D&o opent site met info serviceproviders

Bureau D & O LOGO

Bureau D & O heeft de site www.sp.deno.nl/ gelanceerd. Op deze site kunnen financieel adviseurs zich oriënteren op de dienstverlening van de verschillende serviceproviders.

 

Op de gratis site treffen bezoekers de feitelijke gegevens aan van een groot aantal serviceproviders. De informatie is onderverdeeld in de volgende ‘hoofdstukken’: alle kerngegevens,  beschikbare diensten die bijdragen aan het primaire proces van adviseren en bemiddelen; aanvullende diensten; voorwaarden voor samenwerking en deelnemerschap; extra informatie.

“Wij voorzien, aldus Annette van de Wetering, directeur Bureau D & O, dat serviceproviders in de komende tijd het middelpunt worden van de concurrentiestrijd in het particuliere segment. Bij aanbieders is te zien dat tal van initiatieven worden genomen om toch meer en vaker een rechtstreekse band met de particuliere relatie op te bouwen. Aanbieders motiveren deze ontwikkeling mede met als argument dat zij de greep verliezen op de individuele klant en de individuele adviseur, als gevolg van de snelle groei van de productie die loopt via gevolmachtigden en/of serviceproviders.

"Tegelijkertijd zien we dat een aantal serviceproviders in een geweldig tempo hun diensten richting het intermediair aan het verbeteren en verbreden zijn. Dit zal onvermijdelijk lijden tot scherpere concurrentie tussen enerzijds serviceproviders en anderzijds aanbieders die hun productie willen behalen door rechtstreekse aanstellingen met het intermediair, of via directe tekening met de consument.

"Als Bureau D & O denken wij dat het grootste deel van het intermediair voorlopig kleinschalig blijft werken. De kracht van dit type kantoren zit in het klantcontact. De contactfrequentie moet echter drastisch omhoog. GfK heeft onlangs onderzoek gepubliceerd dat uitwijst dat van de consumenten die een financieel product via een intermediair hebben gesloten, 44 procent minder dan één maal per jaar contact heeft met deze intermediair. Op het moment dat er dan contact is, vindt dit in driekwart van de gevallen plaats op initiatief van de klant. Dat beeld moet echt veranderen wil het intermediair ook in het digitale tijdperk een goede relatie met de consument onderhouden.

Serviceproviders zijn door hun schaalgrootte in staat technieken te ontwikkelen en aan het intermediair aan te bieden waardoor kleinere kantoren min of meer op hetzelfde digitale niveau met directe aanbieders kunnen concurreren. Met dat verschil dat de klant die het even niet snapt toch gewoon bij de adviseur ‘aan het dorpsplein’ langs kan gaan.”

Reactie toevoegen

 

Reacties

Arthur Goes - 1 augustus 2013

Wel jammer dat D & O niet gelijk ook de resultaten (klanttevredenheid) van haar Koepelonderzoek publiceert op de website.

Adviseur hoort bepaald niet in museum thuis

Adviseur hoort bepaald niet in museum thuis

Financieel adviseurs moeten vooral niet gaan denken dat hun beroep thuishoort in het museum, stelt directeur Annette van de Wetering van Bureau D&O in haar column...

Advies niet afstemmen op regels maar klant

Advies niet afstemmen op regels maar klant

"Afstemmen van de omvang en intensiteit van het advies op de werkelijke behoefte van de klant zal in de komende tijd iets zijn wat veel adviseurs zullen moeten...

D&o: spotlight op portefeuillerecht

D&o: spotlight op portefeuillerecht

Bureau D&O vraagt via een reeks nieuwsbrieven aandacht voor het thema portefeuillerecht. D&O: "Het streven van de wetgever naar een zuivere positie...

D&o: gedeelde ketenverantwoordelijkheid

D&o: gedeelde ketenverantwoordelijkheid

"Aanbieders en adviseurs/bemiddelaars hebben een gemeenschappelijk belang én verantwoordelijkheid om de keten schoon te maken en te houden en doen er...

"markt verdeeld over ketenverantwoordelijkheid"

"markt verdeeld over ketenverantwoordelijkheid"

Onduidelijk is in hoeverre verzekeraars nog verantwoordelijk zijn voor de bemiddelaars die met hen zaken doen als vanaf 1 januari de rolontvlechting een feit is....

Met name avb-risico moeilijker af te dekken

Met name avb-risico moeilijker af te dekken

Adviseurs ervaren dat met name zakelijke aansprakelijkheidsrisico's lastiger onder te brengen zijn, leert onderzoek door D&O. Het Bureau: "Aan de respondenten...

D&O acht verbod premie-incasso niet nodig

D&O acht verbod premie-incasso niet nodig

Volgens Bureau D&O is een verbod op premie-incasso door het intermediair niet nodig als "aanbieders de gebruikelijke termijnen van afdracht van door het...

Geen civiele procedure tegen Argenta

Geen civiele procedure tegen Argenta

  Bureau D&O acht een civiele procedure tegen Argenta niet zinvol meer, nu Adfiz een betere regeling voor het getroffen intermediair uit het vuur heeft...

"monument van onbekwaamheid provisieverbod steeds groter"

"monument van onbekwaamheid provisieverbod steeds groter"

De stakeholders achter het provisieverbod zijn volgens Bureau D&O "ernstig in gebreke zijn gebleven bij het goed en tijdig inrichten van de infrastructuur...

Twijfel over lidmaatschap belangenorganisaties

Twijfel over lidmaatschap belangenorganisaties

Veel intermediairs twijfelen als het gaat om de vraag of ze de komende twee jaar lid blijven bij een belangenorganisatie als Adfiz, Commissie CFD, FFP, NVHP, OvFD...