Vvp lanceert special 'De Waarde van Advies'

Cover special De Waarde van Advies

VVP heeft een special 'De Waarde van Advies' uitgebracht met inzichten en inspiratie voor financieel adviseurs.

De special is tot stand gekomen in samenwerking met Avéro Achmea en is gisteren gepresenteerd op het symposium De Waarde van Advies in Zeist. De special verschijnt in een gedrukte oplage van 7.900 exemplaren en als e-zine. Klik HIER om naar het e-zine te gaan. Behalve inspirerende bijdragen van onder meer Ozewald Wanrooij (Neutralis), Jack Hommel (Avéro Achmea), Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau D&O) en Eric Lacroix (Offermans Joosten Groep) bevat de special een best practice over de werkwijze van Maurice van den Hemel (All-insure) en een inkijkje in de adviesrelatie tussen bandenspecialist Jan Heuver en zijn adviseur Jasper Vrieling. Fred de Jong schreef een samenvatting van zijn onderzoek naar de waarde van financieel advies. Henri Drost en Silvia Janssen schreven artikelen met direct toepasbare tools en checklists op het gebied van 'communicatie vanuit klantbelang' resp. 'zorgplicht in de verkoop'.

Wil de consument de waarde van advies meer gaan ervaren, dan zal de adviseur beter moeten laten zien wat het advies oplevert. En dat gaat verder dan inzicht geven in dienstverlening en beloning, zo komt naar voren in het rondetafelgesprek met Coen van Ham (Kettlitz Wulfse), Jack Hommel, Fred de Jong, Theodor Kockelkoren (AFM) en docent/auteur Wouter de Vries.

De redactie van VVP verzoekt u vriendelijk om de link naar deze special aan zoveel mogelijk collega's door te sturen!

Reactie toevoegen

 
Willem Vreeswijk 25 jaar bij VVP

Willem Vreeswijk 25 jaar bij VVP

Willem Vreeswijk, hoofdredacteur en eigenaar, was 1 december 25 jaar in dienst van VVP. Een goed moment om kort terug te blikken en vooral vooruit te kijken, zowel...

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

VVP 5: MoneyView pleit voor Onafhankelijk Financieel Spreekuur

In de dinsdag verschenen nieuwe VVP, nummer 5-2019, pleit MoneyView voor een Onafhankelijk Financieel Spreekuur. Dit in de reeks De Adviescampagne, waarin VVP zoekt...

Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

VVP 2:  kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

VVP 2: kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

Sucsez Groep gunt de lezers in de nieuwe VVP (nummer 2, 19 maart) een exclusief kijkje in haar overnamekeuken. De groep is snel gegroeid, maar hoe komen deze overnames...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...