Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is

Reagere VVP Online via Pixabay

Bijna driekwart (73 procent om precies te zijn) van de stemmers was het eens met de VVP-stelling van afgelopen week: 'Klantgerichtheid is nog te veel een woord'. Werk aan de winkel dus. Mocht u daarbij inspiratie willen: we wijzen nog een keer op het het congres Klantgerichtheid Intermediair, dat op 29 mei in Nijkerk wordt georganiseerd door Adviesbureau Fred de Jong, MCH Consultancy, Sparkling CRM en VVP.

De nieuwe stelling: 'Wij vermelden al een tijd wat onze provisie is'. Benieuwd of dit ook de 73 procent haalt! Doe weer mee en stem!

Ondertussen weer een goede week gewenst!

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Marco Weijs - Finzicht 22 mei 2018

Ik snap de correlatie tussen klantgerichtheid en provisietransparantie niet zo goed. Wanneer ik bij bijvoorbeeld de bakker of tandarts diensten of producten afneem doe ik dat omdat ik dat een goede tandarts vind of dat de bakker lekker brood bakt, wat beiden aan verdiensten hebben is niet relevant zolang ik maar het gevoel heb dat ik goed bedient wordt. Waarom wordt in onze branche wel het braafste jongetje van de klas uitgehangen en moet onze dienstverlening gefileerd worden totdat zelfs de kleur onderbroek van de adviseur straks bekend gemaakt moet worden. De typisch Nederlandse gewoonte om ver door te schieten werkt volgens mij averechts. Als straks alles transparante is, is nog maar de vraag of in het kader van het utopsiche "level playing field" de verzekeraars en banken met hun verstopte marges niet hun coup zullen afmaken en de onafhankelijk adviseur met een prijzenoorlog definitief de markt uitdrukken. Is de klant daarmee dan uiteindelijk gediend. Die partijen hebben zich in het verleden vooral gekenmerkt door hun eigen belang i.p.v. dat van de klant ; woekerpolis, renteswaps, etc, ect. Zij zijn niet volledig transparant en alles wijst erop dat men slecht voor de bühne het klantbelang dient maar in werkelijkheid alleen het belang van de aandeelhouder.

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Gert van Lunteren Assurantiën BV - Gert van Lunteren Assurantiën BV 22 mei 2018

Ja, sinds de banken en verzekeraars hun klanten vertellen wat hun 'verdiensten' zijn doe ik het ook :)! Slapen doen we 's nachts ..... Prettige dag allemaal, Gert van Lunteren / Harderwijk

Meer over
VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

Alle leden van de NVGA zijn gedurende een jaar automatisch aangesloten bij INSVER, het kennisplatform over duurzaamheid in de verzekeringsbranche, aldus een bericht...

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

"Daar waar digitalisering en de data die daaruit voortvloeit de belofte in zich hadden dat het zou leiden tot meer transparantie en een beter (over)zicht, lijkt...

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

Volgens onderzoek van Ingage zijn adviseurs tevreden over de afhandeling van hypotheekaanvragen door geldverstrekkers. We leggen deze week daarom onze lezers graag...

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

"Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk", stelt a.s.r. in een brief...

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

Afgelopen week waren er veel reacties op het bericht 'Provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt'.  Het bericht sloeg op een artikel van Bert...

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

Er is weer sprake van optimisme in de hypotheekmarkt. Zo liet de Hypotheker weten dat het totale aantal hypotheekaanvragen in februari met 45 procent steeg in vergelijking...

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

Dat er bij verzekeraars weer meer maatwerk mogelijk is, wordt door de markt nog niet gezien en ook niet zo ervaren. Maar liefst 89 procent van de bijna 200 stemmers...

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

Veel adviseurs klaagden de afgelopen jaren over de verzekerbaarheid in Nederland. Dit omdat verzekeraars steeds meer overgingen naar standaard verzekeringen en maatwerk...

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

"Het wegvallen van de jubelton lijkt effect te hebben in de markt. Een ruime meerderheid (70 procent) denkt dat hierdoor minder starters een woning kunnen kopen....