We willen zo dicht mogelijk bij de adviseur staan

Daniel van den Berg en Ingrid Oudijk Partner in Kennis Scildon

(Partner in kennis Scildon in VVP-special Financieel Vitaal 2023) Financiële vitaliteit, een gezonde levensstijl en prettig samenwerken met elkaar: levensverzekeraar Scildon is bezig deze grondhouding in alle facetten van haar bedrijfsvoering door te voeren. Een goede insteek, blijkt uit recent klanttevredenheidsonderzoek.

...

Heel blij zijn ze bij Scildon met de nieuwste NPS-scores. “Dit is echt een enorme boost voor ons”, zegt Daniel van den Berg, manager Client Serviceteam ORV. “Onze NPS komt uit op +42. Dat is echt een hele mooie waardering van onze klanten. Een groot deel van onze processen wordt hierbij beoordeeld. Wat eruit springt is de hoge waardering voor de snelheid én kwaliteit van onze dienstverlening. En daarnaast de hoge waardering voor de duidelijke communicatie en het persoonlijke contact. Allemaal zaken waar we binnen Scildon veel aandacht aan besteden. Hoe mooi is het dat onze klanten dat Scildon-gevoel ook ervaren!”

‘We blijven ons sterk maken voor goede, persoonlijke dienstverlening aan adviseurs en gezamenlijke klanten’

Sterke keus

Scildon, middelgrote levensverzekeraar in Hilversum, presenteert zich als de sterke keus voor het intermediair. De 140 medewerkers werken actief samen met zo’n 3.000 adviseurs, die variëren in grootte van de local hero op de hoek tot de grote hypotheekketens. “Het is iedere dag weer een uitdaging voor een organisatie met onze omvang om te opereren in de huidige markt, de consolidatie is hard gegaan. Maar die uitdaging gaan we graag aan. Ik denk dat het heel belangrijk is voor de markt dat er partijen zoals Scildon zijn.”

Aan het woord is Ingrid Oudhuis, directeur businessline Particulier. “We willen zo dicht mogelijk bij de adviseur staan. Met een gemeenschappelijke missie: de klant zo goed mogelijk helpen zijn doelen te bereiken. Via ons kan een adviseur heel snel en op een persoonlijke manier dingen geregeld krijgen. Daar werken we bewust aan, en daar worden we ook om gewaardeerd.”

Iedereen betrokken

Intern staan samenwerking en een open cultuur voortdurend op de agenda. Via narrowcasting (schermen waarop actuele informatie wordt getoond) zien de medewerkers dagelijks klantbeoordelingen. Zo kan iedereen zien wat klanten van het bedrijf vinden. Successen worden gedeeld, initiatieven gestimuleerd. Oudhuis: “We zorgen ervoor dat we het prettig hebben met elkaar. Dat maakt het werk ook leuk. We komen niet ons bed uit om polissen in te kloppen, maar om iets goeds en positiefs te betekenen.” Van den Berg vult aan: “We proberen de zaken zo simpel mogelijk te houden. Niet alleen qua inhoud, maar ook in onze werkwijze. Het zit in zoiets eenvoudigs als iemand telefonisch te woord staan. Sommige adviseurs complimenteren ons alleen daar al mee, want dat is niet vanzelfsprekend.”

Huurverzekering

Met het productaanbod – overlijdensrisicoverzekeringen, vermogensopbouw en pensioen – vaart Scildon een duidelijke koers. Van den Berg: “Wij helpen mensen hun dromen te verwezenlijken en nemen zorg uit handen. Dat geeft rust, zowel bij de klant als bij nabestaanden.”

Vorig jaar introduceerde het bedrijf de Huurverzekering, die afgelopen januari in de prijzen viel bij het Adfiz-prestatieonderzoek. Oudhuis: “Huurders zijn even kwetsbaar als huiseigenaren, misschien nog wel méér, met de huidige hoge woonlasten. Natuurlijk kunnen ze ook een ORV met een eenmalige uitkering afsluiten, maar als je specifiek naar de huursituatie kijkt, is maandelijks een bedrag ontvangen in veel gevallen wenselijker. Daarmee geef je iemand de tijd om zijn/haar leven weer op orde te krijgen, en de huurlasten maandelijks te blijven voldoen. Dat geeft rust in een heel moeilijke situatie.”

Praktisch aandachtspunt is nog de distributie. Huurders stappen minder snel bij een adviseur naar binnen dan kopers die een hypotheek moeten afsluiten. “Dit product is de uitkomst van een interne innovatiewedstrijd. Toen het af was wilden wij het ook direct op de markt brengen en gaandeweg doorontwikkelen. Adviseurs die we spreken, zijn heel enthousiast. Nu moeten we ervoor zorgen dat we samen daadwerkelijk de huurder bereiken.”

Gezonde levensstijl stimuleren

Een andere nieuwe ontwikkeling is de Stoppen-met-roken-ORV, onderdeel van de Lifestyle ORV. Van den Berg: “Scildon vindt een gezonde levensstijl belangrijk. Deze propositie is daar een goed voorbeeld van. Normaal gesproken betalen klanten pas het niet-rokerstarief als ze tenminste twee jaar niet meer gerookt hebben. Bij deze verzekering kunnen mensen direct het lagere tarief krijgen, als ze actief deelnemen aan een programma dat hen helpt met stoppen. Na een jaar moet de klant verklaren of de poging is geslaagd of niet. Wij hebben een succesvolle pilot achter de rug met dit product, en zijn nu bezig om komend jaar het product in ons schap te krijgen.”

Samen uitdagingen aangaan

Mooie producten, maar de markt is uitdagend op dit moment. Met een dalende hypotheekmarkt, hoge energietarieven en inflatie is het een uitdaging om aandacht te krijgen voor ORV’s en beleggingsverzekeringen. “We merken dat veel adviseurs zoekende zijn. Waar ga ik mij op richten? De focus van financieel adviseurs is, net als de onze, gericht op de lange termijn: de financiële toekomst. Terwijl veel mensen zich momenteel afvragen hoe ze financieel het einde van de maand halen”, vat Van den Berg samen.

Oudhuis: “Bij ons intern valt het effect van de economische onzekerheid tot nu toe mee, maar de adviseurs zitten veel dichter op dat lastige stuk. Waar kunnen ze de klant nu het beste bij helpen? Wij zien dat adviseurs zich richten op nazorg, dat onderdeel is wellicht wat onderbelicht geweest in de hectiek van de afgelopen jaren. En ook op duurzaamheid – daarvoor hebben we met Scildon Easy B een heel mooi beleggingsproduct, met duurzame fondsen van Actiam en een mooie samenwerking met Justdiggit. We merken dat dat positief aanspreekt!

“Door veel in gesprek te gaan met de adviseurs kunnen we ze helpen te kijken hoe ze de klant het beste bereiken. Zo blijven we ons bij Scildon sterk maken voor goede en persoonlijke dienstverlening aan onze adviseurs en onze gezamenlijke klanten.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Sinior trots op nominatie VVP Advies Award 2023

Sinior trots op nominatie VVP Advies Award 2023

Ninorta Demir van Sinior Financieel Advies en Hypotheken is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat staalt ze samen...

Noventas:  nominatie VVP Advies Award 2023 is belangrijke erkenning

Noventas: nominatie VVP Advies Award 2023 is belangrijke erkenning

"Wij zijn erg blij en trots te zijn erkend als een van de meest klantgerichte financiële advieskantoren van Nederland", zegt Gabri Hessels, oprichter van...

Veldhuis Advies trakteert op taart na nominatie VVP Advies Award

Veldhuis Advies trakteert op taart na nominatie VVP Advies Award

Veldhuis Advies trakteert op taart nadat ze - samen met twee andere kantoren - zijn genomineerd in de categorie Zakelijk Advies van de VVP Advies Award 2023. Het...

Thomas verzekert genomineerd in categorie Starters VVP Advies Award 2023

Thomas verzekert genomineerd in categorie Starters VVP Advies Award 2023

Thomas van Uunen van Thomas verzekert, één van de drie genomineerden in de categorie Starters, is verheugd met zijn nominatie voor de VVP Advies...

T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg, één van de drie genomineerden in de categorie Zakelijk Advies, is blij met de nominatie voor de VVP Advies Award 2023. Het adviesbedrijf...

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Het team van Buro Philip van den Hurk viert de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Particulier Advies. Het advieskantoor is een van de drie genomineerden...

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...

Spotters dragen ruim 200 topkantoren aan voor lustrumeditie VVP Advies Award

Spotters dragen ruim 200 topkantoren aan voor lustrumeditie VVP Advies Award

De jury van de VVP Advies Award 2023 heeft drie kantoren per categorie in het vizier met de hoogste A(dvies)-factor. Deze top 3 is voor een belangrijk deel tot...

Ingrid Oudhuis aan de slag bij Scildon

Ingrid Oudhuis aan de slag bij Scildon

Scildon benoemt met ingang van 1 juni 2020 Ingrid Oudhuis tot directeur business line particulier. Binnen deze functie wordt zij verantwoordelijk voor de relatie...