Social heeft eindelijk plek veroverd bij verzekeraars

Facebook logo Twitter 2018 150x150

Verzekeraars beschouwen Social inmiddels als het belangrijkste communicatiekanaal voor de binding met de consumenten. Dat stelt Itds in haar nieuwste SoMe magazine.

"Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars", aldus de consultancy. "De focus komt nu op targeting, content en organisatie."

Content is zeer belangrijk geworden, aldus Itds. "Verzekeraars gaan zich nog meer focussen op relevantere en persoonlijkere content. Dat zal een meer centrale rol binnen de organisatie (moeten) krijgen. Met meer consistentie in de content over de kanalen heen."

De focus zal bovendien "nog meer op videocontent (moeten) komen te liggen. Verzekeraars zien het nut hiervan in en willen hier ook tijd en geld in investeren. Grote uitblinker in 2017 was Interpolis met de viral campagne ‘dit kan jou ook dit jaar gebeuren’."

Centraal Beheer is dit keer de winnaar van de Social Media Insurance Monitor, waarbij 69 verzekeraars zijn gemeten. Centraal Beheer won eerder in 2013 en stond vorig jaar op de derde plaats. Aegon klom van plaats 4
naar nummer 2 en Zilveren Kruis maakt de top 3 van dit jaar compleet.

 



Reactie toevoegen

 
Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Om intermediair te ondersteunen bij het inzetten van social media als communicatiemiddel heeft Conservatrix een Social Media Summer Course ontwikkeld. Via elf speciaal...

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Afgelopen woensdag overhandigde Diks Verzekeringen een cheque aan mevrouw I. Willems uit Tienray. Zij won de hoofdprijs van de social media actie 'Mijn Eerste Auto'...

Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks Verzekeringen heeft ruim 1,5 miljoen Nederlanders bereikt met een eenvoudige social media actie 'Mijn Eerste Auto'. Via een speciale Facebook-pagina konden...

Slechts 20% verzekeraars heeft al mobiele website

Slechts 20% verzekeraars heeft al mobiele website

Van de door ITDS onderzochte verzekeraars is 82 procent min of meer actief op social media. De meeste activiteit vindt plaats op Twitter (66 procent). Maar het gebruik...

"houd solidariteit overeind in nieuw pensioenstelsel"

"houd solidariteit overeind in nieuw pensioenstelsel"

“Steeds vaker wordt gepleit voor een vrije pensioenkeuze door jongeren. Dat kan zeker, als een deel ervan maar collectief blijft. Anders wordt de basis van...

Klantcontact intermediair weinig via social media

Klantcontact intermediair weinig via social media

Uit een onderzoek van Anva blijkt dat het merendeel van de assurantiepersonen weliswaar actief is op social media, maar deze (nog) niet massaal inzet voor klantcontact....

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Drie baanbrekende social media innovaties staan op 1 december 2011 tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing in de spotlights van de 'pecha kucha' contest...

Verzekeraars lopen achter met social media

Verzekeraars lopen achter met social media

Nederlandse verzekeraars lopen achter bij het inzetten van social media in vergelijking met andere bedrijven, banken en buitenlandse verzekeraars, aldus onderzoek...