Klant wil van adviseur duidelijke tarieven

PriQels Woonfonds

De advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over de adviestarieven wordt door de klant als niet transparant en onbetrouwbaar gezien, aldus onderzoek van GfK in opdracht van PriQels, een initiatief van Woonfonds.

Aan het onderzoek werkten bijna duizend mensen mee die bij een onafhankelijk adviseur een hypotheek hebben afgesloten. Het onderzoek ging voornamelijk over de service van advieskantoren. Van de klanten verwacht 85 procent dat het gesprek over hun financiële zaken plaatsvindt in een aparte, afgesloten ruimte. Ook vindt 85 procent dat het kantoor niet uitnodigt om eens spontaan binnen te stappen. Dit wordt dan ook als niet servicegericht ervaren. Iets meer dan de helft van de klanten verwacht van zijn adviseur een map mee te krijgen met daarin brochures en kleurenprintjes die het financieel advies inzichtelijk maken. Slechts 57 procent van de klanten kiest voor een kantoor met lage advieskosten en vooral hoogopgeleiden kiezen relatief vaak voor het prijsgerichte kantoor (65 procent). Van de jonge kopers kiest 37 procent voor een servicegericht kantoor.. Bijna alle consumenten verwachten gratis te kunnen parkeren bij een advieskantoor (95 procent). Daarnaast verwacht 85 procent een goede telefonische bereikbaarheid van de adviseur en verwacht 80 procent een warm persoonlijk contact.
Verder komt uit het onderzoek naar voren dat een  advieskantoor dat de klant ergens anders laat bemiddelen wordt gezien als transparant en vertrouwenwekkend. Een advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over adviestarieven wordt als niet transparant en onbetrouwbaar gezien. Prijs gaat boven gemak bij de keuze voor een hypotheekaanbieder. Indien de klant een hypotheek kan afsluiten bij een hypotheekaanbieder met de scherpste prijs via een andere bemiddelaar, kiest 41 procent  daarvoor. Ruim 80 procent geeft de voorkeur aan een advieskantoor die zowel hypotheekadvies als –bemiddeling verzorgt. Bijna 40 procent heeft geen specifieke voorkeur voor de locatie waar men hypotheekadvies krijgt.

Reactie toevoegen

 
Nederlanders vallen massaal voor cryptobeleggen

Nederlanders vallen massaal voor cryptobeleggen

Cryptobeleggers hebben over het algemeen gemeen veel geld verdiend, zo blijkt uit onderzoek van GfK onder meer dan 50.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Slechts...

Woonfonds biedt Woningverhuur Hypotheek

Woonfonds biedt Woningverhuur Hypotheek

Zo maakt Woonfonds het kopen van een woning om te verhuren eerder haalbaar voor particulieren. Aldus Woonfonds bij de introductie van de Woningverhuur Hypotheek.  De...

Woonfonds biedt pas gestarte zzp'er zelfde leencapaciteit als werknemer

Woonfonds biedt pas gestarte zzp'er zelfde leencapaciteit als werknemer

Woonfonds gaat als eerste intermediairpartij evenveel leencapaciteit bieden aan pas gestarte zelfstandigen als aan werknemers in loondienst. Een zzp’er die...

Woonfonds ontwikkelt adviseurzoeker voor zelfstandigen

Woonfonds ontwikkelt adviseurzoeker voor zelfstandigen

Woonfonds heeft de “adviseurzoeker voor zelfstandigen” ontwikkeld. De nieuwe zoekmachine bevat nu een beperkt aantal geselecteerde adviseurs met goede...

Gfk voorspelt forse toename rijgedragpolissen

Gfk voorspelt forse toename rijgedragpolissen

GfK verwacht een zeer sterke groei in ‘rijgedragpolissen’ binnen de markt voor autoverzekeringen.  Bij een rijgedragverzekering worden via een app...

Meer mogelijk dan ondernemer denkt

Meer mogelijk dan ondernemer denkt

Steeds meer adviseurs richten hun pijlen ook op de zelfstandigenmarkt. Drie ervaren adviseurs vertellen hoe zij dit segment benaderen, geven tips en benoemen valkuilen....

Online hypotheekgegevens inzien bij Woonfonds

Online hypotheekgegevens inzien bij Woonfonds

Klanten van Woonfonds kunnen vanaf juli altijd en overal hun hypotheekgegevens online inzien. De hypotheekverstrekker is hiervoor een samenwerking aangegaan met...

Nieuw op vvp online: partnercontent

Nieuw op vvp online: partnercontent

VVP Online biedt voortaan ook partnercontent. De eerste samenwerking is met Woonfonds, dat hypotheekadviseurs stimuleert zich ook te richten op ondernemers en zelfstandigen....

Hoe maak je de klant blij?

Hoe maak je de klant blij?

Elf medewerkers van Woonfonds hebben bij een klant met gezondheidsproblemen de tuin een opknapbeurt gegeven. Dit in het kader van Woonfonds Doet, het in 2013 opgerichte...

Woonfonds: berekentool voor zelfstandigen

Woonfonds: berekentool voor zelfstandigen

Woonfonds komt met een berekentool voor zelfstandigen. Woonfonds heeft "een ruim acceptatiebeleid met meerdere berekenmethodes om het toetsinkomen voor zelfstandigen...