Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Facebook logo Twitter 2018 150x150

Verzekeraars beschouwen Social inmiddels als het belangrijkste communicatiekanaal voor de binding met de consumenten. Dat stelt Itds in haar nieuwste SoMe magazine.

"Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars", aldus de consultancy. "De focus komt nu op targeting, content en organisatie."

Content is zeer belangrijk geworden, aldus Itds. "Verzekeraars gaan zich nog meer focussen op relevantere en persoonlijkere content. Dat zal een meer centrale rol binnen de organisatie (moeten) krijgen. Met meer consistentie in de content over de kanalen heen."

De focus zal bovendien "nog meer op videocontent (moeten) komen te liggen. Verzekeraars zien het nut hiervan in en willen hier ook tijd en geld in investeren. Grote uitblinker in 2017 was Interpolis met de viral campagne ‘dit kan jou ook dit jaar gebeuren’."

Centraal Beheer is dit keer de winnaar van de Social Media Insurance Monitor, waarbij 69 verzekeraars zijn gemeten. Centraal Beheer won eerder in 2013 en stond vorig jaar op de derde plaats. Aegon klom van plaats 4
naar nummer 2 en Zilveren Kruis maakt de top 3 van dit jaar compleet.

 



Reactie toevoegen

 
SoMe

SoMe

Social media zijn niet meer weg te denken in de financiële dienstverlening. VVP signaleert trends en hot items. Twitteren in de woestijn Tweets lijken...

#dehartstocht hot op social media

#dehartstocht hot op social media

De #dehartstocht actie van Ditzo om aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen staat in de top 3 van meest gebruikte hashtags deze zorgperiode, zo...

Aegon beste verzekeraar op Social Media

Aegon beste verzekeraar op Social Media

Aegon heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de Gouden Award gewonnen als verzekeraar die zich het meest actief heeft ingezet op Social Media. De prijs werd...

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Aegon nl beste Europese verzekeraar op Social Media

Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche.   Aegon NL...

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB.. Volgens...

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Met ruime voorsprong heeft Aegon de ITDS Gouden Award gewonnen als de verzekeraar die in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. ITDS-directeur Arjen...

ITDS ontwikkelt Social Media APK

ITDS ontwikkelt Social Media APK

Vier verzekeraars hebben zich inmiddels ingeschreven voor de Social Media APK die ITDS begin dit jaar lanceerde. In een periode van zes weken beoordeelt een team...

Nuvema verbetert Social Media Testament

Nuvema verbetert Social Media Testament

Met een zogenoemd Social Media Testament (ontwikkeld door uitvaartverzekeraar Nuvema) weten de nabestaanden wat er met een digitale nalatenschap moet gebeuren. Het...

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

"Wanneer je de macht van de sociale media slim inzet, heb je als consument beter contact met de klantenservice dan in het telefoontijdperk." Aldus de Consumentenbond...

Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft...