Abonneren
Speciaal voor topadviseurs
VVP is het enige vakblad in Nederland puur gericht op financieel adviseurs. Missie van VVP is adviseurs praktisch ondersteunen in hun dagelijkse adviespraktijk. Dit doen we met relevante kennis, praktijkgerichte tools, inspiratie, het praktijkgerichte katern Ken je vak!, een dagelijkse nieuwsbrief, een kennissite, vakevents, etc.
Wat biedt VVP?
- Zes inspirerende en ondernemende bewaaredities per jaar
- Kenniskatern 'Ken je vak!' met onder meer de vertaling van Kifid-uitspraken naar de adviespraktijk en de rubriek Permanent Actueel
- Exclusieve specials met een verdieping op een adviesonderwerp
- Themabijeenkomsten met korting voor abonnees, zoals de Events Bijzondere Risico's en Inkomen
- Dagelijkse e-mail nieuwsbrief met de laatste ondernemersinformatie
- Kennissite www.vvponline.nl
- VVP Ondernemerspanel, vakexperts die hun kennis delen en ingaan op uw eigen ondernemersvraagstukken.
Abonneren
Word abonnee van het meest complete platform voor financieel adviseurs. De financieel adviseur die beschikt over een Wft-vergunning komt in aanmerking voor het gereduceerde tarief van slechts 61 euro (exclusief negen procent BTW). Dit voordeeltarief geldt ook studenten. De normale prijs van VVP bedraagt 175 euro (exclusief negen procent BTW). Bij betaling per factuur betaalt u 2,95 euro administratiekosten.
Abonnementenservice
E-mail: arjan@vvponline.nl
Telefoon: 06-10628564
Opzeggingen dienen uiterlijk twee maanden voor het eindigen van de abonnementsperiode te geschieden. Opzeggen kan alleen schriftelijk (per e-mail).
Meld u ook aan voor de e-mailnieuwsbrief VVP Vandaag: dagelijks het laatste financiële nieuws in uw mailbox.
Aanmelden nieuwsbrief
Wanneer u op vvponline.nl/nieuwsbrief uw e-mail adres invult, ontvangt u (werk)dagelijks de gratis nieuwsbrief van VVP met het laatste nieuws uit de branche.
Events
Quote van de dag

Kunnen klanten van Ardanta nog onder de hoge bedragen uit? De uitvaartverzekeraar noemt het stopzetten van de indexering een mogelijke optie. Dan blijven ze dezelfde premie als in 2022 betalen. Dit betekent wel dat de waarde niet wordt verhoogd.
Radar over als gevolg van inflatie sterk gestegen premie Ardanta
Stelling
Wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt
Laatste reacties
- 27-01-2023 Ik typ de reactie van Paul niet over, die is mij uit het hart...
- 25-01-2023 Als man die al lang in de financiële sector werkt heb ik mij...
- 26-01-2023 Wat gaat de AFM doen aan de communicatie tussen aanbieders en...
- 26-01-2023 De financiële sector zijn duidelijk niet de financiële intermediairs....
Recente editie

Over vijf jaar… zijn er gewoon nog financieel adviseurs die floreren door hun persoonlijke benadering van consument en ondernemer. Dat stellen Adfiz, AFM, NVHP en OvFD in VVP 06-2022. De AFM noemt het wel belangrijk na te denken over “de doelgroep die je wilt bedienen, welke producten voor die doelgroep belangrijk zijn en op welke wijze jouw doelgroep wil communiceren”. Verder in deze VVP een interview met Jähnig + Ter Braak, winnaar van de VVP Advies Award 2022 (“Ons succes zit in plezier”), een nieuwe aflevering van het VVP Ondernemersnetwerk (over adviseren op basis van life events en risicoprofielen), een interview met de inmiddels overleden actuaris Jan Donselaar (“Blijf vooral dicht bij jezelf, dan komt het wel goed”), een update Women in Financial Services (“Het moet gaan over de vraag: waartoe ben ik op aarde?”), Martin Koot van MoneyView (“Ondanks mooie schermen en een meer digitale papierstroom is het hypotheekproces nog even inefficiënt als 30 jaar terug”) en natuurlijk ook weer de kennisrubriek ‘Ken je vak!’ boordevol praktijkinformatie voor de adviseur.
Duurzaam advies: het hoort, het moet en het loont. Dat betoogt onderzoeker Fred de Jong in het katern Duurzaam Advies met daarin verder onder meer ook directeur Kees Dullemond over het nieuwe Instituut Verduurzaming Verzekeringsbranche (INSVER).
Bekijk de inhoudSpecial Actief Klantbeheer

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners. In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).
Bekijk de inhoud