Geen onderzoek naar polisjungle bij zorgverzekeringen

Stethoscoop

De Consumentenbond noemt het jammer dat de Tweede Kamer de motie om te onderzoeken of het aantal zorgpolissen kan worden teruggedrongen heeft aangehouden.

Het oerwoud aan zorgpolissen was een van de twaalf pijnpunten die de bond inbracht bij de Tweede Kamer. Enkele van die pijnpunten kwamen terug in moties. Maar uiteindelijk haalden deze moties het niet of werden aangehouden (dat wil zeggen dat er niet over is gestemd). De Consumentenbond: "In de Kamer was geen meerderheid te vinden voor het afschaffen van volumeplafonds, deze motie is verworpen. De motie over beperking van het aantal mogelijke poliscombinaties werd helaas aangehouden en is niet in stemming gebracht."

De bond kondigt aan te blijven inzetten op verkleining van de volgens haar polisjungle bij zorgverzekeringen: "De Consumentenbond is voorstander van keuzevrijheid, maar dan moeten er wel polissen zijn die zich van elkaar onderscheiden en moet er flink gekapt worden in dit ondoorzichtige woud. Het komende jaar staat het oplossen van de polisjungle hoog op de prioriteitenlijst van de Consumentenbond."

Reactie toevoegen

 
Van velzen wil grondig onderzoek naar achterblijven slagingspercentages

Van velzen wil grondig onderzoek naar achterblijven slagingspercentages

Dik van Velzen, consultant bij Nibe-SVV, roept op tot grondig onderzoek naar het achterblijven de slagingspercentages bij de Wft-module Vermogen (zie ook het bericht...

Onderzoek toegevoegde waarde volmachtverzekeraars

Onderzoek toegevoegde waarde volmachtverzekeraars

Baken Adviesgroep en KoKo Kroup voeren weer het onderzoek toegevoegde waarde volmachtverzekeraars uit. Nieuw is een benchmark die laat zien hoe een volmacht rendeert...

Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal

Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal

Voor veel consumenten is het niet mogelijk om een financieel product, bij bijvoorbeeld een bank of verzekeraar, aan te schaffen via het kanaal waaraan zij de voorkeur...

Kantoren moeten onafhankelijkheid benadrukken

Kantoren moeten onafhankelijkheid benadrukken

Advieskantoren zouden hun onafhankelijkheid meer moeten benadrukken. Aldus Legal & General, op grond van onderzoek waaruit onder meer blijkt dat de klant onafhankelijkheid...

Klant voelt zich niet centraal gesteld

Klant voelt zich niet centraal gesteld

Uit consumentenonderzoek van Everest blijkt dat slechts één op de drie consumenten vindt dat hij of zij daadwerkelijk centraal gesteld wordt. door...

Weinig mensen denken te kunnen bezuinigen op verzekeringen

Weinig mensen denken te kunnen bezuinigen op verzekeringen

Maar een kleine groep (11 procent) denkt te kunnen bezuinigen op verzekeringen als ze geld nodig hebben. Dat blijkt uit DAS-onderzoek.   DAS: "Mannen...

Adfiz Prestatie onderzoek weer gestart

Adfiz Prestatie onderzoek weer gestart

Adfiz heeft de uitnodigingen verstuurd voor deelname aan de 12e editie van het Adfiz Prestatie Onderzoek, uitgevoerd door GfK. Onafhankelijk adviseurs die geen uitnodiging...

Ga\'s verwachten van verzekeraars partnership

Ga\'s verwachten van verzekeraars partnership

Volmachtkantoren verwachten van verzekeraars boven alles partnership. Dat blijkt uit onderzoek door KoKo Kroup en Baken Adviesgroep, gepubliceerd in de nieuwe VVP...

Alleen ondernemen is niet genoeg, ook business model moet op schop

Alleen ondernemen is niet genoeg, ook business model moet op schop

“Financieel adviseurs hebben nog een verbeterslag te maken door actiever bezig te zijn met ondernemerschap en businessmodel-innovatie." Dit blijkt uit...

"vertrouwen in bank sterk gedaald"

"vertrouwen in bank sterk gedaald"

Op de vraag wie men het meest vertrouwt wanneer het gaat om financieel advies, antwoorden de meeste Nederlanders ‘zichzelf’. Maar de onafhankelijke adviseur...