Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Loep vergrootglas via Pixabay

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO.

In een nieuwsbrief vroeg Bureau DFO adviseurs waar ze in hun ondernemerschap de komende tijd de meeste aandacht aan gaan besteden. Dit is de top drie:

  1. Onderscheidende kracht kantoor vergroten door klanten bewuster te maken van de meerwaarde van het kantoor (41%);
  2. Verbetering kwaliteit van de database ten aanzien van klant en productdata (31%);
  3. Verhoging direct klantcontact door uitbesteding meer administratieve werkzaamheden waardoor tijd wordt gewonnen voor direct contact met klanten (23%).

"In de komende maand zullen wij naar de respondenten van het onderzoek uitgebreidere informatie sturen over de resultaten", aldus Bureau DFO in de nieuwsbrief.  Wie nog niet heeft deelgenomen aan het onderzoek (slechts drie vragen), dan kan dat alsnog via deze button.

Reactie toevoegen

 
Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Uit onderzoek door Bureau DFO naar performance indicatoren van verzekeraars en hypotheekaanbieders blijkt dat het acceptatiebeleid voor financieel adviseurs de belangrijkste...

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

Bureau DFO adviseert op dit moment in de Vergelijkingskaart alleen aan te geven dat het een onafhankelijk advies betreft wanneer het kantoor de privaatrechtelijke...

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

“De markt ervaart dat er nog steeds meer vraag dan aanbod is naar portefeuilles, maar dit beeld verandert wel naar een situatie van meer evenwicht.”...

Adviseur mag leennormen niet blind volgen

Adviseur mag leennormen niet blind volgen

Adviseurs hebben, aldus Bureau DFO, een zelfstandige verplichting om te komen tot een advies of een bepaalde financiering voor hun cliënt verantwoord is. Bureau...

Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt: Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële...

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur...

ORV Onderzoek 2022: samenwerking en verbreding ORV is wenselijk

ORV Onderzoek 2022: samenwerking en verbreding ORV is wenselijk

Voor het vijfde opeenvolgende jaar heeft Bureau DFO de waardering van het intermediair gemeten met betrekking tot verzekeraars die overlijdensrisicoverzekeringen...

Digitale wake-up call voor adviseurs

Digitale wake-up call voor adviseurs

(Belangrijkste aandachtspunten rapport Bureau DFO over digitalisering intermediair in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Recent bracht Bureau DFO het rapport...

Meer regie gewenst bij digitalisering financieel adviseurs

Meer regie gewenst bij digitalisering financieel adviseurs

Jurjen Oosterbaan Martinius (directeur Bureau DFO) roept intermediairgeoriënteerde organisaties op samen een extra bijdrage te leveren aan de digitalisering...