Wees er voor je klant!

Linda van Loon

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Er écht zijn voor de klant. Dat is voor mij de waarde van advies”, aldus Linda van Loon-De Graaf van Helder Hypotheekadvies.

“Door alle regels, mogelijkheden en voorwaarden is het soms lastig om door de bomen het bos te zien. Hierin ligt je toegevoegde waarde als adviseur. Financieel advies is maatwerk en dat kunnen wij als adviseur geven. Natuurlijk betaalt de klant voor het advies, maar het levert hem ook veel op. Dit kan inzicht zijn of rust, maar ook financieel voordeel. Als adviseur help je de klant een weloverwogen financiële beslissing te nemen. Je brengt alle wensen in kaart en bepaalt welke producten hierop aansluiten. Je denkt mee en fungeert als een financiële coach om het financiële plaatje toekomstproof te maken én te houden. Voor mij is de waarde van advies: er écht voor je klant zijn.”

“Eerlijk gezegd ben ik niet bezig met het overtuigen van mijn klanten van mijn waarde. Tijdens het kennismakingsgesprek leg ik duidelijk uit wat ze van mij kunnen verwachten. Ik leg het proces uit, deel informatie en laat hen ervaren hoe ik als adviseur aan hun zijde sta. Ik begeleid hen in het traject van de zoektocht naar een woning tot het passeren daarvan. Maar ook daarna nog. Tijdens het gesprek maak ik de kosten inzichtelijk en dan is het aan de klant om er wel of niet voor te kiezen. Persoonlijk denk ik dat de waarde vooral zit in vertrouwen. Als ze oprechte aandacht en interesse ervaren, helder inzicht krijgen in de mogelijkheden en merken dat ik net dat stapje extra zet, dan zien klanten de waarde vanzelf wel in. Dat is mijn ervaring.”

Vertrouwen

“Een goed advies levert niet alleen besparingen of extra inkomsten op, het zorgt ook voor gemoedsrust. Zeker bij de aankoop van een woning komt vaak spanning of stress kijken. Hoe fijn is het dan als je de klanten vertrouwen kunt geven. Vertrouwen in de eigen financiële situatie én de overtuiging dat ze met eventuele financiele tegenvallers kunnen omgaan.”

“Het verbaast dat nog steeds klanten geen adviesrapport ontvangen. Maar hoe kunnen zij dan weten waar dat advies op gebaseerd is? Het is niet alleen een kwestie van de hypotheek in orde maken; bij een advies hoort een uitgebreide analyse. Dat is tenslotte waar de klant voor betaalt. Hier ligt ruimte voor verbetering. Dat we klanten laten weten dat we er ook in de toekomst voor ze zijn.”

 

Linda van Loon-De Graaf: ‘De waarde zit vooral in vertrouwen.’

Reactie toevoegen

 
Meer over
Vooruitgang en persoonlijke groei

Vooruitgang en persoonlijke groei

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “2023 was een jaar van vooruitgang, verdere professionalisering, waardevolle samenwerkingen en persoonlijke groei”,...

Het jaar van de reflectie

Het jaar van de reflectie

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Er gebeurt veel in de wereld. Oorlogen, spanningen, vluchtelingen die gehuisvest moeten worden, huizencrisis, inflatie,...

Verandering en bezinning

Verandering en bezinning

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “De belangrijkste woorden die 2023 goed schetsen zijn verandering en bezinning”, aldus Tim Klerx van Klerx...

Financieel inzicht belangrijker dan ooit

Financieel inzicht belangrijker dan ooit

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Met alle onzekerheid en stijgende maandlasten is het nog belangrijker geworden om klanten te adviseren op basis...

Toets en hertoets

Toets en hertoets

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Onverwachts een mooi jaar.” Zo betitelt Stephania Ammerlaan-Beeke van Stephania Finance – Financieel...

Kansen voor groei en verbetering

Kansen voor groei en verbetering

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Onzekerheid en uitdagingen zijn niet noodzakelijkerwijs obstakels, maar kansen voor groei en verbetering”,...

Toets en hertoets

Toets en hertoets

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Onderzoek wat een klant al weet en wat zijn wensen zijn en maak duidelijk wat de consequenties zijn van bepaalde...

Geef praktijkvoorbeelden

Geef praktijkvoorbeelden

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Met een financieel advies laat ik klanten zien dat het product wat zij gaan afsluiten niet alleen nu passend is,...

Spiegel voor de klant

Spiegel voor de klant

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “De waarde van advies is het totaalbeeld dat je schetst voor de klant. Als adviseur ben je zijn spiegel die inzichtelijk...

Laat weten welke waarde je toevoegt

Laat weten welke waarde je toevoegt

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Advies helpt klanten bij het nemen van weloverwogen beslissingen. Adviseurs hebben kunnen klanten helpen bij het...