Hans van den Bor in afscheidsinterview: claim je rol als financieel dienstverlener

Hans van den Bor 2018

“Ook adviseurs zullen de digitalisering meer moeten omarmen, juist omdat er dan meer tijd overblijft voor het persoonlijk advies. Transacties voor eenvoudige producten kunnen steeds meer klanten zelf wel verrichten, ook in lokale gemeenschappen. Je zult als adviseur de knop om moeten zetten en je rol als financieel dienstverlener steeds meer moeten claimen. Van transactie naar vertrouwensrelatie, dat is het devies. Klanten zitten niet meer te wachten op een bepaald bank- of verzekeringsproduct, maar willen vooral ontzorgd worden. Wie deze rol opeist, heeft de toekomst.”

Dit zegt Hans van den Bor, die op 1 januari 2018 afscheid nam als directievoorzitter van RegioBank. In een afscheidsinterview met VVP geeft hij adviseurs en aanbieders een aantal aanbevelingen mee.

Lees hier het interview met Hans van den Bor.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Veel animo voor leeghalen spaarrekeningen bij negatieve rente

Veel animo voor leeghalen spaarrekeningen bij negatieve rente

Bijna vier op de tien Nederlanders halen hun spaargeld van hun spaarrekening bij een negatieve spaarrente, aldus onderzoek van Radar onder ruim 32.000 respondenten...

Forse stijging hypotheekproductie Volksbank

Forse stijging hypotheekproductie Volksbank

 De Volksbank (voorheen SNS Bank) zag in 2016 de nieuwe hypotheekproductie met 76 procent stijgen naar 3,7 miljard euro. Het marktaandeel nieuwe hypotheken...

SNS Bank wordt de volksbank

SNS Bank wordt de volksbank

SNS Bank heeft de ambitie een bank met de menselijke maat te worden. Daar hoort ook een nieuwe naam bij. Per 1 januari 2017 wijzigt de naam SNS Bank in de Volksbank...

Vezis: "erkenning meerwaarde persoonlijk advies"

Vezis: "erkenning meerwaarde persoonlijk advies"

Vorige week werd RegioBank door consumenten uitgeroepen als de hoogst gewaardeerde bank. "De toekenning van de Customer Centric DNA Award is vooral een erkenning...

Regio bank meest klantgerichte bank

Regio bank meest klantgerichte bank

RegioBank is uitgeroepen tot meest klantgerichte bank van Nederland, zo bleek tijdens de uitreiking van de CCDNA Awards. Voorafgaand aan de uitreiking deelden ruim...

"Regiobank beste geldverstrekker"

"Regiobank beste geldverstrekker"

Regiobank is door hypotheekadviseurs uitgeroepen tot de beste geldverstrekker van Nederland. Dit in onderzoek door MWM2 in opdracht van De Nationale Hypotheekbank....

Klant wil geldautomaat in eigen woonplaats

Klant wil geldautomaat in eigen woonplaats

De bank is voor inwoners ook belangrijk (67 procent), maar die afwezigheid wordt minder vaak als een probleem ervaren (28 procent) dan de afwezigheid van een geldautomaat...

Adfiz en Regiobank winnaars Hypotheken Awards 2015

Adfiz en Regiobank winnaars Hypotheken Awards 2015

Adfiz en Regiobank zijn de winnaars van de Hypotheken Awards 2015. De winnaars werden bekend gemaakt tijdens het 24e Hypotheken Event van IIR en GfK. Regiobank ontving...

Genomineerden Hypotheek Award 2015

Genomineerden Hypotheek Award 2015

Regiobank, Obvion en BLG Wonen zijn genomineerd voor de Hypotheek Award 2015 in de categorie 'Beste beheer'.   De Hypotheken Awards zijn een initiatief van...

Hypotheken award voor kleine Onafhankelijke Adviseurs

Hypotheken award voor kleine Onafhankelijke Adviseurs

Kleine Onafhankelijke Adviseurs (beste advies) en RegioBank (beste beheer) hebben de Hypotheken Awards gewonnen.   Hanneke Hartman, directeur Adfiz (foto),...