Voogd & Voogd, Flexfront, Hypotheekadviseur en Krediet Makelaar beste serviceproviders

Jurjen Oosterbaan zw 2017

Voogd & Voogd, Flexfront, de Hypotheekadviseur en de Krediet Makelaar zijn de best presterende serivceproviders van 2017, zo blijkt uit onderzoek van Bureau DFO.

Biureau DFO onderzoekt jaarlijks hoe de gebruikers van serviceproviders de dienstverlening waarderen. In de editie van 2017 geven advieskantoren aan dat de dienstverlening van serviceproviders voor hen relevant bijdraagt aan het door hun kantoren behaalde rendement. Met name hypotheekadviseurs hebben baat bij een serviceprovider. Zij geven dat hun rendement tussen de 24 en 37 procent hoger is dankzij de samenwerking. Bij schadekantoren is het rendement tussen de 22 en 26 procent hoger.

Gemiddeld stijgt de kwaliteit van de dienstverlening. De respondenten geven aan dat snelle en foutloze verwerking van aanvragen en mutaties de belangrijkste elementen in de waardering zijn. Dit wordt gevolgd door een goed werkend extranet en toegang tot een breder productassortiment tegen betere voorwaarden dan voor hen als individueel kantoor bereikbaar is.

 

WINNAARS

Winnaar bij de grote serviceproviders schade is Voogd & Voogd. In vergelijking met 2016 is Voogd & Voogd in 25 van de 34 dienstverleningsaspecten gestegen. Het is vooral de online inzage in de portefeuille, de ruime keuze voor verzekeringen ten behoeve van de particuliere markt en de kwaliteit van de administratieve verwerking die hoog scoren.

Flexfront is koploper bij de grote serviceproviders hypotheken. Flexfront scoort bij deelnemers hoog op aspecten van expertise en communicatie. In vergelijking met 2016 zijn vooral de waarderingen voor de online omgeving waarbinnen deelnemers met FlexFront communiceren voor aanvragen en mutaties sterk gestegen.

De Hypotheekadviseur wint in de categorie kleine serviceproviders hypotheken. De Hypotheekadviseur weet net als in 2016 op vrijwel alle aspecten van dienstverlening hoge waarderingen bij haar deelnemers te behalen. In 2017 is vooral sterke vooruitgang geboekt in het online bieden van inzake inzage in lopende aanvragen, bieden van technische ondersteuning met betrekking tot software en webapplicaties, etc.

De Krediet Makelaar is winnaar in de categorie serviceproviders kredieten. Het aantal serviceproviders op het gebied van consumptief krediet is beperkt. Al drie jaar op rij wordt De Krediet Makelaar door haar deelnemers als hoogste gewaardeerd. In vergelijking met 2016 heeft De Krediet Makelaar de algemene waardering van 8,7 in 2017 weten te handhaven.

 

KRACHT EN KLEINSCHALIGHEID
“De kracht van het Nederlandse intermediair is enerzijds de kwaliteit en integriteit en anderzijds de lokale aanwezigheid en de korte lijnen met hun klanten", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius, algemeen directeur Bureau DFO. "De kleinschaligheid waarbinnen veel kantoren succesvol werken zal naar onze verwachting ook in de komende jaren een belangrijke meerwaarde van het intermediair zijn. Tegelijkertijd is te dat wet en regelgeving de bedrijfsvoering sterk onder druk zet. Ook de transparantie van kosten en diensten dwingt kantoren te blijven investeren om zaken beter en sneller te doen. Wij taxeren dat serviceproviders in de komende jaren steeds belangrijker gaan worden bij de ondersteuning van de bedrijfsprocessen. De kwaliteit van de digitale omgeving en brede toegang tot de markt zal min of meer minimum eisen worden wil een serviceprovider kunnen functioneren. De onderscheidende kracht zal naar onze verwachting meer en meer komen te liggen op de ondersteuning van de bedrijfsvoering van het advieskantoor.”

Reactie toevoegen

 

Reacties

- 21 augustus 2017

Maar begrip voor aangesloten kantoren in nood heeft Voogd & Voogd niet. Dan nemen zij eenzijdige besluiten, heb je geen inzage meer in je eigen portefeuille en provisie en besluiten zij zelfs ook eenzijdig om de samenwerking te beeindigen, al je klanten zobder toestemming aan te schrijven, alle contracten zonder toestemming van de klant of mij te beeindigen en je zelfs te bestelen van je provisie inkonsten. En dan is er opeens geen enkele instantie waar je hierover kunt aankloppen: geen AFM, geen Kifid, helemaal niets. Dan moet je dus gaan procederen, terwijl je al niets meer had en zij jouw financiele positie ook nog eens extrs hebben ondermijnd. Bedankt Voogd & Voogd, terwijl jullie sinds 2000 jullie zakken hebben gevuld met mijn portefeuille en het prachtige schadeverloop. Dot gaat zeker nog een staartje krijgen.

- 16 augustus 2017

Wij werken met VKG. Ik ben dus benieuwd naar de complete lijst.

Meer over
Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Op de markten Particulier Schade en Zakelijk Schade wordt een zeer groot deel van de omzet door adviseurs ondergebracht bij een beperkt aantal aanbieders. Serviceproviders...

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...

Digitale basisstructuur werkt

Digitale basisstructuur werkt

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...

Regie in een digitale wereld

Regie in een digitale wereld

(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder

Uit onderzoek door Bureau DFO naar performance indicatoren van verzekeraars en hypotheekaanbieders blijkt dat het acceptatiebeleid voor financieel adviseurs de belangrijkste...

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"

Bureau DFO adviseert op dit moment in de Vergelijkingskaart alleen aan te geven dat het een onafhankelijk advies betreft wanneer het kantoor de privaatrechtelijke...

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”

“De markt ervaart dat er nog steeds meer vraag dan aanbod is naar portefeuilles, maar dit beeld verandert wel naar een situatie van meer evenwicht.”...