Campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’

Cyber risico via Pixabay

De Rijksoverheid is de campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’ gestart. Deze campagne wil Nederlanders stimuleren tweestapsverificatie in te stellen voor e-mail en andere accounts.

Uit een eerdere peiling van de Rijksoverheid bleek dat slechts een kwart van de Nederlanders tweestapsverificatie (2FA) voor e-mail gebruikt en vijftien procent met een social media account deze beveiligingsmaatregel heeft ingesteld. Terwijl deze wel het meest effectief is tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime.

De campagne zet in op bewustwording om het instellen van inloggen in twee stappen te stimuleren. Met herkenbare voorbeelden worden de momenten zichtbaar wanneer iemands e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor andere accounts. Op dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe men inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms. 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Bewustzijn adviseur over cyberrisico's groeit

Bewustzijn adviseur over cyberrisico's groeit

Tijdens een recente bijeenkomst van Turien & College in Breda bleek dat assurantieadviseurs zich steeds meer bewust zijn van de impact van cyberrisico's. De...

Aon lanceert online cyberpolis

Aon lanceert online cyberpolis

Aon zet een verzekering tegen cyberrisico’s in de markt. De online cyberpolis biedt standaard dekking voor: aansprakelijkheid (schadevergoeding en juridische...