VVP, Kennis en inspiratie voor financieel adviseurs

VVP is het enige vakblad in Nederland puur gericht op adviseurs. Het magazine biedt relevante praktische informatie, bestaande uit best practices (leerpunten, successen en valkuilen van collega-adviseurs), praktijkinformatie, tools en tips (wetgeving, opleidingen, automatisering, marketing), trends (social media, nieuwe verzekeringsoplossingen, innovatie) en scherpe visies en opinies.

Het praktijkgerichte katern Ken je vak! vormt het hart van iedere VVP-editie en biedt need to know-informatie voor iedere adviseur. Met onder meer de vertaling van belangrijke Kifid-uitspraken op het gebied van leven, schade en hypotheken naar de dagelijkse adviespraktijk, de rubriek Permanent Actueel, tips en tools voor een efficiëntere adviesorganisatie, concrete marketingtips voor advieskantoren, etc.

Het Ondernemerspanel bestaat uit zes deskundigen die vanuit hun eigen specialisme antwoord geven op vragen op het gebied van personeelsbeleid, financieel beleid, juridische aspecten, klantstrategie, interne organisatie en cultuurverandering.

Events

VIP-congres ACT NOW!

4 juli 2023 - 4 juli 2023

Lees meer

Finale VVP Advies Award 2023

11 oktober 2023 - 11 oktober 2023

Lees meer

Natuurlijk leiderschap, lezing Alan McSmith

13 april 2023 - 13 april 2023

Lees meer
Quote van de dag
Kunnen klanten van Ardanta nog onder de hoge bedragen uit? De uitvaartverzekeraar noemt het stopzetten van de indexering een mogelijke optie. Dan blijven ze dezelfde premie als in 2022 betalen. Dit betekent wel dat de waarde niet wordt verhoogd.

Kunnen klanten van Ardanta nog onder de hoge bedragen uit? De uitvaartverzekeraar noemt het stopzetten van de indexering een mogelijke optie. Dan blijven ze dezelfde premie als in 2022 betalen. Dit betekent wel dat de waarde niet wordt verhoogd.

Radar over als gevolg van inflatie sterk gestegen premie Ardanta

Stelling

Wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

Recente editie
Recente editie

Over vijf jaar… zijn er gewoon nog financieel adviseurs die floreren door hun persoonlijke benadering van consument en ondernemer. Dat stellen Adfiz, AFM, NVHP en OvFD in VVP 06-2022. De AFM noemt het wel belangrijk na te denken over “de doelgroep die je wilt bedienen, welke producten voor die doelgroep belangrijk zijn en op welke wijze jouw doelgroep wil communiceren”. Verder in deze VVP een interview met Jähnig + Ter Braak, winnaar van de VVP Advies Award 2022 (“Ons succes zit in plezier”), een nieuwe aflevering van het VVP Ondernemersnetwerk (over adviseren op basis van life events en risicoprofielen), een interview met de inmiddels overleden actuaris Jan Donselaar (“Blijf vooral dicht bij jezelf, dan komt het wel goed”), een update Women in Financial Services (“Het moet gaan over de vraag: waartoe ben ik op aarde?”), Martin Koot van MoneyView (“Ondanks mooie schermen en een meer digitale papierstroom is het hypotheekproces nog even inefficiënt als 30 jaar terug”) en natuurlijk ook weer de kennisrubriek ‘Ken je vak!’ boordevol praktijkinformatie voor de adviseur.

Duurzaam advies: het hoort, het moet en het loont. Dat betoogt onderzoeker Fred de Jong in het katern Duurzaam Advies met daarin verder onder meer ook directeur Kees Dullemond over het nieuwe Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche (INSVER).

Bekijk de inhoud
Special Actief Klantbeheer
Special Actief Klantbeheer

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners. In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!