Nieuwsbrief
Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief! Wanneer u hieronder uw e-mail adres invult ontvangt u (werk)dagelijks de gratis nieuwsbrief van VVP met het laatste nieuws uit de branche. U ontvangt eerst een mail om uw aanmelding compleet te maken. Meld u nu aan!Events
Quote van de dag
Maatschappelijke betrokkenheid is voor mij fundamenteel.
Financieel adviseur Frank de Haas op www.verzekeraars.nl
Stelling
Stop met verzekeren klimaatdestructieve bedrijven
Laatste reacties
- 12-11-2024 Het is een goede zaak dat er een duidelijke lijst komt van zaken...
- 12-11-2024 Mooi dat deze lijst er komt. De hoogste tijd dat er een begin...
- 12-11-2024 Weer een gevalletje "adviseur is overbodig" want je kunt het...
- 11-11-2024 'n Beetje rechter herkent hier medemenselijkheid. Als we er niet...
VVP 04-2024
Laat ons ondernemen! Dat is de hartenkreet van financieel adviseurs Christian Dijkhof, Thomas van Uunen en Dorthe Verheijden in VVP 4-2024. Wet- en regelgeving hoort erbij, maar mag de ondernemersgeest niet verstikken!
Justin Schlee (ANVA) breekt een lans voor de perfecte prompt.
Pepijn van Kleef (MoneyView) meent dat gemak zoals ChatGPT de mens nekt.
Uiteraard ontbreken vaste rubrieken als Vrouw en Advies, Duurzaam advies in praktijk, Cultuur, Samen Betrokken en Ken je vak! niet.
Het katern Inkomen blikt terug op het VVP-event Inkomen met als keynote sprekers Janthony Wielink (Enkwest) en Annemieke Postema (AOVdokter, RADI AOV) en kennispartners apc holland, Dazure, Nationale-Nederlanden, NNEK en TAF. De markt voor inkomensverzekeringen, zo luidt de conclusie, biedt volop (nieuwe) kansen.
Bekijk de inhoudSpecial Business Innovation 2024
Zie innovatie niet als doel op zich, maar als middel om de klant beter te bedienen. En houd in al het technologische geweld oog voor de mens. Aldus de VVP-special Business Innovation 2024.
Financieel adviseurs Marc Diks (Alpina Group), Rogier Jonkman (L&B Groep) en Annelies Schoonderbeek (By Annelies) vertellen hoe zij innovatie zien en bedrijven. Jonkman: “Innovatie moet zich vertalen in klantwaarde.”
In een prikkelende opinie roept Harrie-Jan van Nunen (Veldsink Groep) op om als adviseur goed te blijven kijken wie innovatie nu eigenlijk dient: de adviseur (en daarmee zijn klant) of de aanbieders zoals verzekeraars.
Verder in de special bijdragen van onder meer Adfiz, AFM (‘Embedded finance laat meerwaarde adviseur onverlet’), CGA en onderzoeker Fred de Jong (‘Anders kijken naar financieel advies’). Het Verbond van Verzekeraars gaat in op het Digitaal Paspoort Verzekeren.
Bekijk de inhoud