Enquête 'Kassa' over nazorg door adviseur

checklist via Pixabay

Het consumentenprogramma 'Kassa' is de enquête 'Nazorg door financieel intermediair?' gestart. 

'Kassa' wil weten of "jouw intermediair (tussenpersoon) je gedurende de looptijd van je financiële product heeft geïnformeerd over bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om over te sluiten".

De enquête bevat onder andere onderstaande vragen, met keuzemogelijkheden:

Heeft jouw intermediair of tussenpersoon weleens contact met je opgenomen om je te wijzen op bijvoorbeeld premie- of rentedalingen en de mogelijkheid om te besparen door over te sluiten?

Hoe vaak heeft jouw intermediair (tussenpersoon) je de afgelopen jaren pro-actief benaderd om je te wijzen op bespaarmogelijkheden?

Op welke manier ben je benaderd door je intermediair (tussenpersoon)? (meerdere opties kiezen is mogelijk)

 

Waarover ben je benaderd door jouw intermediair (tussenpersoon)?

Heb je een overlijdensrisicoverzekering? (Let op: dit is geen uitvaartverzekering)

Ben je benaderd met een concreet voorstel om de premie van je overlijdensrisicoverzekering te verlagen? Of heb je alleen algemene bespaarinformatie ontvangen?

 

Reactie toevoegen

 
PensioenRust: "Nazorg is meer dan alleen herrekenen premie"

PensioenRust: "Nazorg is meer dan alleen herrekenen premie"

Volgens PensioenRust bieden adviseurs te weinig inzicht bij de nazorg ORV. Te veel wordt alleen de premie herrekend. Aldus de makers van de applicatie bij de lancering...

Dossier nazorg: steeds aparte beroepsfout of niet?

Dossier nazorg: steeds aparte beroepsfout of niet?

Bureau DFO verwacht dat de kernvraag of in het nazorgdossier sprake is van een serie afzonderlijke beroepsfouten waarbij telkens het eigen risico BAV apart geldt,...

Banken, adviseurs en AFM verdienen volgens 'Kassa' de 'Schijtlijster Trofee'

Banken, adviseurs en AFM verdienen volgens 'Kassa' de 'Schijtlijster Trofee'

'Kassa' riep het publiek zaterdagavond op - in een item over nazorg bij ORV - om onder andere Rabobank, NVB en AFM te nomineren voor de 'Schijtlijster Trofee'. De...

"Consument onwetend over schadeprovisie"

"Consument onwetend over schadeprovisie"

"Twee derde van de consumenten die hun schadeverzekeringen af hebben gesloten via een tussenpersoon, weet niet of ze provisie betalen via de verzekeringspremie en...

AFM: premietrends niet actief melden binnen Wft-zorgplicht

AFM: premietrends niet actief melden binnen Wft-zorgplicht

Financieel adviseurs hebben in elk geval op grond van de Wft geen actieve plicht klanten over algemene trends in premiewijzigingen in te lichten, zegt de Autoriteit...

AFM scherpt richtlijn nazorg aan

AFM scherpt richtlijn nazorg aan

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft haar richtlijn voor nazorg voor adviseurs flink uitgebreid. De financiële waakhond kiest naar eigen zeggen...

'Kassa' legt provisie verkeerd uit

'Kassa' legt provisie verkeerd uit

Provisie is nooit bedoeld geweest om de advisering van een bestaande klant bij gewijzigde omstandigheden te bekostigen. Dat stelt financieel adviseur Paul Schoo...

"Adviseurs slaan slaatje uit oversluiten orv"

"Adviseurs slaan slaatje uit oversluiten orv"

Financieel adviseurs rekenen te hoge kosten bij oversluiten van de orv. Dat stelde 'Kassa' zaterdagavond: "Financieel adviseurs brengen veel te hoge kosten...

Driekwart adviseurs laat niet meer van zich horen na sluiten contract

Driekwart adviseurs laat niet meer van zich horen na sluiten contract

"Maar liefst 78 procent van de consumenten heeft nooit meer wat zijn adviseur gehoord na het afsluiten van een financieel product." Dat stelt 'Kassa' op basis van...

'Kassa' kritisch op nieuw beleid Crédit Agricole

'Kassa' kritisch op nieuw beleid Crédit Agricole

De nieuwe aanpak van Crédit Agricole helpt gedupeerden van 'wurgkredieten' maar beperkt. Aldus 'Kassa' zaterdagavond. Het consumentenprogramma: "Van een grote...