Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden Klantverslag over 2017

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers en vrijwilligers ook zijn, ook bij ons gaat er helaas wel eens wat mis. We lopen hier echter niet voor weg en leggen in dit Klantverslag verantwoording af. Wat ging er goed, wat ging er fout? Wellicht nog belangrijker: wat hebben wij ervan geleerd?", aldus directievoorzitter Ron Bavelaar.

Het idee voor het Klantverslag ontstond tijdens een sessie van de stichting New Financial Forum in 2014. Tijdens die bijeenkomst vond een aantal partijen dat er naast een financieel jaarverslag ook een klantjaarverslag moest komen, juist omdat dit de bestaansreden van je bedrijf is. Yarden was de eerste die officieel een Klantverslag presenteerde. Rob Bavelaar, ceo Yarden, zei bij de presentatie van het eerste Klantverslag: “In een Klantverslag leg je verantwoording af wat je als bedrijf doet voor je klant. Daarbij moet je eerlijk en transparant zijn, zowel de goede als de minder goede zaken durven noemen. Zo’n jaarverslag is in feite de kern van je bedrijf. Mooi ook dat zo’n initiatief ontstaat binnen het New Financial Forum omdat juist het klantbelang ook het hart is van het Forum.”

In het Klantverslag over 2017 gaat Bavelaar onder meer in op de onrust halverwege 2017. "Wij zouden nabestaanden duizenden euro's te veel laten betalen voor een uitvaart. Dit leidt tot onrust bij klanten en rumoer in de media. Voor ons is het onverteerbaar dat dit beeld is ontstaan en dat klanten daardoor wellicht in onzekerheid komen over hun eigen uitvaartverzekering en uitvaartkosten. Daarom roepen wij klanten op contact met ons op te nemen. We laten graag weten waar ze aan toe zijn en geven daarbij uitleg over wat wel en niet gedekt is binnen hun uitvaartverzekering. Voor een zo groot mogelijk bereik plaatsen we onder meer een paginagrote advertentie in De Volkskrant. Gelukkig hebben we bij veel klanten de onzekerheid kunnen wegnemen. Iedere klant kan erop vertrouwen dat wij nabestaanden niet te veel laten betalen voor een uitvaart. Als er extra kosten zijn dit buiten de verzekering vallen, melden wij dit altijd vooraf aan nabestaanden. Die zijn dan vrij om een andere keuze te maken. Voor ons een bevestiging dat wij ook in de toekomst steeds helder en transparant moeten blijven communiceren met onze klanten over hun uitvaartverzekering en uitvaartkosten."

Bavelaar gaat in het Klantverslag ook in op betekenisvol ondernemen. In 2015 ging Yarden een duurzame samenwerking aan met Amref Flying Doctors. "Elke vestiging, afdeling of medewerker kan een bijdrage leveren door zelf een activiteit te bedenken om geld in te zamelen", aldus Bavelaar die zich ook op persoonlijke titel inzet voor Amref. In het najaar van 2017 deed hij mee aan de AfricaClassic, een vierhonderd kilometer lange tocht langs de Kilamanjaro. "Fietsern door heuvelachtig gebied en langs Masai-dorpen. In alle opzichten indrukwekkend. In totaal is er 642.000 euro ingezameld. Een prachtig resultaat! Zeker omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe belangrijk het is om mensen in een primaire levensbehoefte als zorg te voorzien. Als we daar ook maar enige bijdrage aan kunnen leveren... Dan moeten dat toch dóen? Want hoe klein ook, op die manier kunnen we toch het verschil maken. En de wereld een beetje beter maken."

Zie ook het interview met Ron Bavelaar in het New Financial Magazine.

 

 

Reactie toevoegen

 
Consument aan roer in nieuwe uitvaartpolis Yarden

Consument aan roer in nieuwe uitvaartpolis Yarden

In de nieuwe Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering van Yarden heeft de consument zelf de regie over de besteding van het uit te keren bedrag. Zo kan hij kiezen...

Yarden publiceert tweede klantverslag

Yarden publiceert tweede klantverslag

Yarden heeft haar tweede klantverslag gepubliceerd, met als centrale thema 'herinneren'. Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: "Klanten en leden van...

Allianz en Yarden werken samen

Allianz en Yarden werken samen

Allianz en Yarden bieden één totaaloplossing van verzekeringen rondom overlijden, bestaande uit een orv en een uitvaartverzekering. Serge Evers, directeur...

Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Yarden zag haar ledenaantal, netto resultaat en solvabiliteit vorig jaar toenemen ten opzichte van 2014. Ook de overall klanttevredenheid steeg van 7,8 (2014) naar...

Overname guv door Yarden beklonken

Overname guv door Yarden beklonken

Vereniging Gooische Uitvaartverzorging (GUV) en Uitvaartorganisatie Yarden zijn per 1 januari 2016 gefuseerd. GUV blijft onder haar eigen naam actief en gaat verder...

Yarden neemt portefeuille NorthWest over

Yarden neemt portefeuille NorthWest over

Yarden heeft de portefeuille met uitvaartverzekeringen van NorthWest overgenomen. Op 31 december heeft DNB toestemming verleend voor de begin november al aangekondigde...

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

In navolging van Yarden heeft MultiSafe een Klantjaarverslag uitgebracht. Michael Mackaaij (MultiSafe) overhandigde woensdag 16 december het eerste Klantverslag...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Met een nieuwe campagne met Adelheid Roosen in de hoofdrol wil Yarden de dood in de samenleving bespreekbaar maken. "Een van de meest ingrijpende gebeurtenissen...

Yarden neemt NorthWest over

Yarden neemt NorthWest over

Yarden Uitvaartverzekeringen neemt op 1 januari 2016 de portefeuille met uitvaartpolissen over van NorthWest Verzekeringen. In totaal gaat het om een totaal van...