D&O beoordeelt samenwerkingsovereenkomsten

Bureau D & O LOGO

Intermediairs die voorstellen krijgen voor nieuwe samenwerkingsvoorwaarden kunnen deze zonder kosten aan Bureau D&O voor commentaar voorleggen.

D&O: "Per aanbieder zullen de overeenkomsten worden beoordeeld en dit commentaar zal dan op aanvraag aan de vragensteller worden toegezonden. (...) Bij de beoordeling van de nieuwe samenwerkingsvoorwaarden zullen wij extra letten op de volgende aandachtspunten: wordt recht gedaan aan de positie van de adviseur als belangenbehartiger van de klant; is helder hoe de communicatie tussen de drie partijen consument, adviseur en aanbieder verloopt; wordt in de samenwerkingsvoorwaarden recht gedaan aan de zelfstandige positie van de consument? Daarnaast zijn wij van oordeel dat in de samenwerkingsvoorwaarden bij voorkeur geen zaken opgenomen moeten worden die reeds voldoende duidelijk in de wet- en regelgeving zijn opgenomen." Bureau D&O heeft momenteel met enkele aanbieders direct contact over hun nieuwe samenwerkingsovereenkomst voordat deze worden aangeboden aan het intermediair. "In dit contact geven wij aan waar volgens ons eventuele knelpunten zitten voor de financieel adviseur en hoe deze voorkomen / opgelost kunnen worden. Indien een intermediair ons een SWO voorlegt waarover wij reeds contact hebben gehad met de aanbieder, zullen wij dit vooraf aangeven."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Jeffrey Leichel - 28 mei 2013

Mooie actie!

Wim Koster - 28 mei 2013

Jurjen, in alle samenwerkingsovereenkomsten die wij de afgelopen jaren hebben afgesloten hebben wij al of niet via een sideletter laten bepalen dat het inleveren van de portefeuille bij faillissement, surseance van betaling en/of onderhands akkoord niet alleen dient te geschieden door de assurantiebemiddelaar, doch ook door de verzekeraar. Wij verwijzen voor de zuiverheid van argumenten dan naar de verworvenheden van de Franse revolutie (vrijheid, gelijkheid en broederschap) en zouden in de onderhavige overeenkomst naar goed koopmansgebruik ook als gelijke behandeld willen worden. Wil je dit onderwerp meenemen in je advies? Groeten uit Alphen, WIM KOSTER

Weinig adviseurs zien fusie of overname als positief

Weinig adviseurs zien fusie of overname als positief

Fusies of overnames worden door slechts weinig financieel adviseurs als een positieve ontwikkeling ervaren. Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek van Bureau...

Is uw assurantiekantoor privacy proof?

Is uw assurantiekantoor privacy proof?

Ook assurantiekantoren moeten voldoen aan de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens. Met een online privacytest van Bureau D&O kunnen adviseurs inzicht...

D&o maakt beste serviceproviders van 2016 bekend

D&o maakt beste serviceproviders van 2016 bekend

De Financiële Makelaar, de Hypotheekadviseur, VCN, Connect de Krediet Makelaar zijn de beste koepelorganisaties van 2016, zo blijkt uit het Performance Onderzoek...

Overstap naar Adviesbox zonder belemmeringen

Overstap naar Adviesbox zonder belemmeringen

Intersoftware introduceert een overstapservice voor financieel adviseurs die aanhikken tegen het wisselen van softwareleverancier. Een pakket van zes diensten moet...

Du Chattel aan de slag bij Bureau d&o

Du Chattel aan de slag bij Bureau d&o

Met ingang van 1 januari 2016 treedt Marianne du Chattel als projectcoördinator in dienst bij Bureau D & O. Du Chattel was tussen 1992 en 2002  mede-eigenaar...

Zorgverzekering steeds meer een adviesproduct

Zorgverzekering steeds meer een adviesproduct

“De zorgverzekering ontwikkelt zich meer en meer tot een adviesproduct." Dit constateert Jurjen Oosterbaan op basis van het Landelijk Zorgonderzoek 2015...

D&o: blijf nadenken over alternatief schadeprovisie

D&o: blijf nadenken over alternatief schadeprovisie

Volgens Bureau D&O lijkt de mogelijkheid voor de komende jaren van provisie op schadeverzekeringen behouden. Neemt niet weg dat adviseurs dienen na te denken...

Meer klanten willen advies zorgverzekering

Meer klanten willen advies zorgverzekering

Financieel adviseurs verwachten dit najaar een groei in het aantal klanten dat advies wenst bij de keuze van zorgverzekeringen. Dit blijkt uit het Landelijk Zorgonderzoek...

D&o: kifid handelt onjuist

D&o: kifid handelt onjuist

"Kifid handelt onjuist door op 24 september een nieuw reglement te publiceren dat al op 1 oktober in werking treedt. Zeker gelet op de ingrijpende wijzigingen...

Aantal serviceproviders presteert steeds slechter

Aantal serviceproviders presteert steeds slechter

 Een aantal serviceproviders is op bijna alle aspecten slechter gaan presteren. Dit leidt tot een lage waardering en risico van een verhoogde uitstroom van...