Blijf hartelijk tegenover vertrekkende klant

Annette van de Wetering nieuw

"Als een klant afscheid van u neemt, gooi dan niet definitief de deur dicht! Maar blijf juist aardig en hartelijk. Dan laat u altijd de mogelijkheid open voor de klant om terug te keren bij u." Aldus Annette van de Wetering in haar laatste Dela-column.

Van de Wetering, die stopt met de column omdat ze de branche verlaat en dus ook is gestopt als directeur van Bureau D&O: "Vorige maand zijn wij thuis overgegaan naar een totaalpakket. U kent het wel: telefonie, internet en televisie van één provider. Onze keuze viel op Ziggo. Daarmee namen we afscheid van KPN (telefonie) en XS4all (internet). De wijze waarop beide aanbieders daarmee om gingen was echt een openbaring. Een quote uit de opzegbrieven: XS4all schreef: Bedankt voor het vertrouwen van de afgelopen tijd en hopelijk kunnen wij u in de toekomst opnieuw van dienst zijn.

KPN zei: Als u niet tevreden bent over uw nieuwe aanbieder dan kunt u terugkeren naar KPN. Let op! Bij terugkeer zijn entreekosten van toepassing.
Voelt u het verschil?"
"Test het eens", houdt Van de Wetering financieel adviseurs voor: "Heeft u klanten die om welke reden dan ook bij u vertrokken zijn? Schrijf ze een brief en vraag of het hen bevalt bij de ander. Zo niet, dat ze dan gewoon bij u terug mogen komen. Wees niet verbaasd als mensen daar positief op reageren!"


 

Reactie toevoegen

 
De marktconforme klant bestaat niet

De marktconforme klant bestaat niet

(Vanja Bentum, MoneyView, in VVP 3-2022) De onderzoeksresultaten en keurmerken van producten en diensten vliegen ons om de oren. Verschillende partijen proberen...

Ons voordeel optimaal benutten

Ons voordeel optimaal benutten

Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een greep uit tienduizenden reviews online. Opvallend: wie heel goed zoekt, vindt op advieskeuze wel eens een...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Ruim twintig jaar ben ik verzekerd voor zaken als...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Vriendelijk, duidelijk en gezellig :) Over Daleman...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft uitgebreid de tijd genomen om te...

Klant geeft privé-gegevens in ruil voor korting op hypotheek en verzekering

Klant geeft privé-gegevens in ruil voor korting op hypotheek en verzekering

Bijna 60 procent van de consumenten in Nederland en België vindt het prima als banken en verzekeraars hun privégegevens gebruiken als ze in ruil daarvoor...

Boosheid komt klant duur te staan

Boosheid komt klant duur te staan

Een boze klant die medewerkers van een verzekeraar heeft uitgescholden, is terecht opgenomen in de gebeurtenissenadministratie en interne verwijzingsregister van...

Kosten niet gecommuniceerd? dan hoeft klant niet te betalen

Kosten niet gecommuniceerd? dan hoeft klant niet te betalen

Als een adviseur de kosten van zijn dienstverlening niet vooraf helder communiceert, is de klant niet gehouden deze kosten te betalen. Dat stelt de Geschillencommissie...

Klant gelooft adviseur en verzekeraar niet meer

Klant gelooft adviseur en verzekeraar niet meer

Het gebrek aan vertrouwen in adviseur en/of verzekeraar is een belangrijke reden om niet van het hersteladvies woekerpolissen gebruik te maken. Dat blijkt uit consumentenonderzoek...