L&g: consument wil een proactief adviseur

Michel van Dam

Consumenten waarderen proactief advies, zo blijkt uit onderzoek van MWM2 in opdracht van Legal & General.

Consumenten geven de meeste waardering aan de financieel adviseur die zelf het initiatief neemt om hen actief te benaderen. Dit beeld is gedurende de jaren dat deze onderzoeken plaatsvinden telkens sterker geworden, aldus Legal & General. Commercieel directeur Michel van Dam: “Proactief handelen van de financieel adviseur lijkt steeds meer een belangrijke succesfactor te worden. We zien dat veel advieskantoren dit onderkennen en proberen hun onderneming hierop aan te passen. Zijn medewerkers van kantoren echter sterk reactief en administratief ingesteld, dan kan zo’n omschakeling een hele uitdaging zijn. Door het bespreken van de resultaten van deze onderzoeken proberen wij ondernemers te helpen hun eigen medewerkers te motiveren en de noodzaak van veranderingen in te zien”.

Overigens blijkt de persoonlijke bank/ klik met de adviseur de belangrijkste reden om voor een adviseur te kiezen. Meer dan de helft van de consumenten heeft (veel) meer vertrouwen in een onafhankelijk financieel adviseur dan in het vaak minder persoonlijke advies van een verzekeraar. Slechts 10% heeft meer vertrouwen in het advies van een verzekeraar zelf.

 

Reactie toevoegen

 
L&g legt nadruk op kwaliteit vermogensbeheer

L&g legt nadruk op kwaliteit vermogensbeheer

Legal & General legt in haar najaarscampagne voro Prisma Pensioen de nadruk op de kwaliteit van vermogensbeheer bij de uitvoering van pensioenregelingen. Legal...

Legal & General introduceert Daisy List

Legal & General introduceert Daisy List

Legal & General introduceert de Daisy List. De Daisy List is een variant op de Bucket List. Bij de Daisy List gaat het om doelstellingen die iemand bereikbaar...

"prijs van bemiddeling komt verder onder druk"

"prijs van bemiddeling komt verder onder druk"

Digitalisering zal de prijs van bemiddeling verder onder druk zetten, voorziet algemeen directeur Arno Dolders van Legal & General. Vanaf deze week is het bij...

L&g: "prijsgevoeligheid neemt enorm toe"

L&g: "prijsgevoeligheid neemt enorm toe"

Adviseurs zijn bij het beoordelen van de kwaliteit van dienstverlening van verzekeraars in vergelijking met 2014 meer belang gaan hechten aan de efficiency van de...

L&g behoudt groei in krimpende levenmarkt

L&g behoudt groei in krimpende levenmarkt

Terwijl de totale markt van levensverzekeringen in de eerste zes maanden van 2015 veertien procent premievolume moest inleveren, liet Legal & General een groei...

Legal & General herhaalt fd-actie

Legal & General herhaalt fd-actie

Klanten die een overlijdensrisicoverzekering bij Legal & General afsluiten, ontvangen tijdelijk een gratis digitaal abonnement op Het Financieele Dagblad.  ...

Klant blijft passief na \'gratis\' orientatiegesprek

Klant blijft passief na \'gratis\' orientatiegesprek

Van de consumenten die een oriënterend gesprek voeren met een financieel dienstverlener geeft, afhankelijk van het type product, 22 tot 47 procent aan na dit...

Arno Dolders vertrekt bij Legal & General

Arno Dolders vertrekt bij Legal & General

Arno Dolders blijft nog tot 1 april 2016 werkzaam als algemeen directeur bij Legal & General Nederland, maar hij kondigt nu al zijn vertrek aan. Samen met de...

Legal & general: tool voor online bemiddeling in orv

Legal & general: tool voor online bemiddeling in orv

Legal & General introduceert een internetapplicatie (ORV Online) voor de website van de adviseur waarmee consumenten zelf een overlijdensrisicoverzekering kunnen...

L&g: belangstelling duurzaam beleggen neemt toe

L&g: belangstelling duurzaam beleggen neemt toe

“Wij constateren dat consumenten steeds meer belangstelling krijgen voor duurzaam beleggen, aldus Theo Krins, manager vermogensopbouw Legal & General....