FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO 2017

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen dat zij aan alle normen van het keurmerk voldoen, maar ook dat zij dit beter doen dan de andere keurmerkhouders, aldus het Keurmerk. FBTO behaalde de hoogste score op alle zestien keurmerknormen en is daarmee de meest klantgerichte verzekeraar van Nederland.

De andere tien pluimen waren voor:

Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
Thema Websites: Zilveren Kruis
Thema Letselschade*: ZLM Verzekeringen
Thema Rechtsbijstand*: Stichting Achmea Rechtsbijstand    
Thema Klachten: ABN Amro Verzekeringen en OHRA
Thema Klantcontact: Pro Life
Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
Thema Fraudebeleid: OHRA
Thema Kwaliteitsverbetering: Generali

Tijdens de bijeenkomst gaf Verbondsdirecteur Richard Weurding aan dat het keurmerk de hoeksteen is van de zelfregulering van het Verbond. Elly Blanksma, bestuursvoorzitter van Stv, wees de aanwezigen erop dat de sector weliswaar steeds klantgerichter gaat werken, maar dat we niet op onze lauweren mogen rusten. Klantgericht werken is een voortdurend aandachtspunt.

 

Reactie toevoegen

 
Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

"Wij zijn nog niet vaak tegengekomen dat keurmerkhouders klanttevredenheid over de klachtafhandeling onderzoeken." Dat schrijft de Stichting toetsing verzekeraars...

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...

A.s.r. stapt uit Keurmerk Klantgericht Verzekeren

A.s.r. stapt uit Keurmerk Klantgericht Verzekeren

A.s.r. beëindigt per 1 januari 2018 de deelname aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. A.s.r. kiest voor eigen onderzoek. A.s.r. zegt ervoor te kiezen om...

Sommige verzekeraars kunnen meer doen om fraude te bestrijden

Sommige verzekeraars kunnen meer doen om fraude te bestrijden

Zeven keurmerkhouders moeten meer doen om fraude te voorkomen en te bestrijden, aldus de Stiching toetsing verzekeraars. Uit het thema-onderzoek van het Keurmerk...

OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

OOM en Befine stoppen als houder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. De nieuwsbrief van de Stichting toetsing verzekeraars leest: "OOM heeft aangegeven dat...

Stormschade jaagt premie omhoog

Stormschade jaagt premie omhoog

De stormschade vorig jaar zal verzekerden nog lang heugen, zelfs als ze géén schade hadden. FBTO verhoogt de premie van de Woonhuisverzekering van...

Achmea-labels in zee met terugvinddienst Brightmaven

Achmea-labels in zee met terugvinddienst Brightmaven

De Achmea-labels Centraal Beheer, Interpolis, FBTO en Avéro gaan in zee met Brightmaven. De vier schadeverzekeraars zetten Brightmaven in voor het terugvinden...

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat. Ron van Kesteren,...