeten daarbij te checken of ze vrije zorgkeuze hebben en wat wel of niet vergoed wordt. Terwijl ze aangeven dit enorm belangrijk te vinden", aldus Maurice Koopman, directeur van OHRA.
Om consumenten te helpen bij het maken van een keuze heeft Ohra de website magikkiezen.nl geïntroduceerd.

Reactie toevoegen

 
Zorgpremie Ohra stijgt met 4,6%

Zorgpremie Ohra stijgt met 4,6%

De Ohra Zorgverzekering 2016 heeft een maandpremie van 105,37 euro. Dit is een stijging van 4,6 procent  ten opzichte van vorig jaar. De premiestijging komt...

Delta lloyd: nieuwe directiefuncties Nollen en de Bundel

Delta lloyd: nieuwe directiefuncties Nollen en de Bundel

Arjan Nollen, die nu verantwoordelijk is voor de commerciële activiteiten binnen de intermediaire markt, is per 1 november benoemd tot directeur Marketing &...

Verzekeraars prijzen eigen zorgkeuze uit markt

Verzekeraars prijzen eigen zorgkeuze uit markt

"Verzekeraars hebben met de premieverschillen duidelijk de keuze gemaakt om restitutiepolissen – waarbij alle basiszorg overal gedekt is – steeds...

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra verlaagt de premie van de basisverzekering zorg met 2,7 procent naar 106,69 euro per maand.   Op jaarbasis komt de premie van de (restitutie)polis op...

DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

Na druk vanuit het intermediair verwijst DAS klanten met vragen over de aanwending van een ontslagvergoeding voortaan nadrukkelijk naar de eigen financieel adviseur...

Autopolis: ohra biedt Direct-weer-door Garantie

Autopolis: ohra biedt Direct-weer-door Garantie

Ohra zet momenteel een autoverzekering in de markt met Direct-weer-door Garantie. Bij total loss of diefstal is er meteen een leenauto beschikbaar. En binnen 10...

Ohra start Twitter-alert bij autodiefstal

Ohra start Twitter-alert bij autodiefstal

Ohra start een Twitter-alert voor haar klanten bij de diefstal van auto’s en motoren.   In de tweet worden het kenteken, merk, type en kleur van het...

Tango: ohra-collectiviteit voor klanten

Tango: ohra-collectiviteit voor klanten

Ohra heeft een verzekeringscollectiviteit ontwikkeld voor klanten van Tango. De collectiviteit biedt mensen die tanken bij Tango tanken onder andere 20 procent korting...

Autoverzekeraars doen meer aan risicoselectie

Autoverzekeraars doen meer aan risicoselectie

Sinds DNB de noodklok luidde over de kostendekkendheid van autopremies, stappen steeds meer autoverzekeraars van hun standaardpremies af bij jongen onder de 24 jaar...

Ohra-campagne genomineerd voor Gouden Loeki

Ohra-campagne genomineerd voor Gouden Loeki

De Ohra-commercial ‘Bom in Eend’ is genomineerd voor een Gouden Loeki. De nieuwe Ohra-campagne ‘Bom in Eend’ is een van de tien genomineerden...