Serviceabonnement niet populair bij Erkend adviseur

SEH Logo nieuw

Een serviceabonnement voor het verlenen van nazorg is niet populair onder Erkend adviseurs. UIt onderzoek van de SEH blijkt dat slechts 28 procent van de adviseurs hier gebruik van maakt. Vier van de vijf Erkend adviseurs voeren minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hun hypotheekklanten.

De 72 procent van de Erkend adviseurs die geen gebruik maakt van een serviceabonnement, levert nazorg- en beheerdiensten aan bestaande klanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28 procent die hiervoor een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van 16 euro per maand.

Het onderzoek laat zien dat de meeste Erkend adviseurs nazorg serieus nemen. 63 procent van hen voert eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten. Ongeveer 17 procent zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6 procen dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Opmerkelijk is dat ook 6 procent van de adviseurs zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Het representatieve onderzoek onder Erkend adviseurs werd uitgevoerd als opmaat naar het SEH congres ‘Het nieuwe normaal’ op 15 juni in Nieuwegein.

Reactie toevoegen

 
"Nazorg linksom of rechtsom aantrekkelijker maken"

"Nazorg linksom of rechtsom aantrekkelijker maken"

"Het wordt tijd dat we nazorg linksom of rechtsom aantrekkelijker maken voor zowel klanten als adviseurs." dat schrijft Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandelijkse...

CFD haalt hard uit naar Consumentenbond

CFD haalt hard uit naar Consumentenbond

CFD verwijt Kassa en de Consumentenbond "tendentieuze berichtgeving inzake het verzuimen van de nazorg bij overlijdensrisicoverzekeringen. In hun berichtgeving wekken...

Jongeren hebben weinig inzicht in financiële situatie nu en later

Jongeren hebben weinig inzicht in financiële situatie nu en later

Jongeren van 18 tot 25 jaar geven relatief vaak aan geen of weinig inzicht te hebben in hun financiële situatie over tien jaar. Dit in onderzoek door Ipsos...

GeldXpert eventueel naar rechter in nazorgkwestie

GeldXpert eventueel naar rechter in nazorgkwestie

GeldXpert stapt eventueel naar de rechter om duidelijkheid te verkrijgen over de reikwijdte van nazorg. Dat schrijft de keten in een reactie aan Kassa. De reactie...

"Ook SNS Bank betaalt klanten deel premie ORV terug"

"Ook SNS Bank betaalt klanten deel premie ORV terug"

Volgens Kassa komt "in navolging van de Rabobank nu ook SNS Bank klanten tegemoet die jarenlang te veel premie hebben betaald voor hun overlijdensrisicoverzekering,...

‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

SEH’s consumentencampagne ‘LevenWonen’ gaat een nieuwe fase in. De komende maanden staat het thema ‘HypotheekBlij’ centraal in de diverse...

Nazorg beter vormgeven

Nazorg beter vormgeven

De Hypotheekshop onderschrijft het belang van onderhoud op financiële producten, tegelijk constateert de adviesketen dat er wel enkele punten zijn om rekening...

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

SEH-directeur Bart de Nie vraagt zich af of het realistisch is van woningbezitters te verwachten dat zij (alle) kosten van verduurzaming zelf financieren via de...

Jeroen Oversteegen aan het intermediair: "Laat je niet buitenspel zetten"

Jeroen Oversteegen aan het intermediair: "Laat je niet buitenspel zetten"

"Als het intermediair zijn rol niet pakt, rest de geldverstrekker niets anders dan rechtstreeks met de consument te communiceren." Zo begint de recente blog van...

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Een kleine groep adviseurs (8 procent) geeft klanten advies over specifieke energiebesparende maatregelen, zoals isolatievormen en zonnepanelen. Wel is verduurzaming...