Argenta noemt berichtgeving FlexFront onjuist

Argenta noemt de beëindiging van de samenwerking door FlexFront 'een eenzijdige beslissing' en wijst op onjuistheden en verkeerde interpretaties in de berichtgeving van FlexFront. FlexFront wil het gesprek aangaan.

Argenta wijst in een schrijven aan een aantal adviseurs op een aantal onjuistheden en interpretaties van FlexFront.  "FlexFront is een serviceprovider die aanvragen verwerkt. Argenta ziet in de activiteiten van serviceproviders als FlexFront een steeds minder toegevoegde waarde. Vandaar dat Argenta de samenwerking met FlexFront beëindigt. Overigens hadden nog maar een beperkt aantal adviseurs die aangesloten zijn bij FlexFront toegang tot de nieuwe producten van Argenta. De keuze dat FlexFront de samenwerking al per 5 november wenst te beëindigen, is volledig door hen gemaakt. Daarnaast heeft Argenta besloten om haar midoffices, waaronder Firstbrick, verder te beperken. De distributiestrategie van Argenta richt zich op kwaliteitsvolle distributiepartners. Naast hypotheekketens, waaronder De Hypotheker, De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek zijn dit ook zelfstandige financieel adviseurs. Het bericht van FlexFront dat Argenta per 2015 kiest voor ketens is dus onjuist. Via Welke, DAK en Hypotrust hebben ook zelfstandige financieel adviseurs toegang tot de nieuwe producten van Argenta. Iedere consument kan advies krijgen van een adviseur over de hypotheken in Nederland. Er is echter een beperkte groep adviseurs die in opdracht van de klant aanvragen voor een nieuwe hypotheek bij Argenta kan indienen."

FlexFront reageet als volgt op dit bericht. "Via FlexFront hebben 185 advieskantoren toegang tot Argenta. Dit aantal is groter dan het aantal vestigingen behorend tot ketens van De Hypotheker, De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek. Wanneer gewenst stellen wij de lijst van advieskantoren ter beschikking aan uw redactie. Argenta schrijft in de reactie aan de advieskantoren dat zij slechts zaken wenst te doen met 'kwaliteitsvolle distributiepartners\ . Betreffende 185 advieskantoren kunnen stuk voor stuk goede beoordelingen aantonen op Independer en Advieskeuze. Voorts heeft de directie van Argenta Nederland zeer recent aan de directie van FlexFront bevestigd dat Argenta per 2015 slechts een 'keten-preferred' beleid gaat voeren, waarbij Argenta alleen ter beschikking komt van Stater, Quion en Welcium."

FlexFront staat open om - publiekelijk - het gesprek met Argenta aan te gaan.

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Chris de Bruin - 30 oktober 2014

Interessante discussie, als twee stellingen over één beleid zo enorm tegengesteld zijn. Maar veel zorgelijker: opnieuw een geval van selectieve distributie, waar de klant niets aan heeft. Elke adviseur moet kunnen beschikken over de producten van elke (intermediair-)aanbieder, wil de klant optimaal bediend kunnen worden.

Nico van Koesveld - 30 oktober 2014

Communicatie is een lastig onderwerp. Blijkt voor de Belgen nog moeilijker te zijn dan we al dachten. De solvabiliteit van de bank is wel goed. Maar Marc de Moor blijkt mijns inziens niet echt betrouwbaar te zijn in zijn afspraken. Wat mij het meeste dwarszit is de afname van de spaarrekeningen van mij als tussenpersoon. Je kunt een klant van een tussenpersoon niet verplicht om laten schakelen naar een online klant. Dan had deze dat zelf al eerder gedaan. De klant kiest voor de tussenpersoon. Ik noem dit afpakken stelen, want er lag een overeenkomst aan ten grondslag die keihard verbroken wordt. Dus blijkt het woord van De Moor niet zoveel waard te zijn. Natuurlijk begrijp ik het wel, want De Moor wil zijn adressenbestand in Nederland naar zich toetrekken om ook straks verzekeringen en andere zaken online te kunnen verkopen. Dus inpikken van de tussenpersoon was een goedkope, maar niet sjieke oplossing. Nu weer terugtrekken bij Flexfront en DAK stond ook op de nominatie. Ze willen grotere omzet met minder aansluitpunten. Dit trekt men nu snel in omdat Argenta zich nu zelf overvallen voelt door de vele negatieve pers. Misschien is het beter dat Argenta verdwijnt uit Nederland, Als ze met de tussenpersoon zich niet aan de afspraken kunnen houden is het een kwestie van tijd alvorens dat de consument ook de gevolgen gaat ondervinden van schenden van afspraken. Wordt vast vervolgd.

Wil Rotteveel - 30 oktober 2014

Uit eigen ervaring heb ik mogen ondervinden dat Argenta bij een interne rente wijziging van de hypotheek zich zeer klant onvriendelijk opstelt. Waardoor enige overleg over de manier van het berekenen van de boete niet mogelijk was, gevolg zeer boze klant.

CMIS Franchise: Ockto ook in acceptatiefase

CMIS Franchise: Ockto ook in acceptatiefase

De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek gaan ook in de acceptatiefase werken met Ockto, om te beginnen bij hypotheken van Argenta. Joep Peerdeman, manager Operations...

FlexFront introduceert FAST klantportaal

FlexFront introduceert FAST klantportaal

FlexFront heeft het FAST klantportaal geïntroduceerd. Adviseurs kunnen de bemiddelingsfase uitbesteden aan de Compleet Dossier Service van FlexFront. In dit...

Link Asset Services neemt FlexFront Groep over

Link Asset Services neemt FlexFront Groep over

Link Asset Services neemt FlexFront Groep over. Dylan Dresens, afkomstig van NHG, neemt per 1 januari de positie over van Antoinette Kalkman als managing director....

FlexFront: functionaliteiten FAST in app

FlexFront: functionaliteiten FAST in app

FlexFront heeft een portaal voor de klanten van deelnemers geïntroduceerd. Verder nieuw: de FlexFront app met daarin de functionaliteiten van FlexFronts FAST-programma. FlexFront...

Samenwerking FlexFront en Tulp Hypotheken

Samenwerking FlexFront en Tulp Hypotheken

Vanaf woensdag 5 december is de samenwerking tussen FlexFront en Tulp Hypotheken een feit. Dit is maandag, na de gezamenlijke aftrap tijdens een dagstart in Nieuwegein,...

Ronald Touwslager gaat Argenta leiden

Ronald Touwslager gaat Argenta leiden

Ronald Touwslager (54) wordt ceo van Argenta Nederland. Hij volgt Marinka van der Meer op, die per 1 juli overstapte naar de Volksbank. Met meer dan twintig jaar...

Voorlopige eindstand Swim for Tim: ruim 123.000 euro

Voorlopige eindstand Swim for Tim: ruim 123.000 euro

Tijdens de tweede editie van het Swim for Tim diner is een cheque overhandigd van 123.103.50 euro aan Gorrit-Jan Blonk (directeur Stichting ALS Nederland). De donatie...

Grotere slagingskans op bindend hypotheekaanbod voor zzp'ers

Grotere slagingskans op bindend hypotheekaanbod voor zzp'ers

De Financiële Makelaar, FlexFront en VCN United Capital hebben de Inkomensanalyse voor zelfstandig ondernemers geïntroduceerd, een scan waarmee adviseurs...

FlexFront voert actie met dossierprijs van 11 euro

FlexFront voert actie met dossierprijs van 11 euro

FlexFront hanteert tot en met vrijdag een dossierprijs van 11 euro. Dit in de aanloop naar de gekke dag 11 november, de elfde van elfde. De service provider: "Zijn...

Het vuur van... Edwin Berrevoet

Het vuur van... Edwin Berrevoet

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...