Serviceabonnement niet populair bij Erkend adviseur

SEH Logo nieuw

Een serviceabonnement voor het verlenen van nazorg is niet populair onder Erkend adviseurs. UIt onderzoek van de SEH blijkt dat slechts 28 procent van de adviseurs hier gebruik van maakt. Vier van de vijf Erkend adviseurs voeren minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hun hypotheekklanten.

De 72 procent van de Erkend adviseurs die geen gebruik maakt van een serviceabonnement, levert nazorg- en beheerdiensten aan bestaande klanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28 procent die hiervoor een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van 16 euro per maand.

Het onderzoek laat zien dat de meeste Erkend adviseurs nazorg serieus nemen. 63 procent van hen voert eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten. Ongeveer 17 procent zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6 procen dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Opmerkelijk is dat ook 6 procent van de adviseurs zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Het representatieve onderzoek onder Erkend adviseurs werd uitgevoerd als opmaat naar het SEH congres ‘Het nieuwe normaal’ op 15 juni in Nieuwegein.

Reactie toevoegen

 
Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

Wiertsema (Adfiz): financiering nazorg hoger op de agenda

"Ik vind het een goede zaak dat de AFM onlangs heeft aangekondigd onderzoek te willen doen naar de beheerfase. Maar dan moet de AFM wel de financiering in haar probleemanalyse...

"Concretisering nazorgplicht niet los te zien van vraagstuk betaling"

"Concretisering nazorgplicht niet los te zien van vraagstuk betaling"

De Hypotheekshop juicht concretisering van de nazorgplicht toe, maar wijst er op dat "het vraagstuk van de betaling voor deze zorgplicht hier niet los van kan worden...

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Alle door het Adfiz-bureau georganiseerde bijeenkomsten zijn met onmiddellijke ingang opgeschort vanwege het coronavirus. Het betreft: 19 maart - Jong Management, ...

Nazorg

Nazorg

De op de adviseur rustende verplichtingen na het advies- en bemiddelingstraject worden in de eerste plaats ingekleurd door de in artikel 7:401 Burgerlijk Wetboek...

Adviseur kan opzegging nazorgovereenkomst niet weigeren

Adviseur kan opzegging nazorgovereenkomst niet weigeren

Een financieel adviseur kan het opzeggen van een nazorgovereenkomst door een consument niet uitsluiten, zo concludeert de Geschillencommissie van Kifid uitspraak...

Adviseur heeft voorsprong op Googles en Lemonades

Adviseur heeft voorsprong op Googles en Lemonades

Denk voortdurend: wat wil de klant? En maak duidelijke afspraken, leg deze goed vast en kom ze na. Dan kom je als financieel adviseur echt al een heel eind als het...

Vertrouwensrelatie had altijd al de toekomst

Vertrouwensrelatie had altijd al de toekomst

(door Edwin Herdink, voorzitter CFD) Het is wat mij persoonlijk betreft kristalhelder. De klant heeft het meeste vertrouwen in de financieel adviseur en daar ligt...

NIBE-SVV: webinar vernieuwing zorgplicht

NIBE-SVV: webinar vernieuwing zorgplicht

NIBE-SVV organiseert op maandagavond 25 november het webinar 'De vernieuwing van zorgplicht'. Te gast zijn deze keer Silvia Janssen, eigenaar van Onkar Compliance,...

OvFD: "Belangrijk dat nazorg naar adviseur gaat"

OvFD: "Belangrijk dat nazorg naar adviseur gaat"

De OvFD zegt op www.kop-munt.nl "steeds vaker te zien dat klanten uit vrees voor de kosten van de adviseur zelf wijzigingen in het product gaan aanbrengen via de...

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

Vrij algemeen leeft de visie dat een groter deel van de werkzaamheden van het advieskantoor in de komende jaren zal bestaan uit onderhoud van in het verleden afgesloten...