Woekerpolis.nl: "kwaliteit hersteladviezen slecht"

Ab Flipse 2014

De kwaliteit van hersteladviezen woekerpolissen is slecht. Dat stelt de Vereniging Woekerpolis.nl.

De vereniging in het persbericht waarin ze schrijft dat haar Woekerpolismeldpunt 20.000 meldingen heeft opgeleverd: "Uit toelichtingen bij de meldingen blijkt dat het enkel versturen van een brief het probleem niet oplost. Verder is het algemene beeld dat hersteladviezen van slechte kwaliteit zijn en dat afspraken niet worden nagekomen."

Op het Woekermeldpunt van de Vereniging Woekerpolis.nl zijn binnen twee weken meer dan 20.000 meldingen binnengekomen. Aanleiding voor het instellen van het meldpunt was het rapport van de AFM met de stand van zaken rond woekerpolissen. Voorzitter Ab Flipse van de vereniging: "Uit de meldingen blijkt dat in het rapport een te rooskleurig beeld wordt geschetst. Nog geen 5 procent van alle problemen rond woekerpolissen is opgelost. Banken en verzekeraars krijgen een gemiddeld rapportcijfer van 2,6."
Dat er in korte tijd zoveel meldingen zijn binnengekomen geeft volgens Flipse aan dat mensen "het zat zijn dat banken of verzekeraars de problemen maar niet oplossen. Aanbieders doen nauwelijks iets om de problemen van hun klanten echt op te lossen.”

Gemiddeld is in 36,9 procent van de gevallen contact opgenomen met de klant en is in 4,4 probleem het probleem rond de woekerpolis opgelost. De Rabobank doet het nog het minst slecht met een oplossingspercentage van 15,3 procent. Van de grote verzekeraars hebben Achmea en De Goudse de laagste score: 1,5 procent. Verder blijkt dat kleine verzekeraars nog helemaal niet in actie zijn gekomen.

Reactie toevoegen

 
Op 19 juli vonnis in zaak Woekerpolis.nl versus nn

Op 19 juli vonnis in zaak Woekerpolis.nl versus nn

 De rechtbank van Rotterdam doet op 19 juli uitspraak in de zaak tussen Woekerpolis.nl en Nationale-Nederlanden. Dat zei de president van de rechtbank dinsdag...

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Verzekeraars zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor (de kosten van) een deugdelijk hersteladvies. Aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...

Woekerpolishouder vangt bot

Woekerpolishouder vangt bot

Een hersteladvies hoeft volgens de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) niet per se in te houden dat de oorspronkelijke doelstelling alsnog...

Asr verweert zich tegen claim Woekerpolis.nl

Asr verweert zich tegen claim Woekerpolis.nl

ASR zal zich verweren tegen de claim die Woekerpolis.nl vrijdag heeft neergelegd. ASR: "Woekerpolis.nl is vandaag een collectieve procedure gestart tegen ASR...

"Procederen in woekerpoliszaken loont"

"Procederen in woekerpoliszaken loont"

“Met deze uitspraak wordt een belangrijk signaal afgegeven: procederen in woekerpoliszaken loont.” Dat stelt voorzitter Ab Flipse van Vereniging Woekerpolis.nl...

Oproep Woekerpolis.nl aan adviseurs: lever sjoemelsoftware in

Oproep Woekerpolis.nl aan adviseurs: lever sjoemelsoftware in

Vereniging Woekerpolis.nl roept financieel adviseurs woensdag in de Telegraaf op om oude software voor offertes voor beleggingsverzekeringen bij haar in te leveren....

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een onafhankelijk adviesloket waar consumenten kosteloos hersteladvies kunnen krijgen. Dat schrijft het Verbond in een reactie...

Woekerpolis.nl "zeer content" met uitspraak

Woekerpolis.nl "zeer content" met uitspraak

"Aegon heeft net als NN en Reaal geprobeerd onze vereniging niet ontvankelijk te verklaren. Ook Aegon is dat niet gelukt." Zo reageert voorzitter Ab Flipse...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...

Vereniging woekerpolis.nl: opsteker

Vereniging woekerpolis.nl: opsteker

"De uitspraak van het Europese hof is een opsteker in de collectieve procedures die wij voeren tegen Nationale-Nederlanden, Aegon en Reaal." Zo reageert...