Ruim 1.000 meldingen bij Meldpunt Woekerpolissen ASR

Consumentenbond nieuw logo 2015

De Consumentenbond heeft meer dan 1.000 meldingen gekregen bij haar Meldpunt Woekerpolissen ASR. "Wij gaan voor de consumenten die een melding bij ons hebben gedaan een redelijke compensatie eisen."

 

De bond op haar site: "In september 2015 meldden wij al dat ASR honderden consumenten met een woekerpolis in het geheim veel meer compensatie heeft betaald dan tienduizenden andere klanten met dezelfde giftige polis. Het gaat onder andere om klanten met een woekerpolis genaamd Waerdye. De Consumentenbond heeft ASR-klanten met een Waerdye-levensverzekering opgeroepen zich te melden. Wij gaan er bij ASR op aandringen om alle klanten met deze verzekering redelijk te compenseren. ASR heeft in totaal tienduizenden Waerdye-levensverzekeringen verkocht."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - 2 december 2015

De Consumentenbond wil er nu ook aan verdienen? Sloeg 10 jaar geleden maar een vuist op tafel, maar toen was de Consumentenbond er niet., met waarschuwingen of adviezen. Nog steeds laat de Consumentenbond periodiek de resultaten zien van beleggingen, zonder echte waarschuwingen.

ASR is meest duurzame verzekeraar

ASR is meest duurzame verzekeraar

ASR is de meest duurzame verzekeraar van Nederland, Aegon is het zorgenkindje, zo blijkt uit het doorlopende beleidsonderzoek van de Eerlijke Verzekeringswijzer,...

Achmea, Aegon, ASR, NN en Vivat in nieuwe Europese stresstest

Achmea, Aegon, ASR, NN en Vivat in nieuwe Europese stresstest

EIOPA heeft Aegon, Nationale-Nederlanden en Achmea geselecteerd voor deelname aan een nieuwe stresstest. Op verzoek van DNB zullen ook ASR en Vivat aan de stresstest...

ASR-rapper prijst adviseur aan

ASR-rapper prijst adviseur aan

De onafhankelijk verzekeringsadviseur is vanaf zaterdag het lijdend voorwerp van Sticks. De huisrapper van verzekeraar ASR prijst onder andere het op maat gesneden...

Kifid pleit ASR vrij in 'woekerpoliszaak'

Kifid pleit ASR vrij in 'woekerpoliszaak'

Kifid stelt ASR in het gelijk in een 'woekerpoliszaak', zo blijkt uit een uitspraak van de Commissie van Beroep van Kifid. De uitspraak heeft consequenties voor...

Bescheiden

Bescheiden

Dit nooit meer, was het credo nadat de omvang en de oorzaken van de kredietcrisis duidelijk waren geworden. Even ter herinnering: om financiële instellingen...

"Hersteladvies verzekeraars heeft weinig om het lijf"

"Hersteladvies verzekeraars heeft weinig om het lijf"

Het hersteladvies dat verzekeraars geven in het kader van het activeren van woekerpolishouders stelt weinig voor. Dat beweren de initiatiefnemers van de Nationale...

Nationale Ontwoekerdag op 7 maart

Nationale Ontwoekerdag op 7 maart

Een aantal belangenbehartigers van woekerpolishouders organiseren op 7 maart de Nationale Ontwoekerdag. Het betreft onder meer ConsumentenClaim en Vereniging Woekerpolis.nl....

Kifid: a.s.r. moet hoge overlijdensdekking uitbetalen

Kifid: a.s.r. moet hoge overlijdensdekking uitbetalen

A.s.r heeft onvoldoende kunnen aantonen dat een orv premievrij is gemaakt en dient de hoge overlijdensdekking uit te keren, aldus de bindende uitspraak (GC 2018-050)...

Adviseurs meer waardering voor samenwerking met verzekeraars

Adviseurs meer waardering voor samenwerking met verzekeraars

De winnaars van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2017, uitgevoerd door Tevreden.nl zijn: Scildon (2x), TAF (2x), de Goudse, Nh1816 en RegioBank. Over de hele linie...

A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering, die in juni 2007 op verzoek van de consument is beëindigd, opnieuw berekenen. De verzekeraar mag...