FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO 2017

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen dat zij aan alle normen van het keurmerk voldoen, maar ook dat zij dit beter doen dan de andere keurmerkhouders, aldus het Keurmerk. FBTO behaalde de hoogste score op alle zestien keurmerknormen en is daarmee de meest klantgerichte verzekeraar van Nederland.

De andere tien pluimen waren voor:

Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
Thema Websites: Zilveren Kruis
Thema Letselschade*: ZLM Verzekeringen
Thema Rechtsbijstand*: Stichting Achmea Rechtsbijstand    
Thema Klachten: ABN Amro Verzekeringen en OHRA
Thema Klantcontact: Pro Life
Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
Thema Fraudebeleid: OHRA
Thema Kwaliteitsverbetering: Generali

Tijdens de bijeenkomst gaf Verbondsdirecteur Richard Weurding aan dat het keurmerk de hoeksteen is van de zelfregulering van het Verbond. Elly Blanksma, bestuursvoorzitter van Stv, wees de aanwezigen erop dat de sector weliswaar steeds klantgerichter gaat werken, maar dat we niet op onze lauweren mogen rusten. Klantgericht werken is een voortdurend aandachtspunt.

 

Reactie toevoegen

 
Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Per 1 september is Bovemij gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voor haar Bovag Autoverzekering. Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business...

Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Consumentenlabel ensupport behoudt kkv

Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk...

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

"Meer focus op werking klachtafhandeling"

Volgens recent onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) is er een gat tussen het klachtenbeleid van verzekeraars en de uitvoering. "Het wordt...

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de klachtbehandeling op papier goed in orde. Maar in veel gevallen is er een kloof tussen hun klachtenbeleid...

Fbto start met peer-to-peer verzekeren

Fbto start met peer-to-peer verzekeren

Fbto is gestart met een pilot op www.ikkiespeer.nl waarin mensen hun spullen kunnen verzekeren met hun peers. Minke Breijer, marktmanager FBTO. “De communities...

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is op zoek naar nieuwe leden van het consumentenpanel. Het panel helpt het keurmerk om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van...

FBTO groeit met ruim 15.000 verzekerden

FBTO groeit met ruim 15.000 verzekerden

FBTO is met ruim 15.000 zorgverzekerden gegroeid. Het totaal aantal FBTO zorgklanten komt daarmee op 383.000. FBTO zelf denkt dat de stijging te danken is aan het...

Basispremie FBTO stijgt naar 94,25 euro

Basispremie FBTO stijgt naar 94,25 euro

De basispremie van de Naturapolis van FBTO stijgt in 2016 van 92 naar 94,25 euro per maand. Wie kiest voor het maximaal vrijwillig eigen risico betaalt 73,42 euro...

Fbto biedt app 'Dokter op Zak'

Fbto biedt app 'Dokter op Zak'

Fbto biedt haar zorgverzekerden de app 'Dokter op Zak'. De app biedt hulp bij kleine medische ongemakken, ze geeft 24/7 toegang tot een medisch team (Medicinfo)....

Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter

Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter

Verzekeraars hebben nog een inhaalslag te maken als het gaat om hun communicatie-uitingen richting klant. Dit blijkt uit het halfjaarsoverzicht van het Keurmerk...