Ken je vak!

Aankloppen...niemand geeft thuis

Aankloppen...niemand geeft thuis

In juni 2013 voerde het schoolreisje van Verena, 12 jaar, naar een speeltuin. Aan het einde van de middag namen de leerkrachten en hulpouders alvast plaats op het...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Verzekeraars hebben jaren lang te lage premies gerekend voor hun autoverzekeringen als gevolg van sterke concurrentie. Immers, een verzekeraar die een lage autopremie...

Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

Hoe gaan we met de risico’s van overstromingen om?

De discussie is weer actueel of overstromingen (van secundaire dijken) kunnen worden verzekerd. Zo heeft het Verbond van Verzekeraars recent een Adviesrapport...

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

Feit of fabel: het Waarborgfonds betaalt schade door ramkraken

De verplichtingen van het Waarborgfonds Motorverkeer zijn vastgelegd in de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM), met name in artikel 25. Het Waarborgfonds...

Schade door drone niet altijd verzekerd onder de AVP

Schade door drone niet altijd verzekerd onder de AVP

Drones blijven nog altijd ongekend populair. Wat is er ook mooier dan prachtige overzichtsbeelden van je bruiloft of je zeilvakantie in Griekenland vanuit de lucht...

Bank hoeft niet te lenen voor aflossing

Bank hoeft niet te lenen voor aflossing

HYPOTHEKEN – In 2014 sluit de consument een hypotheek voor 395.000 euro bij de geldverstrekker waarbij de rente voor twintig jaar is vastgesteld op 4,3 procent....

Overeenkomst gaat boven online info

Overeenkomst gaat boven online info

HYPOTHEKEN – De consument heeft een hypothecaire geldlening bij een geldverstrekker afgesloten. In de offerte en de voorwaarden van deze lening is opgenomen,...

Oud contract niet té letterlijk nemen

Oud contract niet té letterlijk nemen

LEVEN - De eisen die aan een uitvaart worden gesteld, veranderen in de loop der tijd. Een treffend voorbeeld hiervan is te vinden in deze klacht. In 1949 wordt...

Alleen zorgplicht voor opdrachtgever

Alleen zorgplicht voor opdrachtgever

LEVEN - De eigenaresse van een woning sluit in 2011 op haar zeventigste een hypotheek op haar woning die op dat moment een forse overwaarde heeft. Van de lening...

Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

Toebrengen schade niet hetzelfde als aansprakelijkheid

SCHADE - De AVP vergoedt, binnen voorwaarden, de financiële schade waarvoor de verzekerde wettelijk aansprakelijk is. In deze klacht gaat het om een consument...

Geen overeenkomst zonder toestemming

Geen overeenkomst zonder toestemming

SCHADE - In deze klacht gaat het om een verzekerde die een geschil heeft met zijn ex-werkgever over de uitvoering van de vaststellingsovereenkomst die zij in kader...

Energiebesparing in advies meenemen

Energiebesparing in advies meenemen

Voor de financiering van energiebesparende maatregelen mag extra worden geleend. Los van de voordelen voor het milieu, kan dit voor huiseigenaren op een voordelige...

Kapot verdienmodel vervangen

Kapot verdienmodel vervangen

De verzekeringsdistributie was vroeger keurig geregeld onder het motto ‘draagt elkanders lasten’ en de tussenpersoon liftte middels provisie mee op...

Geen Duitse of Belgische maar Nederlandse aanpak

Geen Duitse of Belgische maar Nederlandse aanpak

Een zaak met een buitenlandse component is per definitie ingewikkelder. Als er binnen één casus sprake is van drie landen dan betreft het oprecht...

Distributie zorgvuldig inrichten

Distributie zorgvuldig inrichten

Op 1 oktober is de richtlijn Verzekeringsbemiddeling (IMD) vervangen door nieuwe richtlijn Verzekeringsdistributie (IDD). Veel IDD-regels beschrijven zaken die...

Beter inkomen met minder klanten

Beter inkomen met minder klanten

Het geven van financieel advies is eenvoudig: klanten willen iemand die ze kunnen vertrouwen om hen te helpen een aantal doelen te stellen, een plan in actie te...

Overeenkomst tussen afval en verzekeringen

Overeenkomst tussen afval en verzekeringen

Twee jaar heb ik als marketeer bij een afvalbedrijf gewerkt. Een afvalbedrijf ja. Het eerste waar je aan denkt is stank, vliegen, ronkende vrachtwagens en verbrandingsovens....

Verplichte elektrakeuring bij brandverzekeringen

Verplichte elektrakeuring bij brandverzekeringen

Bijna alle verzekeringsmaatschappijen die brandverzekeringen aanbieden voor bedrijven maken gebruik van clausules waarin een elektrakeuring verplicht wordt gesteld....

Wanneer hanteert het Waarborgfonds een eigen risico?

Wanneer hanteert het Waarborgfonds een eigen risico?

Als schade wordt veroorzaakt door een onverzekerd of onbekend motorvoertuig, vergoedt het Waarborgfonds Motorverkeer de schade wanneer aan bepaalde voorwaarden...

Formaliteit?! Lampje ging uit...

Formaliteit?! Lampje ging uit...

O nee…daar heb je haar weer. Komt ze weer zeuren wat er allemaal niet goed gaat. Dat een procedure niet juist is uitgevoerd of een werkwijze niet klopt....

Due dilligence biedt meer kans op succes

Due dilligence biedt meer kans op succes

Een ieder die met enige regelmaat de vakpers volgt, heeft het allang in de gaten; het spel is volledig op de wagen! De consolidatie in de financiële dienstverlening...

Camera even laten liggen: geen vergoeding

Camera even laten liggen: geen vergoeding

SCHADE - Consument plaatst bij het betalen van zijn parkeerticket een kleine maar dure camera op de parkeerautomaat. Na betaling vergeet de consument de camera....

Quote van de dag
Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Vraag over dekking zakelijke laptop op oude inboedelverzekering werd gekwalificeerd als goede vraag. Gemeten aan de tijd die ik vervolgens in de wacht sta, zelfs een héle goede vraag. #advieswaarde

Financieel adviseur Maarten Koster in tweet

Stelling

AFM moet verduidelijken wat nazorg inhoudt

Recente editie
Recente editie

Heilbron is een bedrijf dat voortkomt uit meerdere fusies. En het is nog niet gedaan met de overnames. “Als de consolidatie onder verzekeraars en adviseurs doorgaat, zullen ook wij moeten blijven groeien om een serieuze partij in de markt te blijven”, zegt Dennis Massaar, mede-eigenaar van Heilbron, in vakblad VVP7. AOV-specialist Arnoud Wennekus schrijft over de gevolgen van continue overnames op de AOV-markt en ook Peter Taylor Parkins (Taylor Mates) stort zich op het onderwerp fusies. Ondernemer Ralph van Dam begaf zich langs de afgrond, maar wist zich uiteindelijk staande te houden.

Bekijk de inhoud
Events
VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant?

Het VVP Event Communicatie: wat vertel ik mijn klant? vindt plaats op woensdagmiddag 28 november in het VNAB Kenniscentrum in Rotterdam. Dit event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande klanten en meer vertrouwen...

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

Kansen en risico's Social Media voor advieskantoren

VVP Event Communicatie Wat vertel ik mijn klant? Van krommunicatie naar effectieve communicatie Woensdagmiddag 28 november, VNAB Kenniscentrum, Rotterdam. Dit nieuwe VVP Event biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Mogelijke doelen: werving nieuwe klanten, behoud bestaande...

Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!