Zeven vragen aan... Jasper Vrieling

Jasper Vrieling

Jasper Vrieling, Vrieling Adviesgroep

 

1. Wat drijft je als ondernemer? Heb je een motto?

Bij Vrieling Adviesgroep zijn we op alle fronten in de economie betrokken bij onze klanten. Bij particulieren zijn we betrokken bij hun thuissituatie, bij het inkomen en het pensioen. Maar ook bij emotionele momenten zoals samenwonen, trouwen, geboorte van kinderen, verandering van werk, overlijden et cetera. Dat vraagt om betrokken adviseurs die een goede band hebben met hun klanten. En adviseurs die emotie kunnen terugbrengen naar de realiteit en aan onze klanten kunnen vertellen wat die gebeurtenissen inancieel voor ze betekenen. Ook bij bedrijven zijn we betrokken bij diverse vraagstukken over personeel, diensten en producten, huisvesting, welke landen beleverd worden en veel andere belangrijke beslissingen binnen het bedrijf.

De diversiteit van vraagstukken en de nauwe betrokkenheid bij een klant vind ik echt mooi. Als je bij zoveel belangrijke momenten van een klant betrokken bent, dan wil je het ook meer dan alleen goed doen. Wij onderscheiden ons daarom op een heleboel dingen een klein beetje, we zijn altijd net iets enthousiaster, gaan altijd net iets verder in onze dienstverlening dan een klant van ons verwacht en doen het altijd net iets beter dan volgens richtlijnen zou moeten. Als we dat doorzetten dan komt groei in ons bedrijf vanzelf, want groei is voor ons geen doel op zich.

2. Aan wie neem jij een voorbeeld als ondernemer? Kun je uitleggen waarom?

Ik neem een voorbeeld aan vrijwilligers. Mensen die zó ontzettend gepassioneerd ergens voor kunnen gaan, zo goed hun werk doen en dit doen zonder geld als drijfveer – dat zijn voor mij echt grote voorbeelden. Hoe mooi zou het zijn als iedereen met zoveel passie en motivatie kan werken. Hetzelfde geldt vaak ook voor topsporters. Dat zijn ook grote voorbeelden voor mij.

3 Ben jij als ondernemer ook sociaal betrokken? Hoe?

Zeker! Wanneer je als bedrijf bij zoveel levensfasen van een klant betrokken bent, dan ben je sociaal betrokken. Daarnaast ondersteunen wij als bedrijf veel initiatieven die de gezondheid van onze regio bevorderen. Denk hierbij aan hardloopevenementen voor jong en oud en Vitaal Vechtdal. Vitaal Vechtdal is een initiatief dat wij samen met zorgverleners en zorgverzekeraars in de regio hebben opgezet. De doelstelling van Vitaal Vechtdal is een vitale bevolking in de regio; een gezonde jeugd hebben, lekker kunnen leven en werken en vitaal oud worden.

‘De nauwe betrokkenheid bij een klant vind ik echt mooi’

4. Wat zal de grootste game changer zijn in onze economie?

Ik beperk me graag tot mijn eigen branche en daar zie ik geen grote ‘game changers’. Mijn opa deed al veel voor onze klanten en wij blijven ook veel doen. Natuurlijk komen er allemaal nieuwe technologische ontwikkelingen bij, maar als je het in een breder perspectief zet verandert er niet zoveel. Wij bewegen met de trends mee, maar maken ons er niet afhankelijk van. Uiteindelijk gaat het altijd om de toegevoegde waarde voor de klant en de waarde die de klant eraan geeft.

5. Hoe ziet de inanciële sector er over tien jaar uit?

Als je nu terugkijkt naar de voorspellingen die tien jaar geleden zijn gedaan, dan zijn er weinig van uitgekomen. Daarom ben ik ook voorzichtig om mijn voorspellingen te doen. Wat je wel ziet, ook in het verleden, is dat overbodige administratieve activiteiten steeds meer omgezet worden naar bewuste activiteiten waar de klant ook echt wat aan heeft. Dus ik voorspel wel dat wij over tien jaar nog meer toegevoegde waarde aan klanten gaan bieden.

6. Hoe belangrijk wordt duurzaamheid in de inanciele sector?

Duurzaamheid is en blijft in elke sector heel belangrijk, dus ook in de inanciële sector. Het is altijd belangrijk om je als ondernemer af te vragen waar en hoe je je energie, mensen en capaciteiten inzet. En hoe je met je omgeving omgaat is ook heel belangrijk. Van de omgeving ben je namelijk afhankelijk.

7. Wat wil je per se ooit nog eens doen als ondernemer?

Na twee van de seven summits (de zeven hoogste bergen van elk continent) te hebben beklommen, wil ik nog graag een derde summit beklimmen. De summits in de continenten Afrika en Zuid-Amerika heb ik al gehad. Binnen twee jaar wil ik graag de Elbroes in Rusland beklimmen.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Vrieling viert 75-jarig jubileum

Vrieling viert 75-jarig jubileum

Vrieling uit Hardenberg bestond donderdag 9 mei 75 jaar. In al die jaren is het familiebedrijf, met de derde generatie aan het roer, uitgegroeid tot een grote, zelfstandige...

Vitalr verwerft Vechtstad Consultancy en Bouw & Gezond

Vitalr verwerft Vechtstad Consultancy en Bouw & Gezond

Vitalr, onderdeel van Vrieling Adviesgroep, neemt Vechtstad Consultancy en Bouw & Gezond over. Vechtstad Consultancy is een ervaren arbodienstverlener in de...

Jacquelien Geuzinge directeur bij Vrieling Adviesgroep

Jacquelien Geuzinge directeur bij Vrieling Adviesgroep

Jacquelien Geuzinge start 1 mei als directeur particulier en zakelijk bij Vrieling Adviesgroep. Geuzinge heeft gewerkt bij Rabobank, KPN en vervolgens TVM. Daar...

Serge Evers algemeen directeur Vrieling Adviesgroep

Serge Evers algemeen directeur Vrieling Adviesgroep

Serge Evers (49) is sinds 1 april 2022 de nieuwe algemeen directeur van Vrieling Adviesgroep. Hij volgt Gerrit Jan Vrieling op, die is toegetreden tot de Raad van...

Vrieling werkt samen met Grohe en Ansvar om waterschades te voorkomen

Vrieling werkt samen met Grohe en Ansvar om waterschades te voorkomen

Vrieling biedt haar klanten een door Grohe ontwikkeld watermanagementsysteem waarmee waterschades zoveel mogelijk voorkomen of beperkt kunnen worden. Hierbij bundelt...

Vrieling verwerft pensioenportefeuille ABN Amro

Vrieling verwerft pensioenportefeuille ABN Amro

Per 30 juni neemt ABC Pensioen (onderdeel Vrieling Adviesgroep) een pensioenportefeuille van 600 posten over van ABN Amro Verzekeringen. Het verzekeringsbedrijf...