"Procederen in woekerpoliszaken loont"
“Met deze uitspraak wordt een belangrijk signaal afgegeven: procederen in woekerpoliszaken loont.” Dat stelt voorzitter Ab Flipse van Vereniging Woekerpolis.nl naar aanleiding van de dinsdag gepubliceerde uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening in een woekerpoliszaak tegen NN.
Bart Combée, directeur Consumentenbond meent: "Dit is een heel belangrijke uitspraak die de weg baant voor andere gedupeerden met een woekerpolis. Het maakt duidelijk dat de bestaande compensatieregeling van Nationale-Nederlanden niet voldoet. Samen met Wakkerpolis eisen wij van NN dat ook andere klanten snel een passende tegemoetkoming krijgen."
Volgens een schatting van Wakkerpolis leidt het vonnis ertoe dat NN de klant in kwestie zo'n 15.000 euro extra compensatie moet betalen; bovenop de in de collectieve compensatieregeling toegezegde 1.500 euro.
Reactie toevoegen
Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak
De rechtbank Alkmaar heeft uitspraak gedaan in een collectieve procedure van de de Vereniging Woekerpolis.nl en twee klanten tegen SRLEV, onderdeel van Vivat. Beide...
Kifid houdt behandeling woekerpolisklachten aan
Kifid houdt de behandeling van de ruim 500 klachten over beleggingsverzekeringen "nog enige tijd aan. Dit in het belang van een zorgvuldige klachtafhandeling....
Zou het misschien kunnen dat het woekerpolisdossier geen winnaars kent? Die vraag stelt Ozewald Wanrooij (Neutralis) in een reactie op VVP Online. Ik hoop van harte...
De rechtbank in Rotterdam heeft de vordering van de claimstichting Woekerpolis.nl tegen Nationale-Nederlanden afgewezen. Het betrof een collectieve claim...
Consumentenbond: Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel
De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond...
Consumentenbond: woekerpolisdeal Allianz onacceptabel
De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond...
"Klant met garantievoorziening valt buiten vonnis"
Aegon gaat het vonnis van rechtbank Den Haag zorgvuldig bestuderen. "Dat kost even tijd", waarschuwt de verzekeraar. Klanten en oud-klanten met een...
Aegon moet koersplan-klant extra compenseren
Aegon is ernstig tekort geschoten in de informatievoorziening aan haar klanten met een Koersplan, Donderdag 28 juni kwam de rechtbank Den Haag tot deze conclusie...
Verbond: andere maatschappijen bepalen zelf of ze voorbeeld allianz volgen
Het Verbond van Verzekeraars laat het aan de individuele leden om te bezien of zij het voorbeeld volgen van Allianz, dat een akkoord heeft gesloten met ConsumentenClaim,...
Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes
"Dit is het eerste grote succes voor de belangenorganisaties die al jarenlang strijden voor een oplossing." Dit schrijven Woekerpolis.nl, Consumentenclaim...