D&o opent site met info serviceproviders

Bureau D & O LOGO

Bureau D & O heeft de site www.sp.deno.nl/ gelanceerd. Op deze site kunnen financieel adviseurs zich oriënteren op de dienstverlening van de verschillende serviceproviders.

 

Op de gratis site treffen bezoekers de feitelijke gegevens aan van een groot aantal serviceproviders. De informatie is onderverdeeld in de volgende ‘hoofdstukken’: alle kerngegevens,  beschikbare diensten die bijdragen aan het primaire proces van adviseren en bemiddelen; aanvullende diensten; voorwaarden voor samenwerking en deelnemerschap; extra informatie.

“Wij voorzien, aldus Annette van de Wetering, directeur Bureau D & O, dat serviceproviders in de komende tijd het middelpunt worden van de concurrentiestrijd in het particuliere segment. Bij aanbieders is te zien dat tal van initiatieven worden genomen om toch meer en vaker een rechtstreekse band met de particuliere relatie op te bouwen. Aanbieders motiveren deze ontwikkeling mede met als argument dat zij de greep verliezen op de individuele klant en de individuele adviseur, als gevolg van de snelle groei van de productie die loopt via gevolmachtigden en/of serviceproviders.

"Tegelijkertijd zien we dat een aantal serviceproviders in een geweldig tempo hun diensten richting het intermediair aan het verbeteren en verbreden zijn. Dit zal onvermijdelijk lijden tot scherpere concurrentie tussen enerzijds serviceproviders en anderzijds aanbieders die hun productie willen behalen door rechtstreekse aanstellingen met het intermediair, of via directe tekening met de consument.

"Als Bureau D & O denken wij dat het grootste deel van het intermediair voorlopig kleinschalig blijft werken. De kracht van dit type kantoren zit in het klantcontact. De contactfrequentie moet echter drastisch omhoog. GfK heeft onlangs onderzoek gepubliceerd dat uitwijst dat van de consumenten die een financieel product via een intermediair hebben gesloten, 44 procent minder dan één maal per jaar contact heeft met deze intermediair. Op het moment dat er dan contact is, vindt dit in driekwart van de gevallen plaats op initiatief van de klant. Dat beeld moet echt veranderen wil het intermediair ook in het digitale tijdperk een goede relatie met de consument onderhouden.

Serviceproviders zijn door hun schaalgrootte in staat technieken te ontwikkelen en aan het intermediair aan te bieden waardoor kleinere kantoren min of meer op hetzelfde digitale niveau met directe aanbieders kunnen concurreren. Met dat verschil dat de klant die het even niet snapt toch gewoon bij de adviseur ‘aan het dorpsplein’ langs kan gaan.”

Reactie toevoegen

 

Reacties

Arthur Goes - 1 augustus 2013

Wel jammer dat D & O niet gelijk ook de resultaten (klanttevredenheid) van haar Koepelonderzoek publiceert op de website.

Advies bij betalingsachterstand kost 3,69 uur

Advies bij betalingsachterstand kost 3,69 uur

Adviseurs die deelnamen aan een onderzoek door Bureau D&O denken gemiddeld 3,69 uur nodig te hebben voor advies bij betalingsachterstand op de hypotheek. Als...

Ins en outs zelfsturend advies

Ins en outs zelfsturend advies

VVP organiseert op dinsdagmiddag 25 maart in samenwerking met Bureau D & O een actualiteitenbijeenkomst over nieuwe deskundigheidseisen, waardering van assurantieportefeuilles...

D&o geïnteresseerd in Keurmerk kfd

D&o geïnteresseerd in Keurmerk kfd

D&O is een van de partijen die zich bij de curator van de Stichting Keurmerk Financiële Dienstverlening hebben gemeld met interesse om het Keurmerk over...

D&o: "gelijk speelveld stuk dichterbij"

D&o: "gelijk speelveld stuk dichterbij"

"De AFM maakt met de vorige maand gegeven interpretatie van de berekening van de advies- en distributiekosten van rechtstreekse aanbieders een forse stap in...

D&O opent vacaturebank op site

D&O opent vacaturebank op site

Bureau D&O heeft de eerder al aangekondigde 'vacaturebank' op haar website geopend.       D&O: "Als bureau krijgen wij met grote regelmaat...

Markt update: in één middag weer helemaal bij

Markt update: in één middag weer helemaal bij

VVP en Bureau D & O organiseren op 12 september een Actualiteitenbijeenkomst met vier praktijkgerichte workshops en de mogelijkheid om samen met uw medewerkers...

"onderteken niet zomaar de nieuwe swo"

"onderteken niet zomaar de nieuwe swo"

"Alle aanbieders zijn er mee bezig: het maken van nieuwe samenwerkingsvoorwaarden voor het intermediair. En of u even bij het kruisje wilt tekenen. Inmiddels...

Kwaliteitsverschillen service providers nemen toe

Kwaliteitsverschillen service providers nemen toe

"Opvallend dit jaar is dat tussen de service providers onderling er sterk verschillende ontwikkelingen zichtbaar zijn. Waar bij de ene service provider over...

Verzekerde som AVB kan straks onvoldoende zijn

Verzekerde som AVB kan straks onvoldoende zijn

Bureau D&O raadt adviseurs met klanten in de zakelijke sfeer aan per relatie te inventariseren of de verzekerde som van de AVB verhoogd moet worden, met het...

Unigarant vernieuwt banden met serviceproviders

Unigarant vernieuwt banden met serviceproviders

Unigarant gaat weer in zee met een aantal serviceproviders. De verzekeraar verlegt de koers omdat verzekeringsadviseurs in toenemende mate aangeven ook via dit kanaal...