NN en OHRA stappen over naar een combinatiepolis

zorg algemeen beeld 2022

Nationale-Nederlanden en OHRA schrappen hun restitutiepolis en gaan verder met een combinatiepolis. Er volgen wel premieverhogingen, maar die zijn beperkt omdat de verzekeraar de reserves gaat aanspreken (net als Achmea).

OHRA verhoogt de maandpremie voor de basisverzekeringen met 2,70 euro naar 129,45 euro. Dit is overigens wel inclusief een 4 procent online korting.  Nationale-Nederlanden heeft de premie voor de nieuwe combinatie basisverzekering voor 2022 vastgesteld op 136,24 euro per maand (exclusief de kortingen voor collectiviteiten). Dit is een stijging van 2,1 procent.

Bianca Knispel, directeur Retail Schade & Zorg: "Met de introductie van onze combinatiepolis bieden wij een kwalitatief goede basisverzekering voor een scherpe prijs. Door hier onze nieuwe zorgbundels aan toe te voegen, kunnen klanten zelf kiezen voor een aanvullende zorgverzekering die volgens hen goed past bij de levensfase waarin zij zitten."

Beide aanbieders blijven OHRA onder de verwachte gemiddelde premiestijging van het kabinet van 3,75 euro per maand. De kosten van zorg zijn als gevolg van loon- en prijsstijgingen en specialistische zorg toegenomen. Om verdere premiestijging te beperken zetten NN en OHRA, net als Achmea, reserves vanuit het eigen vermogen in.

OHRA stapt in 2022 over van een volledige restitutieverzekering naar een combinatiepolis. "Dit betekent dat OHRA nog steeds in bijna alle gevallen honderd procent van de rekening betaalt. Hier zijn twee uitzonderingen op: klanten die gebruikmaken van een niet-gecontracteerde zorgverlener binnen GGZ en wijkverpleging/thuiszorg. Daarvan betaalt OHRA 75 procent van de rekening, waarbij ook rekening wordt gehouden met een maximum tarief. De rest betaalt de klant -in het geval van niet-gecontracteerde zorg- zelf. Zo blijft OHRA één van de weinige zorgverzekeraars waar klanten zelf kiezen door welk ziekenhuis, arts of fysiotherapeut ze zich laten behandelen."

Naar eigen zeggen biedt OHRA als enige in markt de Fysio Meeneemservice aan,  waarmee klanten hun ongebruikte fysiobehandelingen, maximaal 9, vanuit de aanvullende verzekering meenemen naar het nieuwe jaar. Voor een bedrag van maximaal 1,50 euro extra per maand kunnen klanten in 2023 gebruikmaken van hun ongebruikte fysiobehandelingen uit 2022.

Reactie toevoegen

 
Delta lloyd: nieuwe directiefuncties Nollen en de Bundel

Delta lloyd: nieuwe directiefuncties Nollen en de Bundel

Arjan Nollen, die nu verantwoordelijk is voor de commerciële activiteiten binnen de intermediaire markt, is per 1 november benoemd tot directeur Marketing &...

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra en delta lloyd verlagen zorgpremie

Ohra verlaagt de premie van de basisverzekering zorg met 2,7 procent naar 106,69 euro per maand.   Op jaarbasis komt de premie van de (restitutie)polis op...

DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

DAS past werkwijze aan onder druk intermediair

Na druk vanuit het intermediair verwijst DAS klanten met vragen over de aanwending van een ontslagvergoeding voortaan nadrukkelijk naar de eigen financieel adviseur...

Autopolis: ohra biedt Direct-weer-door Garantie

Autopolis: ohra biedt Direct-weer-door Garantie

Ohra zet momenteel een autoverzekering in de markt met Direct-weer-door Garantie. Bij total loss of diefstal is er meteen een leenauto beschikbaar. En binnen 10...

Ohra start Twitter-alert bij autodiefstal

Ohra start Twitter-alert bij autodiefstal

Ohra start een Twitter-alert voor haar klanten bij de diefstal van auto’s en motoren.   In de tweet worden het kenteken, merk, type en kleur van het...

Tango: ohra-collectiviteit voor klanten

Tango: ohra-collectiviteit voor klanten

Ohra heeft een verzekeringscollectiviteit ontwikkeld voor klanten van Tango. De collectiviteit biedt mensen die tanken bij Tango tanken onder andere 20 procent korting...

Autoverzekeraars doen meer aan risicoselectie

Autoverzekeraars doen meer aan risicoselectie

Sinds DNB de noodklok luidde over de kostendekkendheid van autopremies, stappen steeds meer autoverzekeraars van hun standaardpremies af bij jongen onder de 24 jaar...

Ohra-campagne genomineerd voor Gouden Loeki

Ohra-campagne genomineerd voor Gouden Loeki

De Ohra-commercial ‘Bom in Eend’ is genomineerd voor een Gouden Loeki. De nieuwe Ohra-campagne ‘Bom in Eend’ is een van de tien genomineerden...