Radar zet zoeklamp op autopolissen

Antoinette Hertsenberg

Tros Radar zette maandagavond de zoeklamp op autoverzekeringen. De premies voor autoverzekeringen schieten omhoog. En dat terwijl ze een aantal jaar geleden steeds goedkoper werden. Wordt de consument nu de dupe van wanbeleid bij de verzekeraar of is er iets anders aan de hand?", aldus het consumentenprogramma.

Het tv-programma baseert zich op verschillende klachten van consumenten die prijsverhogingen tot 45 procent voor de kiezen kregen. "Mag een verzekeraar zomaar de premie met wel 45 procent verhogen?" Antoinette Hertsenberg ging op onderzoek uit.

Het item zorgt voor een stroom reacties op het forum van Tros Radar. Een van de reacties: "Deze week bericht ontvangen van Allsecur, ondanks een extra schadevrij jaar erbij werd de premie voor het komende verzekeringsjaar met 28 procent verhoogd. Volgens Allsecur waren de totale schade-uitkeringen gestegen. Misschien hebben veel van hun verzekerden de rijstijl in de tv-spotjes van de race broers Tim en Tom Coronel overgenomen. Via een vergelijkingssite een andere verzekeraar gevonden, zodat ik nu een premiedaling heb van 22 procent!"

Reactie toevoegen

 

Reacties

Albert van der Poll - 15 november 2016

De firma Promovendum zit 20% of was het 10% onder mijn netto provisievrije premies, ik ben wel benieuwd wie voor die club de knip trekt. Dan hoor ik nog dat de moraliteit van de webklant nog steeds een stukje achterblijft bij die van de intermediairklant, kan je ook niks van bewijzen. Ik zou het wel eens op label niveau willen zien: in hoeverre sponsort de Allianz klant de reclame en kosten van All-Secur? Dat je er nooit wat over hoort is toch minimaal een stevige hint. Independer is ook alleen populair als de prijs lager is. Dankzij o.a Radar denken heel veel consumenten dat je voor een duppie op de eerste rang kan zitten, en ook nog coulance, service en "trouwe klanten" bonus mag verwachten. Nou, met de omloopsnelheid van elk jaar de goedkoopste zoeken zal dat wel tegenvallen. Uiteindelijk verdient er niemand iets en zijn de klanten ontevreden en teleurgesteld.

Berend Tooms - 14 november 2016

Uiteraard zijn er vreemde uitwassen. Niet alleen in verzekeringen. Als je voor soms 30% minder premie bijvoorbeeld naar een partij als Allsecure verhuist weet je dat je een keer aan de beurt bent en dat vertellen we mensen ook. Het is stom, nee... dom, om te denken dat je altijd bij de goedkoopste verzekeraar zit. Of dat verstandig is, is ook nog maar de vraag. Er zijn er altijd die goedkoper zijn (al was het maar voor een jaar) en jarenlang hebben autoverzekeraars elkaar het verlies niet gegund. Ook een beetje als gevolg van transparantie oa als gevolg van internet. Nu roept DNB dat er problemen te verwachten zijn bij sommige niet met name genoemde partijen in de markt als de premies niet aanzienlijk verhoogd worden. Als wij DNB om opheldering vragen over welke partijen dat zijn, we willen een klant namelijk goed adviseren en behoeden voor vervelende situaties (en die zijn er!) als gevolg van extreme premiestijging, dan worden we met een kluitje het riet ingestuurd. Nee, daar gaan wij, DNB, niets over zeggen.

ANWB schrijft jongere bij op autopolis ouders

ANWB schrijft jongere bij op autopolis ouders

Jongeren die gebruik maken van de gezinsauto kunnen bij de ANWB worden bijgeschreven op de verzekeringspolis van hun ouders. Hierdoor kunnen ze als beginnende bestuurder...

Vraagtekens bij transparantie bonus-malussysteem

Vraagtekens bij transparantie bonus-malussysteem

Vanaf dit jaar zijn autoverzekeraars begonnen met het transparanter maken van het bonus-malussysteem. Ook moeten zij de verzekerde informeren over het aantal zuivere...

Adviseur de Bruin wil dat Verbond openlijk afstand neemt van omzeiling provisieverbod

Adviseur de Bruin wil dat Verbond openlijk afstand neemt van omzeiling provisieverbod

Financieel adviseur Chris de Bruin heeft het Verbond van Verzekeraars in een brief dringend verzocht zijn leden aan te spreken op naleving van het provisieverbod...

Tros radar: provisieverbod wordt omzeild

Tros radar: provisieverbod wordt omzeild

Volgens Tros Radar is provisie op complexe productien nog niet uitgebannen. Het zou nog bestaan als 'welkomstvergoeding' bij collectieve pensioenen. Pieter Lijesen...

"dertig procent ING-klanten overweegt overstap"

"dertig procent ING-klanten overweegt overstap"

Het nieuws dat ING betalingsgegevens van klanten wil gaan gebruiken om advertenties op maat aan te bieden, heeft het vertrouwen in de bank ernstig geschaad, zo blijkt...

Erica Verdegaal raadt woekerpolisvrij.nl aan

Erica Verdegaal raadt woekerpolisvrij.nl aan

"Word wakker, polishouder. NIemand anders gaat het voor je doen", aldus columniste Erica Verdegaal die in haar column voor TROS Radar een aantal gebruiksvriendelijke...

Tros Radar uit kritiek op aov voor zzp'ers

Tros Radar uit kritiek op aov voor zzp'ers

Tros Radar heeft kritiek geuit op de tussentijdse premieverhogingen die zzp'ers opgelegd kunnen krijgen voor hun aov. In de uitzending van 27 januari 2014 liet Robin...

Verzekeraars niet voorbereid op smartphone gebruiker

Verzekeraars niet voorbereid op smartphone gebruiker

Volgens Google is het gebruik van smartphones bij de oriëntatie op een (nieuwe) autoverzekering in een jaar tijd met 90 procent gestegen. Uit onderzoek van...

Radar belicht invoering provisieverbod

Radar belicht invoering provisieverbod

"Je wilt een hypotheek en vraagt advies aan een tussenpersoon of een bank. Voor dat advies betaal je nu al snel duizenden euro's, terwijl het vroeger gratis...

Tim en Tom Coronel nieuw gezicht Allsecur

Tim en Tom Coronel nieuw gezicht Allsecur

De tweelingbroers Tim en Tom Coronel vormen het nieuwe gezicht van Allsecur. Het raceduo is vanaf maandag 16 september te zien in de nieuwe commercial van de autoverzekeraar...