"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

Ralph Nieuwland

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt Ralph Nieuwland op de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak.

Thema van deze enige vakdag voor financieel marketeers is 'Heartful Marketing', terug naar de basis van het marketingvak. Onder leiding van Ronnie Overgoor (een van de beste dagvoorzitters van Nederland) en met sprekers als  Tom de Bruyne (SUE Amsterdam), Paul Turken en vier excellente workshops is dialoog, kennisuitwisseling en inspiratie voor financieel marketeers gegarandeerd.

 

Workshops

De dag vindt plaats op Landgoed De Horst in Driebergen. De vier workshops:

1. Het geheim van marketing met hart en ziel (Maarten de Jong,  oprichter en tot 2006 directeur van het Department of Institutional Integrity bij de Wereldbank in Washington D.C.)

2. Naar een extreem klantgerichte financiële dienstverlener. Obvion heeft het afgelopen jaar het roer radicaal omgegooid richting een extreem klantgerichte organisatie. Credo is nu: 'Wat klanten van ons vinden is belangrijker dan wat klanten van ons kopen'. Waarom deze keuze en wat zijn de consequenties voor je bedrijfsvoering? (Ralph Nieuwland, Senior Marketeer Obvion.)

3. Hoe krijg je je marcom ‘kloppend'. Doelstellingen worden eenvoudig in een plan opgeschreven, maar hoe bereik je het hart van je klant of prospect? Ga eens van Kennis Houding Gedrag naar Kennis Hart gedrag. In deze workshop leer je van nieuwe ‘sociale’ bedrijven en krijg je praktische tips om te komen tot boodschappen die het hart raken en social in beweging zetten. (Annemarie Gerritsma is een zelfstandig marketing en communicatie professional met ruim 20 jaar ervaring in de financiële branche. )

4. Techniek achter Heartful Marketing
Welke instrumenten hebben financieel marketeers tot hun beschikking om van klanten vrienden te maken. Vrienden zijn loyaal, eerlijk naar elkaar. Essentieel in verzekeringsland. Hoe zet je die instrumenten in via welke technieken? Hoe zorg je ervoor dat je niet in alle mogelijkheden verdrinkt? (Marketingspecialist Paul Turken).

 

Klik HIER voor meer informatie. Je leest er ook hoe je met je marketingteam 25 procent korting kunt krijgen op de entreeprijs.

Reactie toevoegen

 
Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

VVP 2:  kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

VVP 2: kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

Sucsez Groep gunt de lezers in de nieuwe VVP (nummer 2, 19 maart) een exclusief kijkje in haar overnamekeuken. De groep is snel gegroeid, maar hoe komen deze overnames...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

Stel als financieel adviseur vragen aan het VVP Ondernemerspanel! Het panel bestaat uit zes topondernemers die gespecialiseerd zijn in HR en personeelsbeleid, financieel...