Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is

Reagere VVP Online via Pixabay

Bijna driekwart (73 procent om precies te zijn) van de stemmers was het eens met de VVP-stelling van afgelopen week: 'Klantgerichtheid is nog te veel een woord'. Werk aan de winkel dus. Mocht u daarbij inspiratie willen: we wijzen nog een keer op het het congres Klantgerichtheid Intermediair, dat op 29 mei in Nijkerk wordt georganiseerd door Adviesbureau Fred de Jong, MCH Consultancy, Sparkling CRM en VVP.

De nieuwe stelling: 'Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is'. Benieuwd of dit ook de 73 procent haalt! Doe weer mee en stem!

Ondertussen weer een goede week gewenst!

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Marco Weijs - Finzicht 22 mei 2018

Ik snap de correlatie tussen klantgerichtheid en provisietransparantie niet zo goed. Wanneer ik bij bijvoorbeeld de bakker of tandarts diensten of producten afneem doe ik dat omdat ik dat een goede tandarts vind of dat de bakker lekker brood bakt, wat beiden aan verdiensten hebben is niet relevant zolang ik maar het gevoel heb dat ik goed bedient wordt. Waarom wordt in onze branche wel het braafste jongetje van de klas uitgehangen en moet onze dienstverlening gefileerd worden totdat zelfs de kleur onderbroek van de adviseur straks bekend gemaakt moet worden. De typisch Nederlandse gewoonte om ver door te schieten werkt volgens mij averechts. Als straks alles transparante is, is nog maar de vraag of in het kader van het utopsiche "level playing field" de verzekeraars en banken met hun verstopte marges niet hun coup zullen afmaken en de onafhankelijk adviseur met een prijzenoorlog definitief de markt uitdrukken. Is de klant daarmee dan uiteindelijk gediend. Die partijen hebben zich in het verleden vooral gekenmerkt door hun eigen belang i.p.v. dat van de klant ; woekerpolis, renteswaps, etc, ect. Zij zijn niet volledig transparant en alles wijst erop dat men slecht voor de bühne het klantbelang dient maar in werkelijkheid alleen het belang van de aandeelhouder.

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Meer over
VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

“Zowel de AFM als DNB roepen op tot samenwerking binnen de sector en de overheid en stimuleren de introductie van een persoonlijk financieel onderhoud om handelingsperspectief...

VVP-poll:  invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

VVP-poll: invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

Actieve provisietransparantie gaat er nu snel van komen. Dat zegt Adfiz: "Na jaren van discussie met de minister, de Tweede Kamer en alle stakeholders over de vormgeving...

VVP-poll:  'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

VVP-poll: 'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

Adfiz pleit ervoor dat het adviesbegrip moet worden uitgebreid naar de beheerfase.  Adfiz schrijft onder meer: " Als het Wft adviesbegrip niet voor de beheerfase...

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt dat consumenten angst hebben voor financieel adviseurs. De minister wilde achterhalen waarom consumenten...

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

Financiële dienstverleners riepen bij de uitbraak van de coronaepidemie in koor dat ze dit keer niet de oorzaak van het probleem wilden zijn, zoals bij de kredietcrisis,...

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

De meningen over de stelling van vorige keer 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's' waren verdeeld. Bijna de helft...

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

De AFM is tevreden met de inzet van de sector om klanten te wijzen op de risico's van een aflossingsvrije hypotheek. De afgelopen vijf jaar zijn namelijk 1,68 miljoen...

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

Lang niet iedereen vindt kunstmatige intelligentie nodig bij het werk als adviseur. Daar duidt de uitslag van de meest recente VVP-poll tenminste op. Vierenzeventig...