Sns: verbetering dienstverlening via crowdsourcing

SNS Bank (gevel)

Vanaf vandaag laat SNS Bank klanten via 'crowdsourcing' meebeslissen over haar dienstverlening. Klanten kunnen aangeven welke verbeteringen de bank moet doorvoeren in haar online dienstverlening. Iedere twee weken publiceert de bank een lijst met mogelijke verbeteringen voor Mijn SNS en SNS Kasboek. De meest gewenste verbeteringen worden binnen zes weken opgepakt.

Zoals veel financiële instellingen ontvangt SNS Bank dagelijks allerlei verbetersuggesties van klanten. De bank geeft daar dan al dan niet gevolg aan. Ditmaal gaat SNS Bank haar klanten vragen welke van hun suggesties zij het liefst doorgevoerd zien. "Het is nadrukkelijk geen experiment", zegt directeur Klantcontact Ton Timmerman. "We leggen de ontwikkeling in handen van onze klanten: klanten bepalen de volgorde waarop wij hun suggesties gaan doorvoeren." De bank gaat vervolgens aan de slag om te kijken hoe en wanneer deze verbetering het beste kan worden uitgevoerd. Dit wordt bekendgemaakt via de SNS Community, het online klantenplatform van de bank. Daarna staat de bank open voor eventuele suggesties voor alternatieve oplossingen vanuit de klant. Het is de bedoeling dat binnen zes weken na het bekendmaken van de verbetering met de meeste stemmen op de SNS Community een voorbeeld van de uitwerking wordt getoond.

De eerste lijst met mogelijke verbeteringen is op 6 mei gepubliceerd op de SNS Community. In de lijst staan onder meer verbeteringen op het gebied van inzicht in spaardoelen, beter online inzicht in hypotheekproducten, indelen van transacties en het melden van schades. Via e-mail, MijnSNS en de SNS Community worden klanten opgeroepen deel te nemen aan deze crowdsourcing. Begin juni verwacht de bank de eerste verbeteringen te hebben doorgevoerd.

 

 

Reactie toevoegen

 
Sns Bank gaat ook in gesprek met ovfd

Sns Bank gaat ook in gesprek met ovfd

SNS Bank gaat ook het gesprek aan met de OvFD, dat dinsdag in een persbericht in navolging van Adfiz kritiek uitte op de rechtstreekse benadering van klanten van...

OvFD laakt rechtstreekse benadering SNS Bank

OvFD laakt rechtstreekse benadering SNS Bank

In navolging van Adfiz heeft ook de OvFD bezwaar aangetekend tegen de rechtstreekse benadering van klanten van het intermediair door hypotheekaanbieders. Maakte...