Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden Klantverslag over 2017

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers en vrijwilligers ook zijn, ook bij ons gaat er helaas wel eens wat mis. We lopen hier echter niet voor weg en leggen in dit Klantverslag verantwoording af. Wat ging er goed, wat ging er fout? Wellicht nog belangrijker: wat hebben wij ervan geleerd?", aldus directievoorzitter Ron Bavelaar.

Het idee voor het Klantverslag ontstond tijdens een sessie van de stichting New Financial Forum in 2014. Tijdens die bijeenkomst vond een aantal partijen dat er naast een financieel jaarverslag ook een klantjaarverslag moest komen, juist omdat dit de bestaansreden van je bedrijf is. Yarden was de eerste die officieel een Klantverslag presenteerde. Rob Bavelaar, ceo Yarden, zei bij de presentatie van het eerste Klantverslag: “In een Klantverslag leg je verantwoording af wat je als bedrijf doet voor je klant. Daarbij moet je eerlijk en transparant zijn, zowel de goede als de minder goede zaken durven noemen. Zo’n jaarverslag is in feite de kern van je bedrijf. Mooi ook dat zo’n initiatief ontstaat binnen het New Financial Forum omdat juist het klantbelang ook het hart is van het Forum.”

In het Klantverslag over 2017 gaat Bavelaar onder meer in op de onrust halverwege 2017. "Wij zouden nabestaanden duizenden euro's te veel laten betalen voor een uitvaart. Dit leidt tot onrust bij klanten en rumoer in de media. Voor ons is het onverteerbaar dat dit beeld is ontstaan en dat klanten daardoor wellicht in onzekerheid komen over hun eigen uitvaartverzekering en uitvaartkosten. Daarom roepen wij klanten op contact met ons op te nemen. We laten graag weten waar ze aan toe zijn en geven daarbij uitleg over wat wel en niet gedekt is binnen hun uitvaartverzekering. Voor een zo groot mogelijk bereik plaatsen we onder meer een paginagrote advertentie in De Volkskrant. Gelukkig hebben we bij veel klanten de onzekerheid kunnen wegnemen. Iedere klant kan erop vertrouwen dat wij nabestaanden niet te veel laten betalen voor een uitvaart. Als er extra kosten zijn dit buiten de verzekering vallen, melden wij dit altijd vooraf aan nabestaanden. Die zijn dan vrij om een andere keuze te maken. Voor ons een bevestiging dat wij ook in de toekomst steeds helder en transparant moeten blijven communiceren met onze klanten over hun uitvaartverzekering en uitvaartkosten."

Bavelaar gaat in het Klantverslag ook in op betekenisvol ondernemen. In 2015 ging Yarden een duurzame samenwerking aan met Amref Flying Doctors. "Elke vestiging, afdeling of medewerker kan een bijdrage leveren door zelf een activiteit te bedenken om geld in te zamelen", aldus Bavelaar die zich ook op persoonlijke titel inzet voor Amref. In het najaar van 2017 deed hij mee aan de AfricaClassic, een vierhonderd kilometer lange tocht langs de Kilamanjaro. "Fietsern door heuvelachtig gebied en langs Masai-dorpen. In alle opzichten indrukwekkend. In totaal is er 642.000 euro ingezameld. Een prachtig resultaat! Zeker omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe belangrijk het is om mensen in een primaire levensbehoefte als zorg te voorzien. Als we daar ook maar enige bijdrage aan kunnen leveren... Dan moeten dat toch dóen? Want hoe klein ook, op die manier kunnen we toch het verschil maken. En de wereld een beetje beter maken."

Zie ook het interview met Ron Bavelaar in het New Financial Magazine.

 

 

Reactie toevoegen

 
Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Tjerk de Vries, voorheen manager Commerciële Zaken bij Yarden Uitvaartverzekeringen, is benoemd tot adjunct-directeur Innovatie & Business Development bij...

Yarden biedt Levenstestament

Yarden biedt Levenstestament

Een nieuwe samenwerking tussen Yarden en NuNotariaat.nl maakt het voor iedereen mogelijk om eenvoudig en voordelig online een levenstestament af te sluiten. Serge...

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden heeft YardenPro/Advies gelanceerd, een app die adviseurs ondersteunt bij administratieve handelingen, nieuwe aanvragen en het geven van advies rondom uitvaartkosten...

De plicht om van betekenis te zijn

De plicht om van betekenis te zijn

“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet...

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

"Aansluiten bij een claimorganisatie, waar een deel van de eventuele opbrengst naar toe gaat, is in dit geval niet nodig." Dat stelt de Consumentenbond naar aanleiding...

Nu Yarden onder vuur claimclub

Nu Yarden onder vuur claimclub

Yarden ligt onder vuur van claimclub Corpocon Legal. In een reactie op de site wijkt Yarden vooralsnog geen meter. Corpocon Legal heeft Yarden Claim opgericht....

Nederlander laks met zorg in laatste levensfase

Nederlander laks met zorg in laatste levensfase

Nederlanders vergeten geld te reserveren voor zorg in laatste levensfase, zo blijkt uit de Yarden Afscheidsmonitor. Uit dit onderzoek van PanelWizard onder...

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...