Geldbelangen: Enquête Waardering Banken

Geldbelangen logo

Stichting Geldbelangen is de Enquête Waardering Banken gestart, om te zien of de maatregelen van de banken om het klantbelang centraal te stellen werkelijk vruchten afwerpen.

De stichting: "Vorig jaar oktober hebben de banken hun Maatschappelijk Statuut en nieuwe gedragscode opgesteld. Ook moest iedere bankmedewerker een eed af gaan leggen. Als het goed is moet dit leiden tot een beter klantgerichtheid. De vraag is: is dat ook zo? Heeft het geholpen het geschonden imago van banken te verbeteren? Merk je verschil? Daarover willen we je een paar vragen stellen."

De enquête vraagt om een oordeel over de dienstverlening enkele jaren geleden en nu. Dit onder meer met betrekking tot betaal- en spaarrekeningen en hypotheken.

Reactie toevoegen

 
Geldbelangen wil aanpassing reglement en arbeidsvoorwaarden Kifid-secretarissen

Geldbelangen wil aanpassing reglement en arbeidsvoorwaarden Kifid-secretarissen

Om aan alle schijn van belangenverstrengeling tussen Kifid-secretaris en financieel dienstverlener een einde te maken, moet Kifid in het reglement en in de arbeidsvoorwaarden...

Geldbelangen wil behoud zendtijd Kassa en Radar

Geldbelangen wil behoud zendtijd Kassa en Radar

Geldbelangen is een petitie gestart voor het behoud van de huidige zendtijd van Radar en Kassa. Voorzitter Rob Goedhart: “Verzekeraars hebben het Verbond van...

Uitspraak Kifid inzake ABN Amro onderstreept gelijk St. Geldbelangen en Kassa

Uitspraak Kifid inzake ABN Amro onderstreept gelijk St. Geldbelangen en Kassa

Na Credit Agricole Consumer Finance (waaronder Interbank, Ribank, De Nederlandsche Voorschotbank en Intermediaire Voorschotbank) moet nu ook ABN Amro teveel betaalde...

Grootverdieners

Grootverdieners

Het bank- en verzekeringswezen behoort tot de sectoren waarin de NOW-regeling percentueel de meeste lonen ter hoogte van twee keer het maximale dagloon betaalt....

Raad van Advies: klantcontact banken kan beter

Raad van Advies: klantcontact banken kan beter

“We adviseren banken het klantcontact te verbeteren en te kijken hoe het persoonlijk klantcontact toch goed vormgegeven kan worden in tijden van digitale transformatie.”...

"ABN Amro verzaakt maatschappelijke taak"

"ABN Amro verzaakt maatschappelijke taak"

"ABN Amro heeft aantoonbaar te hoge kosten berekend en heeft daarmee – als systeembank – haar maatschappelijke taak verzaakt en alleen maar de eigen...

Stichting Geldbelangen start campagne 'Open die envelop!'

Stichting Geldbelangen start campagne 'Open die envelop!'

Stichting Geldbelangen bevestigt dat Crédit Agricole van start is gegaan met de teruggave van 'woekerrentes', maar wijst er ook op dat de consument ook nog...

Banken bieden kleinere ondernermingen tijdelijke aflossingsstop

Banken bieden kleinere ondernermingen tijdelijke aflossingsstop

Kleinere ondernemingen die in de kern gezond zijn krijgen zes maanden uitstel van aflossing op hun lopende leningen. Hiertoe hebben ABN Amro, ING, Rabobank, de Volksbank...

Ondergrens risicoweging hypothecaire leningen uitgesteld

Ondergrens risicoweging hypothecaire leningen uitgesteld

De invoering van een ondergrens voor de risicoweging van hypothecaire leningen wordt uitgesteld. Dit is een van twee maatregelen waarmee DNB banken vanwege de coronacrisis...

Crédit Agricole zegt per 1 mei alle doorlopende kredieten op

Crédit Agricole zegt per 1 mei alle doorlopende kredieten op

Crédit Agricole (Interbank, Ribank en Voorschotbank) heeft 90 miljoen euro gereserveerd om klanten te compenseren voor te hoge rentes op leningen. Ook gaat...