FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO 2017

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen dat zij aan alle normen van het keurmerk voldoen, maar ook dat zij dit beter doen dan de andere keurmerkhouders, aldus het Keurmerk. FBTO behaalde de hoogste score op alle zestien keurmerknormen en is daarmee de meest klantgerichte verzekeraar van Nederland.

De andere tien pluimen waren voor:

Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
Thema Websites: Zilveren Kruis
Thema Letselschade*: ZLM Verzekeringen
Thema Rechtsbijstand*: Stichting Achmea Rechtsbijstand    
Thema Klachten: ABN Amro Verzekeringen en OHRA
Thema Klantcontact: Pro Life
Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
Thema Fraudebeleid: OHRA
Thema Kwaliteitsverbetering: Generali

Tijdens de bijeenkomst gaf Verbondsdirecteur Richard Weurding aan dat het keurmerk de hoeksteen is van de zelfregulering van het Verbond. Elly Blanksma, bestuursvoorzitter van Stv, wees de aanwezigen erop dat de sector weliswaar steeds klantgerichter gaat werken, maar dat we niet op onze lauweren mogen rusten. Klantgericht werken is een voortdurend aandachtspunt.

 

Reactie toevoegen

 
Fbto past dekking aan op aangeven leden

Fbto past dekking aan op aangeven leden

FBTO wijzigt per 1 april de voorwaarden van haar inboedelverzekering na inspraak van leden via Onderling.nl. Schade door stroomstoring wordt daardoor gedekt door...

Nuvema schrikt van \'peinlijke\' spelfout

Nuvema schrikt van \'peinlijke\' spelfout

Uitvaartverzekeraar Nuvema (onderdeel Conservatrix Groep) is geschrokken van de pijnlijke spelfout op de website UitvaartverzekeringUitleg.nl waar VVP vanmorgen...

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Volgens Stichting Odin, die elk jaar een analyse maakt van alle klachtenraportages van een aantal verzekeraars, neemt het aantal klachten fors toe. De klachtenrapportage...

1000 dagen Keurmerk Klantgericht verzekeren

1000 dagen Keurmerk Klantgericht verzekeren

“Zorg ervoor dat het Keurmerk de komende jaren een heel belangrijke rol blijft spelen in het verbeterproces van de dienstverlening van verzekeraars en dus...

Nedasco op voor Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nedasco op voor Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Nedasco ontwikkelt een nieuwe dienst die adviseurs werkzaamheden uit handen neemt en tegelijkertijd het rendement verhoogt. Om de kwaliteit van deze dienst te garanderen...

Consument vindt fbto klantvriendelijkst

Consument vindt fbto klantvriendelijkst

FBTO is door consumenten uitgeroepen tot ‘Klantvriendelijkste Verzekeraar van Nederland 2013’, zo blijkt uit online-onderzoek van MarketResponse onder...

Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm

Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm

ZLM Verzekeringen is naar eigen zeggen als eerste verzekeraar in Nederland beoordeeld op basis van de aangescherpte keurmerknormen die gelden vanaf 2013. Uitkomst...

Asr-labels verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Asr-labels verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

De uitvaartlabels van ASR Levensverzekering (Ardanta en Onderlingehulp) mogen het Keurmerk Klantgericht Verzekeren niet meer voeren. Dit nadat de Stichting toetsing...

Keurmerk Klantgericht Verzekeren zoekt consument

Keurmerk Klantgericht Verzekeren zoekt consument

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren heeft deze week advertenties geplaatst in het Vereniging Eigen Huis Magazine en in het blad Onze Taal om deelnemers te werven...

Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Verzekeraars lang niet vlekkeloos door keuring

Uit het jaarverslag van de stichting Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat niet alle verzekeraars vlekkeloos de keuringen doorlopen. Vooral de eerste periodieke...