Serviceabonnement niet populair bij Erkend adviseur

SEH Logo nieuw

Een serviceabonnement voor het verlenen van nazorg is niet populair onder Erkend adviseurs. UIt onderzoek van de SEH blijkt dat slechts 28 procent van de adviseurs hier gebruik van maakt. Vier van de vijf Erkend adviseurs voeren minimaal één keer in de drie jaar een updategesprek met hun hypotheekklanten.

De 72 procent van de Erkend adviseurs die geen gebruik maakt van een serviceabonnement, levert nazorg- en beheerdiensten aan bestaande klanten op een andere basis: tarief per handeling, uurtarief of anderszins. De 28 procent die hiervoor een serviceabonnement heeft ontwikkeld, vraagt van klanten gemiddeld een financiële bijdrage van 16 euro per maand.

Het onderzoek laat zien dat de meeste Erkend adviseurs nazorg serieus nemen. 63 procent van hen voert eens in de twee tot drie jaar een updategesprek met bestaande hypotheekklanten. Ongeveer 17 procent zegt dat elk jaar te doen, terwijl weer 6 procen dit maar eens in de vijf jaar (of een nog lagere frequentie) doet. Opmerkelijk is dat ook 6 procent van de adviseurs zegt nooit een updategesprek te hebben met bestaande hypotheekklanten.

Het representatieve onderzoek onder Erkend adviseurs werd uitgevoerd als opmaat naar het SEH congres ‘Het nieuwe normaal’ op 15 juni in Nieuwegein.

Reactie toevoegen

 
SEH en Impact lanceren 'Eigenwoning Challenge'

SEH en Impact lanceren 'Eigenwoning Challenge'

De Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH) heeft samen met Impact de kennisquiz 'de Eigenwoning Challenge' gelanceerd. Volgens de SEH een nieuwe benadering om de...

Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs hebben het afgelopen jaar meer werk gemaakt van actief klantbeheer, zo blijkt uit het tweede onderzoek van de Stichting Actief Klantbeheer....

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

"Hoe bouw je een duurzame relatie op met je klanten? Hoe verhoog je de intensiteit en het niveau van klantcontacten en hoe creëer je tegelijkertijd een solide...

Register Financieel Adviseur Duurzaam Wonen

Register Financieel Adviseur Duurzaam Wonen

SEH introduceert in samenwerking met De Hypotheker en Advieskeuze het register Financieel Adviseur Duurzaam Wonen. Alle bij de SEH ingeschreven financieel adviseurs...

Winnende bespaartip consumentenplatform LevenWonen.nl

Winnende bespaartip consumentenplatform LevenWonen.nl

Organiseer eetafspraken met vrienden of familie en rouleer iedere week. Met die bespaartip heeft Rowin van den Berge uit Hillegom de prijsvraag gewonnen van LevenWonen.nl,...

Wft en AVG botsen

Wft en AVG botsen

(Financieel adviseur Chris de Bruin, Bureau mr. de Bruin, in VVP 3-2022) Gij zult nazorg leveren! In dit artikel stel ik aan de orde welke (juridische) problemen...

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust ontwikkelen AOV-onderhoudsmodule

Finly en FinRust hebben samen een AOV-onderhoudsproces ontwikkeld dat elke adviesorganisatie direct kan gebruiken om de klant goed te adviseren en te voldoen aan...

Wel degelijk nazorgplicht bij woonlastenbescherming

Wel degelijk nazorgplicht bij woonlastenbescherming

(Kifid-uitspraak GC 2022-0124) Anders dan de adviseur stelt had hij wel degelijk een nazorgverplichting tegenover de consument. Van de tussenpersoon, aldus de Geschillencommissie,...

“Onderhoud financieren via het product”

“Onderhoud financieren via het product”

“De oplossing voor de financiering van het onderhoud ligt binnen handbereik: via het product.” Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn...

AFM: “Aanbeveling inzake bestaande product is altijd informeren”

AFM: “Aanbeveling inzake bestaande product is altijd informeren”

Zolang het inzicht of de aanbevelingen zien op bestaande producten, is er altijd sprake van informeren. Aldus de AFM in zijn woensdag verschenen ‘Interpretatie...