Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden Klantverslag over 2017

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers en vrijwilligers ook zijn, ook bij ons gaat er helaas wel eens wat mis. We lopen hier echter niet voor weg en leggen in dit Klantverslag verantwoording af. Wat ging er goed, wat ging er fout? Wellicht nog belangrijker: wat hebben wij ervan geleerd?", aldus directievoorzitter Ron Bavelaar.

Het idee voor het Klantverslag ontstond tijdens een sessie van de stichting New Financial Forum in 2014. Tijdens die bijeenkomst vond een aantal partijen dat er naast een financieel jaarverslag ook een klantjaarverslag moest komen, juist omdat dit de bestaansreden van je bedrijf is. Yarden was de eerste die officieel een Klantverslag presenteerde. Rob Bavelaar, ceo Yarden, zei bij de presentatie van het eerste Klantverslag: “In een Klantverslag leg je verantwoording af wat je als bedrijf doet voor je klant. Daarbij moet je eerlijk en transparant zijn, zowel de goede als de minder goede zaken durven noemen. Zo’n jaarverslag is in feite de kern van je bedrijf. Mooi ook dat zo’n initiatief ontstaat binnen het New Financial Forum omdat juist het klantbelang ook het hart is van het Forum.”

In het Klantverslag over 2017 gaat Bavelaar onder meer in op de onrust halverwege 2017. "Wij zouden nabestaanden duizenden euro's te veel laten betalen voor een uitvaart. Dit leidt tot onrust bij klanten en rumoer in de media. Voor ons is het onverteerbaar dat dit beeld is ontstaan en dat klanten daardoor wellicht in onzekerheid komen over hun eigen uitvaartverzekering en uitvaartkosten. Daarom roepen wij klanten op contact met ons op te nemen. We laten graag weten waar ze aan toe zijn en geven daarbij uitleg over wat wel en niet gedekt is binnen hun uitvaartverzekering. Voor een zo groot mogelijk bereik plaatsen we onder meer een paginagrote advertentie in De Volkskrant. Gelukkig hebben we bij veel klanten de onzekerheid kunnen wegnemen. Iedere klant kan erop vertrouwen dat wij nabestaanden niet te veel laten betalen voor een uitvaart. Als er extra kosten zijn dit buiten de verzekering vallen, melden wij dit altijd vooraf aan nabestaanden. Die zijn dan vrij om een andere keuze te maken. Voor ons een bevestiging dat wij ook in de toekomst steeds helder en transparant moeten blijven communiceren met onze klanten over hun uitvaartverzekering en uitvaartkosten."

Bavelaar gaat in het Klantverslag ook in op betekenisvol ondernemen. In 2015 ging Yarden een duurzame samenwerking aan met Amref Flying Doctors. "Elke vestiging, afdeling of medewerker kan een bijdrage leveren door zelf een activiteit te bedenken om geld in te zamelen", aldus Bavelaar die zich ook op persoonlijke titel inzet voor Amref. In het najaar van 2017 deed hij mee aan de AfricaClassic, een vierhonderd kilometer lange tocht langs de Kilamanjaro. "Fietsern door heuvelachtig gebied en langs Masai-dorpen. In alle opzichten indrukwekkend. In totaal is er 642.000 euro ingezameld. Een prachtig resultaat! Zeker omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe belangrijk het is om mensen in een primaire levensbehoefte als zorg te voorzien. Als we daar ook maar enige bijdrage aan kunnen leveren... Dan moeten dat toch dóen? Want hoe klein ook, op die manier kunnen we toch het verschil maken. En de wereld een beetje beter maken."

Zie ook het interview met Ron Bavelaar in het New Financial Magazine.

 

 

Reactie toevoegen

 
Dela informeert intermediair over Yarden

Dela informeert intermediair over Yarden

"Na grondig onderzoek naar de financiële situatie van Yarden blijkt dat een overname ook gunstig is voor DELA", zo schrijft Edzo Doeve, algemeen directeur coöperatie...

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Een overname uit solidariteit. Zo omschrijft Coöperatie DELA het maandagmiddag aangekondigde voornemen om Yarden over te nemen. De overname heeft geen gevolgen...

DELA neemt Yarden over

DELA neemt Yarden over

DELA neemt Yarden Uitvaartorganisatie begin 2020 over. Yarden kwam eerder dit jaar in zwaar weer terecht door de aanhoudende lage rente en de financiële verplichting...

Yarden bestrijdt bewering advocaat bij Radar

Yarden bestrijdt bewering advocaat bij Radar

Het wijzigen van de polisvoorwaarden door uitvaartverzekeraar Yarden is onrechtmatig, stelt advocaat Caspar Janssens tegenover Radar. Janssens van Ploum Rotterdam...

Ron Bavelaar van Yarden naar Univé

Ron Bavelaar van Yarden naar Univé

Ron Bavelaar (60) is door de Ledenraad van Coöperatie Univé U.A. benoemd tot lid van de Raad van Bestuur. Vanaf 1 juni gaat Bavelaar binnen de Raad van...

Lage rente en Solvency II erg ongunstig voor Yarden

Lage rente en Solvency II erg ongunstig voor Yarden

In een korte reactie op berichtgeving maandagochtend in het FD erkent Yarden dat de solvabiliteit van haar uitvaartverzekeringsbedrijf onder druk staat. "Dat", aldus...

Yarden biedt mogelijkheid mantelzorg aan leden

Yarden biedt mogelijkheid mantelzorg aan leden

Yarden heeft onlangs een samenwerkingsovereenkomst getekend met mantelzorgorganisatie Saar aan Huis. Yarden-leden met een Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering...

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers, directeur Uitvaartverzekeringen bij Yarden, vertrekt na een dienstverband van ruim 12 jaar bij Yarden en oriënteert zich op nieuwe carrièrekansen...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers...