FBTO meest klantgerichte verzekeraar
Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen dat zij aan alle normen van het keurmerk voldoen, maar ook dat zij dit beter doen dan de andere keurmerkhouders, aldus het Keurmerk. FBTO behaalde de hoogste score op alle zestien keurmerknormen en is daarmee de meest klantgerichte verzekeraar van Nederland.
De andere tien pluimen waren voor:
Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
Thema Websites: Zilveren Kruis
Thema Letselschade*: ZLM Verzekeringen
Thema Rechtsbijstand*: Stichting Achmea Rechtsbijstand
Thema Klachten: ABN Amro Verzekeringen en OHRA
Thema Klantcontact: Pro Life
Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
Thema Fraudebeleid: OHRA
Thema Kwaliteitsverbetering: Generali
Tijdens de bijeenkomst gaf Verbondsdirecteur Richard Weurding aan dat het keurmerk de hoeksteen is van de zelfregulering van het Verbond. Elly Blanksma, bestuursvoorzitter van Stv, wees de aanwezigen erop dat de sector weliswaar steeds klantgerichter gaat werken, maar dat we niet op onze lauweren mogen rusten. Klantgericht werken is een voortdurend aandachtspunt.
Reactie toevoegen
Keurmerken zes Achmea-merken geprolongeerd
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-merken geprolongeerd. Het gaat om Centraal Beheer, Interpolis,...
Keurmerk legt nieuwe beoordelingsaanpak uit
Tijdens het seminar Klantgericht Verzekeren stond de nieuwe thematische beoordelingsmethode die in januari 2015 ingaat centraal. Vanaf januari 2015 start het Keurmerk...
FBTO biedt gespreid betalen eigen risico actief aan
Dankzij platform Onderling.nl kunnen verzekerden van FBTO het eigen risico van de zorgpolis gespreid betalen. Op deze community was een overgrote meerderheid vóór...
Toezicht keurmerkverzekeraars meer op afstand
De AFM heeft de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bekrachtigd. Op termijn zal het toezicht op de keurmerkverzekeraars meer op afstand komen te...
Keurmerk start themagerichte controle
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gaat vanaf januari 2015 van start met een nieuwe thematische aanpak van de beoordelingen. Het Keurmerk stelt jaarlijks enkele...
Dela behoudt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Dela mag ook de komende twee jaar van de Stichting toetsing verzekeraars het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voeren. Directeur Ron van Kesteren van de Stichting...
Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor nn
De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren toegekend aan Nationale-Nederlanden. Sander Kernkamp, ceo Schade & Inkomen: “Wij...
FBTO verlaagt ledenkorting Vereniging Eigen Huis
"Vanaf 1 januari 2014 zijn de ledenkortingen aangepast", leest de website van Vereniging Eigen Huis bij het verzekeringsaanbod van FBTO. De aanpassing...
Nv schade krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
NV Schadeverzekering Metaal en Technische Bedrijfstakken heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren behaald. Deze arbeidsongeschiktheidsverzekeraar is voor werknemers...
Nieuwe mystery caller Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Marktonderzoeksbureau Ipsos gaat vanaf 1 april de mystery calling en mailing verzorgen voor het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. "Omdat we niet tevreden waren...