"wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten kopen"

Ralph Nieuwland

"Wat klanten van ons vinden, is belangrijker dan wat klanten van ons kopen". Dat is het nieuwe credo van Obvion. Alles over het waarom en het hoe vertelt Ralph Nieuwland op de Nationale Dag Financiële Marketing van VVP, NIMA en De Baak.

Thema van deze enige vakdag voor financieel marketeers is 'Heartful Marketing', terug naar de basis van het marketingvak. Onder leiding van Ronnie Overgoor (een van de beste dagvoorzitters van Nederland) en met sprekers als  Tom de Bruyne (SUE Amsterdam), Paul Turken en vier excellente workshops is dialoog, kennisuitwisseling en inspiratie voor financieel marketeers gegarandeerd.

 

Workshops

De dag vindt plaats op Landgoed De Horst in Driebergen. De vier workshops:

1. Het geheim van marketing met hart en ziel (Maarten de Jong,  oprichter en tot 2006 directeur van het Department of Institutional Integrity bij de Wereldbank in Washington D.C.)

2. Naar een extreem klantgerichte financiële dienstverlener. Obvion heeft het afgelopen jaar het roer radicaal omgegooid richting een extreem klantgerichte organisatie. Credo is nu: 'Wat klanten van ons vinden is belangrijker dan wat klanten van ons kopen'. Waarom deze keuze en wat zijn de consequenties voor je bedrijfsvoering? (Ralph Nieuwland, Senior Marketeer Obvion.)

3. Hoe krijg je je marcom ‘kloppend'. Doelstellingen worden eenvoudig in een plan opgeschreven, maar hoe bereik je het hart van je klant of prospect? Ga eens van Kennis Houding Gedrag naar Kennis Hart gedrag. In deze workshop leer je van nieuwe ‘sociale’ bedrijven en krijg je praktische tips om te komen tot boodschappen die het hart raken en social in beweging zetten. (Annemarie Gerritsma is een zelfstandig marketing en communicatie professional met ruim 20 jaar ervaring in de financiële branche. )

4. Techniek achter Heartful Marketing
Welke instrumenten hebben financieel marketeers tot hun beschikking om van klanten vrienden te maken. Vrienden zijn loyaal, eerlijk naar elkaar. Essentieel in verzekeringsland. Hoe zet je die instrumenten in via welke technieken? Hoe zorg je ervoor dat je niet in alle mogelijkheden verdrinkt? (Marketingspecialist Paul Turken).

 

Klik HIER voor meer informatie. Je leest er ook hoe je met je marketingteam 25 procent korting kunt krijgen op de entreeprijs.

Reactie toevoegen

 
Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag

Volgende nieuwsbrief verschijnt maandag

In verband met Koningsdag verschijnt de volgende nieuwsbrief van VVP Online maandag. De 'Ken je vak!'-nieuwsbrief die normaal gesproken op vrijdag uitkomt, hebben...

Klant door en door kennen

Klant door en door kennen

Neem als marktleider je maatschappelijke verantwoordelijkheid en span je tot het uiterste in om risico’s verzekerbaar te houden. Aldus financieel adviseurs...

Mensenwerk blijft cruciaal bij bijzondere risico’s

Mensenwerk blijft cruciaal bij bijzondere risico’s

Innovatie in de adviespraktijk vraagt om innovatie van de adviespraktijk. Aldus schadedocent en auteur Anita Hol-Bubeck tijdens het VVP Event bijzondere risico’s...

“Tien procent hypotheekmarkt blijft behouden voor adviseurs”

“Tien procent hypotheekmarkt blijft behouden voor adviseurs”

"Ik zie weinig toekomst voor financieel advieskantoren”, aldus adviseur en horeca-ondernemer Lennart van Gastel in VVP 2 van 13 maart 2018. Van Gastel...

ATP verpestte wittebroodsweken

ATP verpestte wittebroodsweken

Het verzekeringsbedrijf ligt nog vaak onder vuur. Maar bladerend door oude VVP’s kan de conclusie toch niet anders zijn dat er, hoewel het altijd beter kan...

Stelling van de week

Stelling van de week

De rust aan het provisiefront is teruggekeerd, in ieder geval voorlopig, zo luidde de conclusie in het artikel Rust keert terug aan provisiefront in de eerste editie...

What’s new?!

What’s new?!

VVP bestaat in 2018 75 jaar! Daar gaan we dit jaar uiteraard aandacht aan besteden. Online, maar ook met artikelen in vakblad VVP. Wat is er veranderd in die driekwart...

Bijzondere risico's op VVP-event

Bijzondere risico's op VVP-event

VVP organiseert samen met De Hoop, OOM Verzekeringen, Turien & Co. en de Vereende op woensdag 28 maart het kennisevent Bijzondere Risico's. Financieel...

Consument niet geïnteresseerd in provisietransparantie

Consument niet geïnteresseerd in provisietransparantie

'Klant vraagt nooit hoeveel ik aan schadeverzekering verdien', zo luidde de stelling op VVP-online. Maar liefst 87 procent van de 366 respondenten was het hier mee...

“Huidig gedrag financiële dienstverleners vertoont huidige prioriteiten”

“Huidig gedrag financiële dienstverleners vertoont huidige prioriteiten”

“Doe je wat je moet doen om te bereiken wat je bereiken wilt? Je huidige gedrag vertoont je huidige prioriteiten!”, aldus Alex Klein die zijn BedrijfsAnalyseMethode...