Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank
De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.
In de campagne vertellen mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en voortdurend aan oplossingen te werken waar mensen echt iets aan hebben.
Zo realiseert de bank gelijkere kansen op de woningmarkt door het bieden van oplossingen voor duurhuurders die de overstap naar een koopwoning willen maken. En worden mensen op meerdere manieren geholpen hun financiën op orde te krijgen. Sinds 2013 is er het gratis lespakket Eurowijs van de Volksbank, waarmee 1,5 miljoen schoolkinderen hebben geleerd hoe ze slimmer kunnen omgaan met (digitaal) geld. Bovendien blijft de bank inzetten op persoonlijk contact via een netwerk van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank.
Net als in de vorige campagnes is er weer een rol weggelegd voor het blauwe bankje. De bank staat symbool voor een plek waar iedereen op kan plaatsnemen en die verbindt. Jong en oud. Rijk en arm. Net als de Volksbank zelf.
Reactie toevoegen
De Volksbank: maatwerkaanvragen hypotheken voortaan eigentijds beoordeeld
SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen beoordelen maatwerkaanvragen voor hypotheken op een nieuwe manier. De vier bankmerken van de Volksbank gaan met ondersteuning...
De Volksbank: van belofte naar impact
De Volksbank heeft in 2022 een nettowinst geboekt van 191 miljoen euro, 18 procent meer dan in 2021. De baten stegen met 17 procent naar 965 miljoen...
Volksbank gaat voor 'net zero' uiterlijk in 2050
In het Klimaatactieplan van de Volksbank staat dat het de doelstelling van de bank is om een ‘net zero’ balans te bereiken in 2050, of eerder indien...
Akkoord over nieuwe cao de Volksbank
De Volksbank heeft met de vakorganisaties een resultaat van onderhandeling bereikt over een nieuwe cao. Naast salarisverhogingen ligt de focus vooral op afspraken...
De Volksbank vraagt aandacht voor vrijwilligerswerk
Medewerkers van de Volksbank vroegen dinsdag aandacht voor vrijwilligerswerk op een vrijwilligersplantsoen in de hal van Utrecht CS. Dit voorafgaande aan de Vrijwilligersdag...
ASN: investeren in natuur óók goed voor de economie
Concrete investeringen in de natuur leveren méér economische waarde op. Dat blijkt uit het onderzoek van ‘Make Nature Count’ dat ASN Bank...
BLG Wonen zet puntenstelsel in bij Verhuurhypotheek voor betaalbare huur
Om het segment van middenhuur in de vrije sector betaalbaar te houden introduceert BLG Wonen in het eerste kwartaal van 2023 de Verhuurhypotheek. Met deze hypotheek...
Groentehal Oosterik Buurtzaamste Ondernemer 2022
Groentehal Oosterik uit Tubbergen is tijdens de Dag van de Ondernemer een initiatief van MKB Nederland uitgeroepen tot Buurtzaamste Ondernemer 2022. De Buurtzaamste...
De Volksbank: vrijwilligerswerk noodzakelijker dan ooit
"Ondanks dat miljoenen mensen zich nu al belangeloos inzetten voor een ander, is er nog altijd een schrijnend tekort aan vrijwilligers. Een gat dat komende winter...
De Volksbank: Nederlanders beperkt bereid om te delen
De ‘deelbereidheid’ van zowel spullen als leefruimte anno 2022 is nog zeer gering, zo blijkt uit onderzoek van de Volksbank naar de deelbereidheid van...