Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden Klantverslag over 2017

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers en vrijwilligers ook zijn, ook bij ons gaat er helaas wel eens wat mis. We lopen hier echter niet voor weg en leggen in dit Klantverslag verantwoording af. Wat ging er goed, wat ging er fout? Wellicht nog belangrijker: wat hebben wij ervan geleerd?", aldus directievoorzitter Ron Bavelaar.

Het idee voor het Klantverslag ontstond tijdens een sessie van de stichting New Financial Forum in 2014. Tijdens die bijeenkomst vond een aantal partijen dat er naast een financieel jaarverslag ook een klantjaarverslag moest komen, juist omdat dit de bestaansreden van je bedrijf is. Yarden was de eerste die officieel een Klantverslag presenteerde. Rob Bavelaar, ceo Yarden, zei bij de presentatie van het eerste Klantverslag: “In een Klantverslag leg je verantwoording af wat je als bedrijf doet voor je klant. Daarbij moet je eerlijk en transparant zijn, zowel de goede als de minder goede zaken durven noemen. Zo’n jaarverslag is in feite de kern van je bedrijf. Mooi ook dat zo’n initiatief ontstaat binnen het New Financial Forum omdat juist het klantbelang ook het hart is van het Forum.”

In het Klantverslag over 2017 gaat Bavelaar onder meer in op de onrust halverwege 2017. "Wij zouden nabestaanden duizenden euro's te veel laten betalen voor een uitvaart. Dit leidt tot onrust bij klanten en rumoer in de media. Voor ons is het onverteerbaar dat dit beeld is ontstaan en dat klanten daardoor wellicht in onzekerheid komen over hun eigen uitvaartverzekering en uitvaartkosten. Daarom roepen wij klanten op contact met ons op te nemen. We laten graag weten waar ze aan toe zijn en geven daarbij uitleg over wat wel en niet gedekt is binnen hun uitvaartverzekering. Voor een zo groot mogelijk bereik plaatsen we onder meer een paginagrote advertentie in De Volkskrant. Gelukkig hebben we bij veel klanten de onzekerheid kunnen wegnemen. Iedere klant kan erop vertrouwen dat wij nabestaanden niet te veel laten betalen voor een uitvaart. Als er extra kosten zijn dit buiten de verzekering vallen, melden wij dit altijd vooraf aan nabestaanden. Die zijn dan vrij om een andere keuze te maken. Voor ons een bevestiging dat wij ook in de toekomst steeds helder en transparant moeten blijven communiceren met onze klanten over hun uitvaartverzekering en uitvaartkosten."

Bavelaar gaat in het Klantverslag ook in op betekenisvol ondernemen. In 2015 ging Yarden een duurzame samenwerking aan met Amref Flying Doctors. "Elke vestiging, afdeling of medewerker kan een bijdrage leveren door zelf een activiteit te bedenken om geld in te zamelen", aldus Bavelaar die zich ook op persoonlijke titel inzet voor Amref. In het najaar van 2017 deed hij mee aan de AfricaClassic, een vierhonderd kilometer lange tocht langs de Kilamanjaro. "Fietsern door heuvelachtig gebied en langs Masai-dorpen. In alle opzichten indrukwekkend. In totaal is er 642.000 euro ingezameld. Een prachtig resultaat! Zeker omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe belangrijk het is om mensen in een primaire levensbehoefte als zorg te voorzien. Als we daar ook maar enige bijdrage aan kunnen leveren... Dan moeten dat toch dóen? Want hoe klein ook, op die manier kunnen we toch het verschil maken. En de wereld een beetje beter maken."

Zie ook het interview met Ron Bavelaar in het New Financial Magazine.

 

 

Reactie toevoegen

 
Lessen uit corona: Wilma de Bruijn (Eurapco) in The New Financial Way

Lessen uit corona: Wilma de Bruijn (Eurapco) in The New Financial Way

"Om vooruit te kunnen in een pandemie is er veel enthousiasme en fantasie nodig. Het is vallen en opstaan. Het belangrijkste is om actie te ondernemen en niet te...

Commentaar VVP: omgekeerde wereld

Commentaar VVP: omgekeerde wereld

Wonderlijk: iets is slecht voor je, maar omdat iets anders nóg slechter is, is het eerste toch goed voor je… Zo redeneert tenminste het Gerechtshof...

Yarden zoekt weer koper na winst in hoger beroep en bloc-zaak

Yarden zoekt weer koper na winst in hoger beroep en bloc-zaak

Verkoop staat weer op de agenda van Yarden, nu de uitvaartverzekeraar het hoger beroep in de en bloc-zaak heeft gewonnen. Yarden: "De uitspraak van het hof bevestigt...

Lessen uit corona: Ron Bavelaar (Univé) in The New Financial Way (1)

Lessen uit corona: Ron Bavelaar (Univé) in The New Financial Way (1)

"Ik geloof niet in een ideale wereld maar wel in solidariteit. Ik stoor me eraan dat er mensen kind van de rekening worden en dat wij in het rijke westen onze aarde...

Dood en begraven?

Dood en begraven?

(Leren van Kifid-uitspraken in Ken je vak! VVP 5-2020) UITVAARTVERZEKERING – Enkele weken nadat de Geschillencommissie toepassing door Yarden van de en bloc-clausule...

Kifid: Yarden mag ook vóór 1993 afgesloten pakketpolis eenzijdig aanpassen

Kifid: Yarden mag ook vóór 1993 afgesloten pakketpolis eenzijdig aanpassen

Vanwege de financiële situatie van Yarden mag de verzekeraar de voorwaarden van de pakketpolis eenzijdig wijzigen, ook als het uitvaartdienstenpakket voor 1993...

DELA ziet af van overname Yarden

DELA ziet af van overname Yarden

Coöperatie DELA staakt haar plan om Yarden Uitvaartorganisatie over te nemen. De gedachte achter deze overname was dat een sterk collectief een verzwakt collectief...

Sociaal Verhaal claimt winst in Yarden-kwestie

Sociaal Verhaal claimt winst in Yarden-kwestie

De polishouders bij Yarden die met hulp van Vereniging Sociaal Verhaal naar de rechter stapten, zijn vrijdag door de rechter in het gelijk gesteld. Sociaal Verhaal:...

Kifid: Yarden mag pakketpolis eenzijdig aanpassen

Kifid: Yarden mag pakketpolis eenzijdig aanpassen

Yarden mag vanwege haar financiële situatie de voorwaarden van de pakketpolis eenzijdig wijzigen, aldus de Geschillencommissie van Kifid in de uitspraken 2020-696...

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

De Consumentenbond heeft Yarden in een brief gesommeerd de versobering van het natura-uitvaartpakket terug te draaien. Volgens de Consumentenbond is die maatregel...