Monuta gaat voor klantwaardering van een dikke 9
"Alles draait om de klant", zegt Monuta bij de bekendmaking van de resultaten over 2016. "De ambitie die wij hebben is helder: een 9+ organisatie voor onze klanten zijn. Om dit te bereiken nemen we voortdurend initiatieven die onze dienstverlening aan de klant verbeteren. Uit klanttevredenheidsmetingen over 2016 blijkt dat de waardering voor ons uitvaartbedrijf verder is gestegen naar een 8,9."
Monuta realiseerde in 2016 een geconsolideerde omzetgroei van 5% (2016: 289 miljoen; 2015: 275 miljoen). Het premievolume steeg met 8%. De omzet van het uitvaartbedrijf daalde met 2%. Als gevolg van de reorganisatielasten noteerde Monuta een daling van het nettoresultaat (2016: 7,8 miljoen; 2015: 10,8 miljoen). Het nettoresultaat exclusief de reorganisatielasten liet wel een stijging zien. Het aantal verzekeringsklanten in Nederland en Duitsland steeg met 67.000. Het Nederlandse verzekeringsbedrijf boekte een record nieuwe productie (522 miljoen verzekerd kapitaal) en het Duitse verzekeringsbedrijf zette de groei in 2016 verder door. Het premievolume in Duitsland steeg met 37% in vergelijking met 2015.De belangrijkste resultaten heeft Monuta gebundeld in een
.
Reactie toevoegen
Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis
De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...
Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...
Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart
Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten....
Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...
"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"
Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...
Advieskosten uitvaartverzekering: vaste fee wint terrein
Het overgrote deel van alle intermediairs brengt een eenmalig vaste fee in rekening voor hun advies over de financiering van uitvaartkosten. Dat blijkt uit de jaarlijkse...
Quinten Fraai nieuwe directievoorzitter Monuta
Quinten Fraai (51) wordt per 1 februari 2018 benoemd als nieuwe directievoorzitter van Monuta. Hij volgt Gert-Hein de Heer op die in 2012 aantrad als directievoorzitter. Fraai...
Monuta-volmacht voor Centraal Volmachtbedrijf
Monuta heeft een volmacht verleend aan het Centraal Volmachtbedrijf. Samen met Patrick van der Fluit (VDF Verzekeringen uit ’s-Hertogenbosch) en Huub Scharenborg...
Monuta Helpt nieuwe naam Monuta Charity Fund
Monuta Helpt is de nieuwe naam van het Monuta Charity Fund. Sinds 1999 ondersteunt Monuta via het fonds veel initiatieven. Het belangrijkste doel van Monuta Helpt...
Nederlanders leggen uitvaartwensen niet vast
Zeventig procent van de Nederlanders heeft de eigen uitvaartwensen niet vastgelegd. En drie op de tien Nederlanders hebben vrienden of kennissen die ze liever niet...